op 05-06-2023 05:00 PM
Zojuist een belachelijke situatie gehad met een helpdesk "deskundige" van de Samsung klantenservice, tijdens een geplande terugbel actie voor het oplossen van een eerder aangemeld crash probleem:
Probleem:
Ik wilde een backup van mijn Galaxy A50 smartphone, die ik via Smart Switch op mijn laptop gezet had, eveneens via smart switch met een USB verbinding op mijn A50 terug zetten.
Werkwijze:
1)USB verbinding maken tussen de A50 en mijn (Windows 10) Laptop
2) smart switch software op de laptop opstarten.
3) nadat de verbinding op de smartphone en op de laptop door smart switch als Okay bevestigd was, de "herstellen" icoon selecteren
4) Het overzicht met de op de laptop aanwezige backup werd getoond, maar direct daarna crashte de software!
Vragen van de medewerkster:
"Waar heeft U de software vandaan"? (mijn antwoord Samsung website)
"Welke software heeft de laptop" Na 10 x herhalen bleek zij het besturingssysteem van de laptop te bedoelen in plaats van software (mijn antwoord Windows 10 64 bit)
"waar start U de software op, die op Uw laptop staat" (mijn Antwoord op de laptop)
"Waar crasht de software"? (mijn antwoord op de laptop)
Conclusie van de medewerkster:
"dit is geen probleem voor mij, U moet contact opnemen met HP (de laptop fabrikant)"
Ik heb nog geprobeerd haar duidelijk te maken dat zij misschien niet over voldoende kennis beschikte en gevraagd of misschien een collega kon helpen.
Haar Reactie: ik ben de hier de deskundige.
Bij zoveel kennis beste Samsung, zijn Uw klanten aan de goden overgeleverd.
Zelf gevonden oorzaak, na veel trial and error:
namelijk: een kwestie van veiligheidsrestrictie, dus toelaten van de verbinding in de virus software.
Veel succes met Uw "deskundige" medewerksters, die overigens de Nederlanse taal totaal niet machtig was en het verschil tussen software (applicatie) en een besturingssysteem niet eens wist en de oplossing voor een duidelijk geval van crashen van software bij de hardware fabrikant zoekt!😪😡
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-06-2023 03:32 PM
Martijn Vergeet het. dit gaat niet lukken. Kennelijk ontbreekt de kennis van zaken!
Bedankt en succes.
op 06-06-2023 05:00 PM
Hi @dof, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt en dankjewel voor je feedback 👍 Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we on sook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en zullen dit ook meenemen om te kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen en verbeteren.
Uiteraard vinden we het erg fijn om te lezen dat je het zelf hebt kunnen achterhalen en oplossen!
Mochten we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je 😇
Groeten,
Martijn
op 06-06-2023 07:57 PM
08-06-2023 04:14 PM - bewerkt 08-06-2023 04:15 PM
😡
Helaas was de oplossing een eenmalige zaak.
Ik kan geen backup die ik via Smart Switch op mijn PC / Laptop gezet heb via Smart Switch vanaf mijn laptop terug naar mijn A50 zetten.
De gemaakte backups zijn dus waardeloos!
Ik kan via de USB kabel en Smart Switch back ups van mijn A50 op de laptop zetten, ik kan ook Outlook op dezelfde manier synchroniseren, maar zodra ik in Smart Switch herstelle aanklik start het herstellen scherm op en verdwijnt dan binnen enkele seconden. De software crasht!
Ik heb de telefoon en de laptop geautoriseerde.
De Samsung Smart Switch zowel op mijn telefoon als op mijn PC en Laptop verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
De crash komt zodra het scherm van de onderste van de printscreens hieronder komt
Zowel op mijn Laptop (OS Windows 10 64 Bit) als op mijn PC (OS Windows 7 pro 64 bit) hetzelfde.
Helpdesk bellen heeft geen zin want het bovenstaande verhaal resulteerde in de opmerking dat dit een probleem is voor de Hardwarefabrikant van de Laptop, zijnde HP.
Ik zit dus met een Samsung |Smartphone waarbij het niet mogelijk is om bij een crash de backup vanaf de laptop te herstellen.
Waar kan ik met dit ernstige probleem terecht?
op 08-06-2023 04:16 PM
Zie mijn nieuwe post
op 09-06-2023 12:33 PM
Hi @dof, goedemiddag.
Dankjewel voor je berichtje en de afbeeldingen! Is het je intussen nog gelukt om een back-up terug te zetten op de telefoon? Heb je je telefoon zelf ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Werk je op de computer of laptop misschien met een beveiligde werkomgeving waarin het versturen van gegevens beperkt wordt? Kan je wel bestanden of foto's verplaatsen naar je telefoon via de verkenner?
Groeten,
Martijn
op 09-06-2023 02:33 PM
op 09-06-2023 02:46 PM
Hi @dof, dankjewel voor je terugkoppeling. Zijn beide systemen (Windows) ook verder up-2-date? En heb je de SmartThings Software vanaf onze website binnengehaald? Wat is de software versie van SmartThings op de PC/laptop? Ben je op de telefoon ook ingelogd met hetzelfde account als waar de back-up van is gemaakt?
Ook een ja? - > Werk je op de computer of laptop misschien met een beveiligde werkomgeving waarin het versturen van gegevens beperkt wordt?
Groeten,
Martijn
op 15-06-2023 02:20 PM
Martijn dit zet niet echt zoden aan de dijk:
Ja, zoals ik support bij het eerste contact al vertelde zijn alle updates van widows 10 geïnstalleerd.
Je zoekt voor een crash van een Programma op 2 verschillende besturingssystemen (Windows 10 en Windows 7) de oorzaak in de Windows versie?
Voor mij is het een indicatie dat het een probleem in de programma software, dus Smart Switch voor Window besturing systemen zit.
Dus nee de tip, van je collega de experte van de telefonische terugbel actie van Samsung Support, het de fabricant van de Laptop HP (Hewitt Packerd) was ook geen succes. De HP engineer adviseerde mij het probleem voor te leggen aan iemand die ECHT verstand van software heeft en een support opleiding gevold heeft.
Hieronder de Smart Switch versie op de Laptop (en PC)
De Andriod versie op mijn Smartphone A5 = Android 11.
Ik zit nu al meer dan een week met een probleem om de backup op mijn Laptop, gemaakt met Smart Switch, terug te zetten zonder ook maar enige voortgang.
En ja, de telefoon was ontgrendeld en verbonden gezien de melding op de A5 "verbonden met Uw PC"
Ik ben er van overtuigd dat in de laatste Sofware update van Snart Switch een Bug zit, zoals ik zie ben ik niet de enige met problemen bij het terugzetten van backup vanaf een Window 10 PC.
Beveiligde omgeving vraag van Je: niet meer dan normaal, trouwens voordien deed Smart Switch het zonder problemen. Ik zoek het in de recente update van Smart Switch
15-06-2023 02:24 PM - bewerkt 15-06-2023 02:32 PM
Ik heb dit uiteraard ook nagevraagd bij verschillende collega's Zelf heb ik thuis ook nog een oud beestje (Acer laptop) met Windows 7 en hier kan ik zonder problemen SmartSwitch in gebruiken. Ook op mijn huidige computer(Galaxy Book2) kan ik dit zonder problemen gebruiken. Wij hebben verder ook geen andere meldingen gehad dat SmartSwitch niet zou werken.
Heb je hierover ook al contact gehad met Microsoft?
Groeten,
MArtijn