op 20-02-2024 07:24 PM
Merkwaardig ...
Alle kalender-events hou ik bij in Microsoft 365 Outlook (desktop)
In de Calendar van de Outlook-app op mijn smartphone staan de events 1x weergegeven, net zoals in Outlook desktop.
Uiteraard ook Outlook Web Access.
Samsung Calendar synchroniseert met Outlook.
Daar worden heel veel entries dubbel vermeld.
Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
Thanks.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-02-2024 10:24 AM
op 21-02-2024 10:24 AM
op 22-02-2024 09:51 AM
Hallo @sawul62,
Bedankt voor jouw bericht. Heeft de tip van UpwardFacingDog geholpen?
Met groet,
Ajay
op 22-02-2024 10:28 AM
op 23-02-2024 08:38 AM
Hartelijk dank voor de reacties. Sorry dat ik er nu pas op terugkom: er kwam van alles tussendoor.
Op mijn smartphone heb ik meerdere calendar apps. Helemaal niet noodzakelijk, geef ik toe, maar uitgeprobeerd en aangeschaft in het verleden. Daarna vond ik weer een betere enz.
Zoals gezegd, desktop, Microsoft 365, Outlook / Exchange.
Calendar events worden naar Google Calendar gekopieerd (1-way mirror, dus Google Calendar is exact hetzelfde). Dat kopiëren doe ik af en toe, na de nodige wijzigingen in Outlook. Google Calendar is dus niet altijd uptodate.
Op de smartphone zijn de apps 'gekoppeld' aan Outlook.
Ik heb de apps al enkele keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en synchronize al ik-weet-niet hoeveel keer. Er verandert gewoon niks.
Een willekeurige dag:
Samsung: 1 event fout, staat niet in Outlook c.q. Google
Digical: 1 event fout, staat niet in Outlook c.q. Google, plus 3 events dubbel
aCalendar: gelijk aan DigiCal
Google Calendar app: gelijk aan DigiCal
Outloop-app, Calendar: die is correct, uiteraard.
Op zich gaat het synchroniseren goed: een nieuwe kalender entry in Outlook desktop verschijnt binnen -zeg- 30 seconden in de apps op de smartphone.
Ik heb ook de hele Outlook desktop calendar verwijdert (na een backup). In de apps zijn alle entries verdwenen. De volgende dag backup weer teruggezet en 'hop' daar staan die dubbele weer.
Er is nog wat geks aan de hand (kwam ik bij stom toeval achter en het lukt niet altijd...)
Outlook desktop - ik open een 'event' en sla het het op (alleen 'open/save' dus). Doe verder niets.
Dubbele entry verdwijnt op de smartphone...
Begrijpuhetbegrijpikhet...
Werkt niet altijd overigens.
In Outlook kan je een vinkje zetten bij 'Time Zone'. Ik kan het vinkje aan of uitzetten en opslaan. Je hebt dan kennelijk iets gewijzigd. Dubbele entries willen dan ook wel verdwijnen dan.
Maar ja ... da's leuk voor 20-30 kalender entries, maar dat wordt minder geinig voor vele honderden (waarschijnlijk duizenden)
Als uiterste oplossing: linken aan mijn Gmail account en dan maar afzien van synchronisatie.
Tja ... da's nou ook wat.
op 23-02-2024 02:00 PM
Sorry, naast het lange verhaal boven, moest ik hier nog op reageren.
Bij mij ziet e.e.a. zo uit:
op 23-02-2024 02:24 PM
op 23-02-2024 04:55 PM
FF een tussenberichtje - ik kom hierop terug.
Het is nu zo'n chaos... kom er even niet uit.
Misschien de hele zooi resetten. Bij de andere kalender apps kan ik Outlook niet meer toevoegen, hoe nu verder, weet ik even niet.
Dus... ik meld me nog.
op 24-02-2024 12:06 PM
Groot probleem: ben ik sinds gisteren en vandaag mee bezig.
Bij de kalender apps kan ik (in beheer kalenders, manage calendars) niet meer kiezen voor Outlook. Die is uit de lijst verdwenen. In Settings > Accounts and backup >
Foutmelding, moet kiezen voor een andere mogelijkheid.
Outlook op PC is op basis van Exchange.
Ik kan kiezen voor Gmail Exchange of Outlook Exchange.
In beide gevallen heb ik geen idee wat ik als server moet invullen.
Ra-ra...
Er zijn duizenden berichten over dit thema, maar nergens kan ik een antwoord vinden. De meesten geven aan van 'neem contact op met je IT-manager'. Schiet lekker op...
Iemand hier een suggestie?
op 27-02-2024 09:47 AM
Hallo @sawul62,
Bedankt voor jouw bericht. Is alles up-to-date en welke kalender App gebruik je precies?
Met groet,
Ajay