Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterijduur Samsung Galaxy S10

(Onderwerp aangemaakt op: 17-03-2020 07:14 PM)
19016 Weergaven
Mautekees
Apprentice
Opties

Ik heb de samsung galaxy S010 nu 2 weken. ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik terug naar de winkel. Daar werd verteld dat ik de telefoon een aantal keer van 30 tot 90% moest opladen zodat de batterij kon wennen. Ik dit doen. Geen resultaat. Toen heb ik contact gehad met SAMSUNG. Daar werd verteld dat dat geen zin had en dat ik mijn batterij moest kalibreren. Dus ik dit doen waardoor ik alles kwijt was. Bleek dat acheraf de grootste onzin te zijn. Ik weer terug naar de winkel, wordt er gezegd dat mijn batterij nog aan het ''leren'' is. Dit was te zien bij apparaatonderhoud bij batterij. Dat is nu weg, wat zou betekenen dat hij voldoende weet over mijn gebruik. De batterij lijkt alleen nog sneller leeg te gaan als voorheen. Ik heb alle mogelijke tips al opgezocht en uitgevoerd maar niets lijkt te helpen. Iemand die weet wat ik nog kan doen? Ik word elke keer weggestuurd met probeer dit maar en kom anders over een week terug en elke keer hebben ze weer wat anders te melden.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Mij valt op dat zowel WhatsApp als Snapchat veel verbruiken op de achtergrond, en dit zijn ook de apps waar je meeste verbruik vandaan komt. Doe je ook iets met deze apps op de achtergrond, zoals bellen, of is er geen verklaring voor achtergrondverbruik van deze apps? In dat laatste geval kan het zijn dat de apps zijn vastgelopen en kun je deze gedwongen stoppen via Instellingen >> Apps >> [naam van app].

Wat voor problemen met het netwerk ervaar je precies? Bepaalde netwerkproblemen kunnen ook voor meer batterijverbruik zorgen, omdat de telefoon actiever zoekt naar een beter signaal en er langer over doet om bepaalde data te verwerken. Ik zie op je schermafbeeldingen een signaalsterkte van 3 van de 4, dat is op zich niet problematisch, maar als de sterke vaak rond de 1 en 2 streepjes zit, kan dat ook van invloed zijn op het batterijverbruik.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Mautekees,

Heb je deze tips al bekeken? https://eu.community.samsung.com/t5/Other-Smartphones/Batterij-van-je-Samsung-tablet-of-smartphone-s...

Je kan, wanneer de batterij al wat leger is, een schermafbeelding plaatsen van de pagina's onder Apparaatonderhoud >> Batterij. "Snel leeg" is natuurlijk subjectief en afhankelijk van je gebruik, dus zonder extra info kan ik je ook niet veel meer aanreiken dan deze algemene tips.

kevin-sig
0 Likes
Mautekees
Apprentice
Opties

@KevinW hierbij de screenshots van mijn batterijverbruik. Ik heb hier al eerder naar laten kijken en die man zag toen geen gekke  dingen en snapte het hoge verbruik van de telefoon ook niet. Ook heb ik heel vaak problemen met mijn verbinding met wifi maar ook mijn 4G netwerk terwijl ik op mijn iphone daar nooit problemen mee had en mijn ouders en zus die op hetzelfde netwerk zitten hebben ook geen problemen.

Screenshot_20200317-193456_Device care.jpgScreenshot_20200317-193502_Device care.jpgScreenshot_20200317-193507_Device care.jpgScreenshot_20200317-193512_Device care.jpgScreenshot_20200317-193517_Device care.jpg

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Mij valt op dat zowel WhatsApp als Snapchat veel verbruiken op de achtergrond, en dit zijn ook de apps waar je meeste verbruik vandaan komt. Doe je ook iets met deze apps op de achtergrond, zoals bellen, of is er geen verklaring voor achtergrondverbruik van deze apps? In dat laatste geval kan het zijn dat de apps zijn vastgelopen en kun je deze gedwongen stoppen via Instellingen >> Apps >> [naam van app].

Wat voor problemen met het netwerk ervaar je precies? Bepaalde netwerkproblemen kunnen ook voor meer batterijverbruik zorgen, omdat de telefoon actiever zoekt naar een beter signaal en er langer over doet om bepaalde data te verwerken. Ik zie op je schermafbeeldingen een signaalsterkte van 3 van de 4, dat is op zich niet problematisch, maar als de sterke vaak rond de 1 en 2 streepjes zit, kan dat ook van invloed zijn op het batterijverbruik.

kevin-sig
0 Likes
Mautekees
Apprentice
Opties

Ik merk dat mijn berichtjes heel vaak niet verzonden worden of nier geladen kunnen worden. Ik zie ook vaak het wifi teken en 4G teken tegelijk staan. Kan dat nog kwaad?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat betekent meestal dat het niet lukt om een (stabiele) WiFi verbinding te behouden en dat hij daarom overschakelt naar mobiele data.

In theorie kan het ook zo zijn dat je voor een of meerdere apps de instelling "Altijd mobiele data gebruiken" aan hebt staan, maar dat is iets wat je bewust moet aanzetten, dus dat lijkt me sterk.

Omdat je ook aangeeft dat berichten vaak niet worden verzonden of geladen, kan het nuttig zijn om je netwerkinstellingen te resetten. Hierna moet je opnieuw verbinding maken met je WiFi-netwerken en Bluetooth apparaten, maar het lost vaak wel veel problemen op. Zeker omdat andere apparaten op je netwerk er geen problemen mee hebben.

Dit kan onder Instellingen >> Algemeen beheer >> Resetten >> Netwerkinstellingen resetten.

kevin-sig
0 Likes
karin26
First Poster
Opties
Precies het zelfde heel snel leeg en slechte internet verbinding note 10 plus
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @karin26, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt. 

• Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te verhelpen?

• Is jouw telefoon verder helemaal up-2-date?

• Start jouw telefoon op in de Veilige Modus en test dit nogmaals uit.

Ervaar je dit ook in de Veilige Modus meld dan je telefoon aan voor een reparatie

Houd je ons op de hoogte?

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_It9TJFP
First Poster
Opties

Het is gewoon een kuttelefoon ik ben nu 300€ acheruit met batterijen alle mogelijke tips gedaan geprobeert nooit aanmoeten beginnen mn oude s9 gaat min 2 a 3x zolang mee. Er zit gewoon een fout in de uitvoering en al de loze praatjes ga naar servicecentrum etc etc kost alleen nog meer frustratie! Beste optie telefoon weg doen andere kopen. Ik zweerde altijdbij samsung ben er nu klaar mee slechte zaak! Groet Michel 

0 Likes