Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beheer dubbele - niet identieke - contacten

(Onderwerp aangemaakt op: 12-01-2021 11:11 AM)
381 Weergaven
PaulS10
Student
Opties

Wie kan helpen met (expert?) info over opschonen van ons contactenbestand. (ca. 1400 contacten)

Toelichting:

Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung Galaxy S10 en maken beiden gebruik van een (eigen) gmail-account.

Op beide telefoons zijn we ingelogd met het eigen gmail-account en dat van de partner.

Synchroniseren staat standaard aan.

Hiermee worden al onze contacten continu op beide telefoons up-to-date gehouden. Super handig (vinden wij)

Probleem:

Met de aanschaf van de 2 S10's  heb ik per ongeluk een fout gemaakt en zijn ons beider contacten dubbel geïmporteerd. Daarnaast zijn er een groot aantal contacten die op zich dezelfde naam en telefoonnummer hebben (Stel Piet, telefoon 1234567), maar bij de ene 'Piet' staat het volledige adres ingevuld en bij de andere 'Piet' staat z'n verjaardag-datum.

De dubbele contacten zijn samengevoegd, dus qua telefoonnummer heb ik wel 1 contact, maar de onderliggende info (adres, verjaardag en overige info) is verspreid over 2 of meer 'dubbelgangers'. Alle 1400 contacten stuk voor stuk nalopen en bij de dubbele contacten de inhoud van elk (bijna) duplicaat vergelijken, gaat me te ver.

Gevraagde oplossing:

Een schoon contactenbestand met per contact slechts 1 'record'.

Ik ben goed thuis in werken met data-gegevens; het liefst zou ik een dump maken met alle voorkomende rubrieken van elk contact. Maar die mogelijkheid zie ik nergens.

Wie heeft voor mij suggesties hoe ik dit kan oplossen?

0 Likes
5 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik zou alle contacten verwijderen, en dan eenmaal opnieuw importeren. Zo zijn er geen dubbele meer.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
PaulS10
Student
Opties
Dank voor je snelle reactie, maar dit is (nog) geen oplossing voor de 'niet identieke' dubbelen.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik neem aan dat je al je contacten in een bacup hebt staan?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
PaulS10
Student
Opties
Ja, maar hoe krijg ik die in een datadump, waarbij ik de inhoud (van ALLE rubrieken) van deze 'niet identieke' dubbelen zichtbaar krijg? (dus van - bijvoorbeeld - Piet, die uit 3 contact-items bestaat: 1e Piet bevat huisadres, 2e Piet bevat geboortedatum, 3e Piet bevat oude huisadres). Ik 'zie' deze Piet, door samenvoeging als 1 contact, maar ..... wil in een datadump alle 3 de contactitems zien)
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @PaulS10,

Je kunt eventueel een Hulp op Afstand sessie inplannen, dan loopt een van mijn collega's de instellingen met je na, is dat een idee?

Hoe dit in z'n werk gaat, vind je hier: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
0 Likes