19-11-2020 04:48 PM - bewerkt 19-11-2020 04:50 PM
Hallo,
Sedert een tweetal weken wordt mijn scherm ( Galaxy S9 Plus ) plotseling geelachtig / Wit met lichte horizontale strepen. Dit gebeurt
voornamelijk tijdens bellen met het toestel of berichten versturen via onder andere messenger.
Het toestel enkele minuten met rust laten en alles wordt weer normaal.
Heb een screenshot genomen wanneer dit gebeurt, echter de foto heeft een normaal beeld en zijn de strepen en de geelachtig kleur hierop niet te zien.
Iemand hier enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn ?
op 01-07-2021 03:51 PM
op 01-07-2021 03:58 PM
op 02-07-2021 02:36 PM
@Julian123, Dat ziet er niet goed uit. Als het na reset nog voorkomt, is mijn advies toch om er eens mee langs een servicepunt van ons te gaan of gebruik te maken van onze Ophaalservice: https://bit.ly/2r9D0B2
op 06-09-2021 08:54 AM
Hoi Ronny,
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds afgelopen vakantie. Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft met de warmte van het toestel maar zeker weten doe ik het niet. Het neemt echter wel steeds ergere vormen aan.
Heb jij toevallig al een antwoord op het probleem? Heb jij hem bijvoorbeeld aangeboden bij een servicepunt en wat was de uiteindelijke uitkomst? Ik probeer mijn kansen in te schatten en je zou mij ontzettend helpen als je al wat antwoorden hebt. Ik hoor graag van je!
Thanks!!
Grt. Walter
op 02-10-2021 11:42 AM
Zelfde probleem hier sinds juli, ook begonnen na een update. Scherm wordt geelachtig met strepen, soms compleet zwart met een groene streep bovenaan. Toestel wordt dan steeds gloeiend heet. Meestal verdwijnt dit na enkele minuten, maar het zwarte scherm is soms ook al een volledige dag gebleven. Problematisch om dan het Covid Safe Ticket te tonen. Grrr.... Scherm is volledig krasvrij, toestel nooit gevallen. Servicepunt Mediamarkt stelt enkel voor het scherm te vervangen. Als ik hier de reacties lees, betreft het duidelijk een algemeen probleem van Samsung. Het is geen toeval dat dit bij zoveel gebruikers op hetzelfde moment opduikt. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat Samsung zelf hiervoor een oplossing aanbiedt.
op 02-10-2021 11:45 AM
Vergeten vermelden: toestel is net 3 maanden buiten garantie.
op 04-10-2021 04:45 PM
Hey @GuntherDM, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
• Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus?
Wanneer je de klachten ook in de Veilige Modus ervaart zal een reparatie de volgende stap worden. Via onze website kun je je telefoon dan aanmelden voor een reparatie, hier zullen wel kosten voor worden berekend aangezien de fabrieksgarantie voorbij is. We houden hierbij wel rekening met de leeftijd van jouw telefoon. Kijk op onze website voor meer informatie.
Groeten,
Martijn
op 24-10-2021 02:58 PM
Dag Martijn,
Ik heb een S9 met hetzelfde probleem en volgens mij is er iets met de software op moment van unlocken van het scherm.
Zodra ik hem unlock kort na locken, wordt hij geel. Als er wat langere tijd tussen zit, dan meestal niet.
Zodra het scherm geel is, dan lock ik hem, plaats ik hem op de draadloze lader. Wacht totdat het laden percentage er staat en pak hem dan gelijk op. Dan is het scherm weer normaal.
Ik ben op zoek gegaan naar een methode om die schermmodus (laden) op een andere manier te laten zien en die is er: de klok als screensaver.
Dus zodra ik het gele scherm heb, lock ik het scherm en wacht even totdat de klok tevoorschijn komt. Dan unlock ik hem en is het scherm niet meer geel.
Het lijkt dus alsof het scherm in een soort slaapmodus staat bij unlocken (spanning op sommige pinnetjes te laag?) en dat hij daaruit komt door een intense zwart-wit tekst te plaatsen.
Het kan dus aan de hardware liggen, dat deze door veroudering ineens wat meer spanning nodig heeft om wakker te worden, maar dan is het een ontwerpfout.
Het kan ook een softwarefout zijn dat de spanning op sommige pinnetjes bij unlock niet hoog genoeg wordt gezet.
Hoe dan ook: het is op te lossen door softwarematig bij unlock een spanningspiek te geven die het scherm "wakker" maakt.
Kun je dit doorgeven aan de software ontwikkelaars? Dat zou voor ons als klant fijn zijn en als Samsung ook, want het begint een eigen leven te leiden op verschillende forums en sites. De boodschap hierbij is dan meestal: koop geen Samsung meer want die introduceren problemen na de garantieperiode. En ik moet zeggen dat ik daar nu ook naar neig.
Met vriendelijke groet.
op 26-10-2021 09:05 AM
Hi @Members_B5JJdxV, goedemorgen.
Heb je je telefoon ook al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Maak wel eerst een back-up en stel je telefoon in als nieuw, maar zet de back-up niet terug, installeer je apps één voor één vanuit de Googel PlayStore.
Ervaar je dit dan nog steeds maak dan via onze website een afspraak om je telefoon te laten herstellen. In het servicecentrum wordt je telefoon dan onderzocht en gerepareerd.
Via onze Samsung Members-app kan je en foutrapport of suggestie indienen bij onze R&D afdeling, daar kunnen ze dit verder uitzoeken.
Groeten,
Martijn
op 26-10-2021 09:28 AM
Hoi Martijn,
Nee een factory reset heb ik nog niet gedaan, maar aangezien dat nogal een klus is en ik al gelezen heb dat dit niets oplost heb ik dat nog niet gedaan.
Mijn telefoon zit niet meer in de garantieperiode. Wat worden de kosten dan bij reparatie in het servicecentrum? En hoe lang duurt dat? Want ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk en heb geen ander.
Ik ga wel eens een melding aanmaken met de Members App
Met vriendelijke groet,
René