Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy S9 Plus scherm wordt geelachtig

(Onderwerp aangemaakt op: 19-11-2020 04:48 PM)
15799 Weergaven
RonnyT
Apprentice
Opties

Hallo, 

Sedert een tweetal weken wordt mijn scherm ( Galaxy S9 Plus ) plotseling geelachtig / Wit met lichte horizontale strepen. Dit gebeurt 

voornamelijk tijdens bellen met het toestel of berichten versturen via onder andere messenger.

Het toestel enkele minuten met rust laten en alles wordt  weer normaal.

Heb een screenshot genomen wanneer dit gebeurt, echter de foto heeft een normaal beeld en zijn de strepen en de geelachtig kleur hierop niet te zien.

Iemand hier enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn ?

0 Likes
61 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Klinkt niet best, een scherm hoort absoluut niet geel te worden en al zeker geen strepen. Als ik het zo hoor denk ik direct aan een defect in het scherm.

Je kan 2 dingen doen in dit geval of langs een servicepunt gaan of gebruik maken van de ophaalservice.

https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/?cid=nl_paid_ppc_GOOGLE_service_ongoing_FF...
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Ravke4
Apprentice
Opties
sinds de voorlaatste update springt mijn note8 ook op geel beeld.ligt aan update september.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat klinkt niet best! Ervaar je het ook in de veilige modus?

rsz-846676
0 Likes
ukinik
Apprentice
Opties

Beste Bruce,

Mijn Galaxy S9 gaat nu vaak ook op zwart beeld met helemaal bovenin een groene wazige streep, soms heb ik wel beeld maar dan helemaal groen getint. Dit gebeurt sinds recent. Eerst dacht ik dat  de scherm stuk was, maar online lees ik in veel Samsung Communitys dat dit een probleem is dat bij heeel veeeeel mensen voorkoment na een update van Samsung.

Gebeurt ook in veilige modus, gebeurt ook nog steeds na een hard reset, ik kan de cache niet leeghalen want als ik hem in die modus opstart is het beeld helemaal zwart.

Mijn gevoel is dat de telefoon warm wordt, als ik hem dan laat liggen voor 5 minuten dan doet hij het weer prima.

Ik heb de telefoon nooit laten vallen. Ik heb nu de backcover verwijderd zodat hij iets meer warmte kwijt an.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan kan je het toestel het beste ter reparatie aanbieden via onze Ophaalservice of ermee langs een servicepunt van ons gaan. 

Je geeft aan de backcover te hebben verwijderd, maar die kan er bij de S9 niet af.. Dan is de fabrieksgarantie komen te vervallen en is 'ie niet meer waterdicht.

rsz-846676
0 Likes
ukinik
Apprentice
Opties

Helaas is dit bij heel veel mensen na de garantietermijn gebeurt. Opsturen is dus tegen kosten om een scherm te vervangen. Jammer dat een telefoon uit de Galaxy serie het zomaar begeeft.

Als back cover bedoel ik een hoesje als back cover.

0 Likes
Tjop-tjop
Apprentice
Opties

Hier helaas hetzelfde probleem met samsung s9 plus. Nooit problemen gehad en paar maanden geleden begon hij ineens met af en toe geel/groene kleur vertonen en soms zo extreem dat hij zwart werd. Als mobiel minuut niet aanraakte deed hij het weer goed totdat weer vergrendelde.

Als ik een bericht kreeg van iemand en de melding in beeld zag kon ik hem snel ontgrendelen en kon ik de mobiel weer gebruiken zonder kleur problemen. Helaas ging dit na een tijdje ook niet meer. Toen kwam ik op nog een andere manier erachter hoe het beeld even goed kon krijgen maar nu sinds deze maand krijg ik de kleuren echt niet meer goed. 

Beeld is 1 sec goed en daarna meteen groen/geel.

Helaas ook in de veilige modus dit probleem. Mobiel teruggezet naar fabriek instellingen en nog hetzelfde.

Hoop dat er een oplossing voor is. 

0 Likes
ukinik
Apprentice
Opties

Het lijkt erop dat hiervoor geen oplossing komt.

Als het probleem voordoet  dan moet je wachten totdat het toestel wat "kouder" wordt. Daarna doet hij het weer.

Ik heb ook een andere manier ontdekt wat bij mij werkt. Zorg dat het toestel vergrendelt is, leg hem op de draadloze lader. Daarna gaat het scherm aan met se info dat hij laadt, dan kan ik hem probleemloos ontgrendelen. 

Eigenlijk jammer dat samsung hier stil over blijft. 

0 Likes
RonnyT
Apprentice
Opties

Maar is het nu een probleem met de software sinds de update of is het een defect aan het scherm ?

Is mij nog niet duidelijk 

0 Likes