op 13-11-2017 04:51 PM - laatst bewerkt op 07-12-2017 03:03 PM door Nick
op 18-09-2018 04:08 PM
dank voor je bericht. Ik ben een stuk terug gegaan met lezen. Maar niet alles. Ik heb jou berichten niet gezien.
Ik heb de app geinstalleerd. Het is een samsung S9, dus lijkt met sterk dat de accu niet meer goed is..
Kan het ook nog ergens anders aan liggen? Heb je wellicht nog andere tips?
op 18-09-2018 04:19 PM
op 23-09-2018 02:19 PM
Batterij vervangen van alles geprobeerd probleem blijft bestaan. Probleem is plots ontstaan niet lang na de update in maart/April 2018
op 23-09-2018 02:27 PM
op 23-09-2018 04:29 PM
Ik heb de laatste software erop die de oplossing zou moeten bieden voor het battery drain probleem , helaas blijft het probleem bestaan zowel op mijn toestel als die van mijn vrouw. Ik heb een nieuwe batterij mijn vrouw niet maar probleem bestaat bij beide toestellen nog steeds en is tegelijk begonnen ongv. Nu tijdens het typen van dit stuk alweer 3% eraf.
Moedeloos word ik ervan.
op 23-09-2018 07:53 PM
Er is in dit forum allang bewezen dat dit geen probleem van de batterij is maar dat het met een software update te maken had. Hiervoor is door Samsung ook een fix update ontwikkeld die ook daadwerkelijk de oplossing bood. Helaas is deze update alleen toegankelijk voor de unbranded toestellen. De toestellen waar een provider branding op zit zullen deze update waarschijnlijk nooit krijgen. Of Samsung zou deze update naar de providers moeten doorspelen. Wat zover ik weet niet gebeurt is en de kans dat het gaat gebeuren ook niet zo groot is. Dus dikke pech voor de mensen met een branding. Ik zelf heb het probleem al sinds november vorig jaar. Maar met het toestel instellen op 2g was het nog wekte doen. Echter na de laatste Vodafone update loopt de batterij nog sneller leeg en ook in de 2g stand. Dus echt balen. Het is heel duidelijk het gevolg van de update. Ik hoop heel erg dat Samsung toch de fix update door gaat spelen naar de providers.
op 24-10-2018 01:42 PM
op 31-10-2018 04:01 PM
Ik lees van alles over branded toestellen en weet ik wat allemaal. Ik heb al van alles geprobeerd en heb het toestel los gekocht zonder abonnement en er een sim only kaart in zitten maar hetzelfde batterij probleem. Dus het maakt volgens mij niets uit of je nu een toestel via een provider of los toestel hebt met een simkaart o.i.d. Samsung lost het probleem gewoon niet op wat ze zelf hebben veroorzaakt.
op 25-01-2019 12:19 AM
Heel raar dat dit probleem nog steeds niet is opgelost.
Ik heb er 5 dagen geleden zelfs een nieuwe batterij in laten zetten in mijn unbranded NLse S6.
De geboden firmware is geïnstalleerd (ruime tijd geleden) en een volledige factory reset uitgevoerd en cache geleegd. Maar desondanks is de accu van de S6 leeg met een uurtje of 4 zonder echt gebruik.
Het is inderdaad een "oplossing" om de data tot 2G te beperken.
Maar dat is niet eens een oplossing te noemen.
Raar ook dat de 2G instelling invloed heeft, ook als je mobiele data uit hebt staan.
Als ik het zo lees, zijn er verder geen opties meer?
Teleurstellend voor zo'n duur toestel.
op 26-01-2019 11:11 AM
Heb het toestel weg gedaan omdat er toch geen oplossing komt. Waardeloze service van Samsung