Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sleep mode werkt niet zoals bedtime mode werkte en reset zich elke keer

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2023 07:55 AM)
797 Weergaven
Ryan1981
Student
Opties

Hoi Allemaal,

Ik wilde het volgende even melden. Sinds samsung de bedtime mode er uit gehaald heeft en de sleep mode geintroduceerd ben ik continu daar mee bezig. (s21 ultra 5g)

Voorheen kon ik bedtime mode instellen en werd ik van 23:00 tot 7:00 niet gestoord door mijn telefoon. Mocht ik in die tijd toch even mijn telefoon nodig hebben dan kon ik bedtime mode uitzetten en als ik klaar was weer aan en ging hij gewoon door met het ingestelde schema.

Nu met sleep mode is er functionaliteit toegevoegd, namelijk een wake up alarm. Op zich mooi dat het kan maar dat wil ik niet, hier gebruik ik mijn google nest hub 2 voor met wake up light functie dus die optie schakel ik uit. Echter als ik nu een keer sleep mode deactiveer en activeer, dan zet hij het alarm weer aan! Als ik het goed herinner kan ik een bestaande routine ook niet wijzigen en moet ik om het goed te laten werken de routine verwijderen en opnieuw aanmaken en dan het alarm uitzetten. 

Nu gaat het recentelijk nog een stap verder. Ik krijg nu regelmatig een alarm icoon rechts bovenin mijn telefoon. Wat ik ten eerste vervelend vind hieraan is dat ik op geen enkele manieer kan achterhalen welke app dit alarm van is. Ik heb hier achter gekomen door een voor een de app te "force close"en en toen ik de clock uitzette op deze manier verdween het alarm. Het lijkt er echter op dat het van de sleep mode af komt want als ik hem daar uitzet verdwijnt het icoontje ook.

Kortom, ik gebruik de sleep mode als een do not distrub en verwacht geen alarm als die routine afloopt.

Zojuist heb ik de sleep mode uitgeschakeld en het schema verwijderd en een do not disturb mode ingesteld, ben er te lang mee bezig geweest nu en al een paar keer wakker gemaakt wanneer ik daar niet om gevraagd heb.

Hopelijk kan samsung hier even naar kijken

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MisterBrainy
Pioneer
Opties

Het spijt me om te horen dat je problemen ondervindt met de Sleep Mode-functie op je telefoon. Het lijkt erop dat de functie niet werkt zoals je zou verwachten, en het kan inderdaad frustrerend zijn om regelmatig wakker gemaakt te worden door ongewenste alarmen.

Een oplossing zou zijn om de Sleep Mode-functie helemaal uit te schakelen en in plaats daarvan de Do Not Disturb-modus te gebruiken, zoals je al hebt gedaan. Dit zou je moeten helpen om ongestoord te blijven tijdens je slaap.

Als je in de toekomst de Sleep Mode-functie opnieuw wilt proberen, zou ik aanraden om de instellingen zorgvuldig door te nemen om te controleren of het alarm is uitgeschakeld. Als je nog steeds problemen ondervindt, kun je ook contact opnemen met de klantenservice van je telefoonfabrikant om te zien of ze verdere ondersteuning kunnen bieden bij het instellen van de functie.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Goedemorgen. Voor het probleem waar je tegenaan loopt bij alarm, stuur je een foutmelding via de Samsung Members app > Ondersteuning.

Wanneer u niet storen activeert, wordt gecontroleerd of er uitzonderingen zijn toegestaan.

Heb je geprobeerd een aangepaste slaap mode in te stellen? Je kunt het precies zo instellen als de slaapstand, maar dan zonder alarm.

Screenshot_20230218_092913_Modes and Routines.jpg

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Haal alle routines eens weg die hiermee te maken hebben en alle bedtijd schema's en stel het dan opnieuw in. Stuur eens een screenshot van dit alarm icoon. Als je een lijst van al je apps kunt aanleveren kunnen we er misschien achterkomen welke app dit extra alarm geeft.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Ryan1981
Student
Opties

Aangepaste slaap heb ik idd toegepast, maar als ik slaap tijdelijk uit zet en weer aan, dan komt het alarm weer terug (overigens niet getest met de laatste update naar 5.1 dus misschien is dit ondertussen verholpen).

@Patrick, ik kan het icoon wegkrijgen door in de slaap optie de routine te verwijderen/uit te zetten. Ik moet overigens wel melden dat ik niet 100% zeker weet of de google home app het alarm van mijn google nest home op een of andere manier door kan geven, maar het lijkt mij overbodig om op mijn telefoon dat toch het alarm niet af laat gaan een alarm ikoon te laten zien, al kan ik mij voorstellen dat dit een google feature is en niet die van samsung. Ik zal wanneer ik tijd heb hier eens naar kijken. iig bedankt voor de suggesties

Oplossing
MisterBrainy
Pioneer
Opties

Het spijt me om te horen dat je problemen ondervindt met de Sleep Mode-functie op je telefoon. Het lijkt erop dat de functie niet werkt zoals je zou verwachten, en het kan inderdaad frustrerend zijn om regelmatig wakker gemaakt te worden door ongewenste alarmen.

Een oplossing zou zijn om de Sleep Mode-functie helemaal uit te schakelen en in plaats daarvan de Do Not Disturb-modus te gebruiken, zoals je al hebt gedaan. Dit zou je moeten helpen om ongestoord te blijven tijdens je slaap.

Als je in de toekomst de Sleep Mode-functie opnieuw wilt proberen, zou ik aanraden om de instellingen zorgvuldig door te nemen om te controleren of het alarm is uitgeschakeld. Als je nog steeds problemen ondervindt, kun je ook contact opnemen met de klantenservice van je telefoonfabrikant om te zien of ze verdere ondersteuning kunnen bieden bij het instellen van de functie.

0 Likes