Schließen

Wonach suchst du?

abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 
Springe zur Lösung GELÖST

Originalthema:

Samsung galaxy s20+ camera problemen (raar tegenlicht / projecteert object ondersteboven)

(Thema erstellt am: 19-11-2020 02:52 PM)
902 Anzeigen

Ich habe dieses Problem auch

San123
Apprentice
Optionen

Hoi allemaal,

Ik heb de samsung Galaxy S20+ gekocht speciaal voor de camera.

Maar sinds de aanschaf merk ik dat de camera van de Samsung galaxy s20+ problemen heeft met tegenlicht en vraag me af of meer mensen dit probleem hebben en of dit herkennen? 

Als ik bijvoorbeeld een lamp / zon / maan fotografeer dan weerspiegelt hij het object op zijn kop. Maak ik bijvoorbeeld een landschap foto met een maan erin, dan zie ik de maan dubbel in beeld en op zijn kop. (Heel lelijk en irritant, klopt niks van) Een beetje tegelicht is prima en hoort natuurlijk, maar de camera kopieert de lichtbron en weergeeft het ondersteboven.

Ik heb al verschillende Samsung updates gehad maar dit probleem blijft bestaan. Iemand een idee?

Groetjes

0 Likes

1 Lösung

Akzeptierte Lösungen
Lösung
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Optionen
De camera van de s20 serie heeft in sommige situaties moeite met tegenlicht. Als ik bijvoorbeeld een foto maak van de maan op mijn S20 Ultra krijg ik soms lichtreflectie op de foto te zien. Maar wat jij nu hebt is een heel stuk erger dan kleine lichtreflectie die ik soms zie. Als het bij elke foto die je maakt blijft gebeuren zou ik hem eens laten nakijken. Je kunt naar een servicepunt gaan en je probleem laten zien. Misschien kunnen ze er wat aan doen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

0 Likes
9 Antworten
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Optionen
Dit hoort zeker niet, heb je de camera al eens gereset?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Optionen
Instellingen/ apps / camera/ opslag / gegevens wissen.
0 Likes
San123
Apprentice
Optionen

Dank je wel voor je reactie! Ik heb meteen de camera gereset / gegevens gewist en probeerde het nog eens, maar zie dat het probleem blijft. Ik heb gisteren een foto gemaakt zodat het wat duidelijker is van wat ik bedoel. (Gloeidraad van de lamp wordt gekopieerd en staat ondersteboven) Dit heb ik ook bij landschapfoto's met een zon of maan in de foto, etc. Mijn vorige Samsungs hadden dit probleem niet. Hopelijk geen hardware probleem? 😞

Samsung Galaxy s20+ cameraSamsung Galaxy s20+ camera

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Optionen

Heb je dit met alle camera lenzen of alleen met 1?

0 Likes
San123
Apprentice
Optionen

Ik heb het even geprobeerd,  In foto: 1:1 verhouding gebeurt het, verder ook in "full",  In 3:4 64 mp, in nachtmodus, en zelfs in video. (zie voorbeeld)

camera_galaxys20plus.mp4
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00

1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      (in "Meine Videos" anzeigen)

0 Likes
      San123
      Apprentice
      Optionen

Krijg trouwens ook soms de melding dat de lens vies zou zijn (wat overigens niet zo is) Ik weet niet of dit zo hoort? Maar het lijkt me niet gezien de vorige Samsungs dit probleem niet hadden.

0 Likes
      Lösung
      Patrick
      Samsung Members Star ★★★
      Optionen
      De camera van de s20 serie heeft in sommige situaties moeite met tegenlicht. Als ik bijvoorbeeld een foto maak van de maan op mijn S20 Ultra krijg ik soms lichtreflectie op de foto te zien. Maar wat jij nu hebt is een heel stuk erger dan kleine lichtreflectie die ik soms zie. Als het bij elke foto die je maakt blijft gebeuren zou ik hem eens laten nakijken. Je kunt naar een servicepunt gaan en je probleem laten zien. Misschien kunnen ze er wat aan doen.
      0 Likes
      San123
      Apprentice
      Optionen

Ok dank je wel voor je reactie. Helaas zijn de servicepunten van Samsung zelf ver weg. (Maar ik dacht dat er volgens mij wel iets dichterbij zat wat zaken deed met Samsung voor reparaties) Ik kijk nog even wat ik doe. (Vind het minder fijn mijn tel op te sturen / in te moeten leveren ofzo). En omdat de aankoop van mijn tel al een tijd geleden is weet ik niet of dit nog onder bepaalde garanties valt. (Had het toen ook gewoon meteen moeten regelen natuurlijk 🙄🙃) Anyway dank je wel!

0 Likes
      MartijnK
      MegaStar
      Optionen

Goedemiddag, @San123.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft aan al het één en ander te hebben geprobeerd om dit te verhelpen.

Ervaar je dit ook als je de telefoon hebt opgestart in de veilige modus? Hier lees je meer over het starten van de veilige modus!

Maakt dit geen verschil dan kun je je telefoon het beste aanmelden voor een herstelling. 

Je kunt kiezen uit onze ophaalservice of je maakt een afspraak voor een bezoek aan één van onze Premium Service Punten.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
      0 Likes