Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

S10 beide simkaartlezers zomaar defect?

(Onderwerp aangemaakt op: 17-03-2024 04:36 PM)
191 Weergaven
eriksla
Pioneer
Opties

Beste mensen,

Ik heb een S10 uit de motteballen tevoorschijn gehaald omdat die weer nodig is. Heeft ongeveer een jaar niet aan gestaan, maar wel aan de lader, om de accu te beschermen. Lijkt het allemaal prima te doen, maar nadat ik alle stappen had gedaan om met SmartSwitch de inhoud van een S8 over te halen (duurde een uur of drie...), blijkt nu:

- ik kan geen (systeem) software update doen ("no registration")
- dat komt waarschijnlijk omdat ik niet kan inloggen met met Samsung account wat bij deze telefoon hoort (Google werkt wel), ook vage foutmeldingen
- en dat komt waarschijnlijk om er momenteel even geen SIM actieve kaart in zit.

Op zich al flauw dat je voor dat soort dingen een SIM kaart nodig hebt kennelijk, en dat je dan zulke nikszeggende foutmeldingen krijgt.

Ik kon hier even niet mee verder, ik heb een SIM kaart, maar die moet eerst geactiveerd worden. En dat deel blijkt vandaag in onderhoud te zijn bij Odido en kan dus vandaag niet. Lekker.

Dus heb ik een andere SIM kaart gepakt, eentje die actief is. Geen SIM kaart te zien. Nog een andere SIM kaart. Zelfde resultaat. Derde: net zo. Alleen het bekende rondje met een schuin streepje erdoorheen.

Je zou dus bijna gaan zeggen dat de SIM kaart lezer defect is. Om het triviale uit te sluiten heb ik alle "fixes" op internet al toegepast:

- herstart
- twee keer herstarten
- wipe system cache partition 
- factory reset (nogmaals, ik was al begonnen vanaf een factory reset)
- slot uitblazen
- sim kaart schoonmaken

Toen had ik een ideetje, er zitten twee SIM kaart lezers in deze telefoon (duo sim). Actieve kaart daarin geplaatst. Nog steeds helemaal niks. Tussendoor weer een paar keer herstart, maakt niet uit.

Het valt me ook op dat ik info telefoon -> IMEI (slot 1) en -> IMEI (slot 2) alleen "onbekend" krijg. Bij IMEI informatie krijg ik:
- IMEI (slot 1): onbekend
- IMEI SV( slot 1): onbekend
- IMEI (slot 2): onbekend
- IMEI SV( slot 2): onbekend

Bij een andere dual-sim telefoon, met één sim kaart er in, krijg ik beide slots een IMEI nummer, dus dat is kennelijk iets van de telefoon en niet de sim-kaart.

Dus? SIM-kaart-lezer-afdeling telefoon kaduuk? Zou wel erg zonde zijn, de telefoon zelf is nog helemaal goed. Maar ik ga er uiteraard geen bergen geld tegenaan gooien om te laten repareren.

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
eriksla
Pioneer
Opties

Ik doe nog even fingers crossed, maar het LIJKT opgelost te zijn.

Wat ik al een beetje vermoedde: de partitie me de firmware voor de SIM kaart lezer was corrupt geraakt. Vraag me niet hoe, maar meer mensen hebben er last van kennelijk. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de telefoon een jaar uit gestaan heeft (maar wel aan de stroom).

Telefoon helemaal opnieuw geflasht (low-level) met odin (instructies hier: https://www.youtube.com/watch?v=smSDldl7lDU) en dat loste het probleem op.

Nu dus fingers crossed dat het blijft werken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
OnnoJ
Black Belt 
Opties
Is de software op de S10 nog wel origineel? Het verdwijnen van IMEI's komt wel voor bij flashen van niet officiële of foute software of rooten.
eriksla
Pioneer
Opties
Ik begrijp je redenatie en ik begrijp hoe dat zou kunnen komen, maar nee dat is hier niet het geval. Heeft altijd alleen maar Samsung Android op gestaan en is niet geroot.
0 Likes
Oplossing
eriksla
Pioneer
Opties

Ik doe nog even fingers crossed, maar het LIJKT opgelost te zijn.

Wat ik al een beetje vermoedde: de partitie me de firmware voor de SIM kaart lezer was corrupt geraakt. Vraag me niet hoe, maar meer mensen hebben er last van kennelijk. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de telefoon een jaar uit gestaan heeft (maar wel aan de stroom).

Telefoon helemaal opnieuw geflasht (low-level) met odin (instructies hier: https://www.youtube.com/watch?v=smSDldl7lDU) en dat loste het probleem op.

Nu dus fingers crossed dat het blijft werken.