Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

S21 FE Foto's in Galerij komen dubbel voor, weekoverzicht uit te zetten?, Samengevoegde albums te achterhalen?

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2023 10:34 PM)
2199 Weergaven
Fifagek
Explorer
Opties

Sinds begin januari heb ik de Samsung Galaxy S21 5G G990 FE in mijn bezit. Iedere maandagochtend krijg ik een weekoverzicht met hoeveel ik de telefoon (gemiddeld) meer of minder dan de voorgaande week gebruikt heb. Eerlijk gezegd heb ik hier géén behoefte aan. Kan ik het weekoverzicht op de een of andere manier uitschakelen?

En dan heb ik nog een aantal vragen over de Galerij.
Voor het overzetten van de gegevens (dus ook foto's) van mijn oude Galaxy S7 naar de S21 FE heb ik Samsung Switch (zoals het heet volgens mij) gebruikt. In de S7 zat nog een SD kaart, in de S21 FE kan géén SD kaart meer. 
Nu zijn een aantal Albums samengevoegd zie ik aan de melding 'Albums samenvoegen, 3 albums zijn samengevoegd'. Ik kan hier alleen niet op klikken, dus ik weet niet welke albums samengevoegd zijn. Of kan ik er op een andere manier achter komen welke albums zijn samengevoegd?

Tevens heb ik bij de albums van Whatsapp (Animated Gifs, Video en Images) bijna exact het dubbele staan als dat er op mijn oude telefoon (mét SD-kaart) staat. Ik gebruik de video's even als voorbeeld maar hier kan ook Gifs of Images (foto's) staan.
Bijna exact hetzelfde komt doordat er soms enkele video's uit een samengevoegd album bij zijn gekomen. Sommige video's zie ik er ook daadwerkelijk dubbel tussen staan.
Kan ik een willekeurige dubbele video verwijderen? Of loop ik dan het gevaar dat dat net de video is die gekoppeld is aan de betreffende Whatsapp video? En dat ik dus uiteindelijk alleen via de Galerij de video kan bekijken en via Whatsapp het bijbehorende bericht? Dus dat je dat niet meer bij elkaar in Whatsapp kunt zien in de chatgeschiedenis met de betreffende persoon/groep (dus als ik één contact aanklik en dan in het overzicht met alle berichten die ik met de betreffende persoon over en weer uitgewisseld heb).

En als laatste nog een vraag over ontbrekende albums in de galerij.
Wellicht ben ik liever lui dan moe, maar ik vroeg me af of er een (nog) snellere manier is om de oude foto's/muziek naar mijn S21 FE 5G G990 over te zetten.
Een aantal foto's en muziek heb ik nu overgenomen van de SD kaart en dit staat nu op mijn laptop.
Voor wat betreft de foto's alleen was ik gewend om in de 'Galerij' een aantal albums te hebben. Ik ben bezig met een huis(verbouwing) waar ik de voortgang met foto's in een mapje in de galerij bij houdt etc.
Als ik mijn telefoon aan mijn laptop koppel kan ik de documenten wel naar 'mijn bestanden' op de telefoon overzetten maar niet rechtstreeks naar de Galerij.
Is daar een trucje voor? Of kan ik ze alleen naar mijn bestanden overzetten en moet ik in de galerij even éénmalig het mapje opnieuw aanmaken? En dan vanuit mijn bestanden/recente foto's de betreffende foto's in het juiste mapje plaatsen?

Hopelijk is het allemaal duidelijk en anders hoor ik het graag!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Lees dit topic eens:

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/td-p/...

Dan wordt je eerste vraag gelijk beantwoord en wie weet staat er nog meer nuttige informatie in voor je.

Ga naar instellingen > Batterij en apparaatonderhoud > opslag > en dan dubbele bestanden. Hier kun je deze verwijderen.

Voor het overzetten van foto's en video's > usb kabel in oude phone en in pc. Kopieer de map DCIM naar de pc en in de Whatsapp folder de map Media naar de PC. Je zou op de PC de map media bijv kunnen hernoemen in Backup Whatsapp Galaxy S7. Dan usb kabel in pc en nieuwe phone, Kopieer de Whatsapp backup map in de map DCIM en kopieer de inhoud van de map DCIM naar de nieuwe DCIM map.

Ik hoop ook dat je met SmartSwitch geen apps en instellingen hebt meegenomen. Mocht je dat wel gedaan hebben zou ik gelijk overnieuw beginnen met een fabrieksherstel op het nieuwe toestel, anders kun je later problemen krijgen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Lees dit topic eens:

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/td-p/...

Dan wordt je eerste vraag gelijk beantwoord en wie weet staat er nog meer nuttige informatie in voor je.

Ga naar instellingen > Batterij en apparaatonderhoud > opslag > en dan dubbele bestanden. Hier kun je deze verwijderen.

Voor het overzetten van foto's en video's > usb kabel in oude phone en in pc. Kopieer de map DCIM naar de pc en in de Whatsapp folder de map Media naar de PC. Je zou op de PC de map media bijv kunnen hernoemen in Backup Whatsapp Galaxy S7. Dan usb kabel in pc en nieuwe phone, Kopieer de Whatsapp backup map in de map DCIM en kopieer de inhoud van de map DCIM naar de nieuwe DCIM map.

Ik hoop ook dat je met SmartSwitch geen apps en instellingen hebt meegenomen. Mocht je dat wel gedaan hebben zou ik gelijk overnieuw beginnen met een fabrieksherstel op het nieuwe toestel, anders kun je later problemen krijgen.
Neo001
Legend
Opties

Goedemorgen. Ga naar Instellingen > Digitaal welzijn en ouderlijk toezicht > klik op de 3 puntjes > Instellingen > schakel Aangepaste service voor Digitaal welzijn uit. Als u vervolgens ook wilt voorkomen dat uw telefoon app-gebruiksgegevens verzamelt, klikt u op Toegang tot gebruiksgegevens weigeren en volgt u de stappen.

Fifagek
Explorer
Opties

Goedenavond, 

Bedankt voor jullie antwoorden.
Helaas heb ik met Smart Switch wél apps en instellingen laten overzetten. Een fabrieksherstel is dus slim begrijp ik van u @Patrick.
Alleen nog even wat vragen voor ik dat doe. Is het slim om nu nog een back-up te maken? Of ga je dan de 'foute' apps en instellingen mee back-uppen en kan ik dat beter achterwege laten om later niet alsnog met problemen te komen zitten?
Ik heb de link naar uw topic gelezen en ben er erg blij mee! Doordat er de S22 boven stond was voor mij niet helder dat het ook voor de S21 gebruikt kon worden. Ik had nog niet het hele topic doorgelezen. 
Via de computer of externe schijf kan ik alle gegevens kopiëren. Geldt dit ook voor de (op de oude telefoon) geïnstalleerde apps? Zo ja, is dat moeilijk om te doen? Of moet ik alle apps handmatig in de Google Play Store opnieuw updaten.
Sorry, maar ik ben een leek op telefoongebied!

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Een backup maak ik altijd zonder SmartSwitch.

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.

Dat topic is voor alle Samsung telefoons en Tablets 👍

Apps moet je handmatig weer downloaden.
Fifagek
Explorer
Opties

@Patrick Is er een andere (goede en betrouwbare) manier om de apps over te zetten? Het handmatig downloaden gaat wat lang duren. Het gaat namelijk niet om 3 of 4 apps maar echt om tientallen apps. 
Mijn telefoon heb ik gekocht via Belsimpel (hoewel ik niet weet of dit als reclame wordt gezien) en zij hebben filmpjes op hun site staan waarbij uitgelegd wordt hoe je gegevens (en wellicht ook apps) via Google Drive kunt overzetten. Is dat een betere optie of is het altijd 'slecht' om apps en instellingen over te zetten van de oude naar de nieuwe telefoon?
Ik kan me niet herinneren dat ik bij de overstap van de S4 mini naar de S7, oftewel de vorige overstap in 2018, de apps opnieuw met de hand heb geïnstalleerd. Dit is ook via Gmail of iets dergelijks gegaan. En daar heb ik 4,5 jaar lang nul komma nul problemen mee gehad, dus ook niet op de langere termijn. Werken de systemen zo anders tegenwoordig? Of zouden deze apps op de SD-kaart gestaan (kunnen) hebben die ik nu niet kan overzetten, maar toen natuurlijk wel?

De andere posts heb ik  ook gelezen, maar ik ga stap voor stap kijken wat ik kan doen om zo min mogelijk tot niets te verliezen alvorens de telefoon naar de fabrieksinstellingen te zetten.

0 Likes