op 18-03-2018 04:32 PM
Ik heb voor mijn contacten altijd gepersonaliseerde geluiden ingesteld zodat ik weet wie me belt, smst, ... zonder te kijken.
Echter nu bij de s9 kan ik het geluid van de meldingen niet per persoon veranderen m.a.w. er is maar 1 geluid mogelijk voor alle contacten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit toch kan wijzigen?
Dank alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-03-2018 02:18 PM
Ah, dat is inderdaad niet mogelijk per contact. Je kunt slechts de algemene tone aanpassen, maar die is dan voor ieder contact gelijk.
Wellicht dat je in de Play Store kunt zoeken naar een third-party app, die dit wel mogelijk maakt!
op 05-06-2020 07:26 AM
Je moet naar berichten gaan , daar de persoon selecteren van wie je het geluid wil aanpassen en dan in de rechter bovenhoek de drie stipjes aantikken . Daar kan je meldingsgeluid selecteren. Als je daarop tikt krijg je een lijst met geluiden waar je van hieruit geen geluiden kan aan toevoegen. Als deze geluiden niet echt jouw smaak zijn en je wil een eigen geluid toevoegen moet je eerst het desbetreffende geluid op je gsm zetten natuurlijk dan moet je de app Mijn bestanden zoeken (die staat ergens tussen je apps vanonder) . Eens je Mijn bestanden hebt geopend zoek je in de map Audio waar dat geluid juist staat , eens gevonden selecteer je het en kan je de optie Verplaatsen kiezen, dat doe je dan.
Dan ga je uit de map Audio, maar blijf in Mijn bestanden , dan ga je naar Interne opslag en daar zoek je de map Notifications . Je doet die open en daar plaats je uw geluidje in . Dan ga je terug naar berichten , naar die persoon , klik terug op de drie stipjes , en als je dan op Meldingsgeluid tikt zal jouw geluidje in de lijst staan.
op 20-03-2018 09:15 AM
Goedemorgen @Ann11,
welkom op de Community en nog gefeliciteerd met je nieuwe toestel!
Dat is nog steeds mogelijk. Open Contacten -> Kies een contact -> Rechtsboven bewerken -> Tik onderin op Meer weergeven -> Kies de beltoon naar keuze.
op 21-03-2018 12:27 PM
op 21-03-2018 02:18 PM
op 21-03-2018 02:30 PM
op 16-06-2018 12:14 AM
Helaas Ann11, bij de laatste update van 14/06 is dat ook niet langer meer het geval voor de Samsung Galaxy 7 en 7 Edge; Ik ben al die geluiden per contact dus ook kwijt. Nu kan ik ook geen onderscheid meer maken of een sms dringend te beantwoorden is of niet. Daarvoor had ik enkele contacten een eigen sms toon gegeven!! Wat een sof van Samsung. Worden hoe langer hoe slechter...
op 16-06-2018 12:17 AM
Hey moderator BruceH, geef ons eens de naam van zo'n third-party app!!! Dan helpt Samsung toch nog een beetje mee....
op 18-06-2018 11:46 AM
Ik durf niet te zeggen of het werkt, maar wellicht kun je deze app eens proberen.
op 18-06-2018 12:31 PM
op 18-06-2018 01:25 PM