Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A53 5G SD-kaart probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2023 09:31 AM)
530 Weergaven
Rokil
Journeyman
Opties

Anderhalf jaar geleden heb ik voor mijn dochter bij de MediaMarkt een nieuwe Samsung A53 5G 128Gb gekocht. Vrij snel was er het probleem dat de sd-kaart niet meer herkend werd. In andere apparaten werkte die sd-kaart wel. Voor de zekerheid maar een nieuwe Samsung 128Gb sd kaart gekocht, maar dat hielp niet.

Geheel onregelmatig is de sd-kaart verdwenen en zijn dus de gegevens die erop staan niet meer beschikbaar. Erg onhandig als je bijvoorbeeld offline kaarten daarop hebt staan en dus niet meer kunt navigeren!

2x terug geweest bij de MediaMarkt die hem zogenaamd hadden gerepareerd. 1x is hij zelfs opgestuurd geweest ter reparatie, maar ook dat heeft niet geholpen. Nu alweer 2x terug geweest, maar nog steeds blijft het probleem.

Ik wilde dus de telefoon rechtstreeks naar Samsung sturen voor reparatie in garantietijd, maar nu kan dat niet meer, omdat hij al door een andere partij is gerepareerd.

Inmiddels heb ik op internet gezien dat hij bij deze telefoon toch wel een vaker voorkomend probleem is. Kan Samsung dan niet regelen dat de telefoons met dit probleem de juiste update krijgen? Software of hardware?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Goedemiddag @Rokil ,

Wanneer je jouw toestel heb aangemeld voor een reparatie bij Samsung , zal deze ook gerepareerd worden. Na de reparatie is jouw toestel conform fabrieksspecificaties en kan je weer aanspraak maken op de fabrieksgarantie. 

Is jouw toestel hersteld door een andere reparateur komt de fabrieksgarantie te vervallen en worden voor de reparatie kosten berekend.

Via onze website kan je het toestel aanmelden voor de reparatie;

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Rokil ,

Erg vervelend dat het niet werkt, ik zou het toestel alsnog direct bij Samsung laten repareren, waarschijnlijk moet het SD kaart slot worden vervangen. Als ik je verhaal zo lees gok ik dat er een defect is want als de SD kaart wel werkt in andere aparaten en een 2e kaart het probleem ook niet oplost dan moet het wel iets hardwarematigs zijn.

https://bit.ly/2jwV3SJ > Je kunt het toestel hier aanmelden voor reparatie.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Rokil
Journeyman
Opties

Bedankt voor je reactie!

MediaMarkt heeft, volgens eigen zeggen, de SD tray en aansluiting op het moederbord al laten vervangen. 

Ik heb geappt met iemand van Samsung en die zegt nu: "omdat de MediaMarkt al een reparatie heeft uitgevoerd, kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op de fabrieksgarantie en kosteloze reparatie".
Reparatie door Samsung kan dus wel, maar daar moet ik dan ook nog voor betalen, terwijl er toch een probleem bij sommige van deze toestellen zijn.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja klopt een reparatie zal wel wat kosten maar is je beste optie. Laat in de toekomst nooit producten door een derde partij repareren.
0 Likes
Rokil
Journeyman
Opties

Aan de ene kant snap ik wel dat Samsung liever alleen zelf de reparaties uitvoert, maar aan de andere kant ben je verplicht om de verkopende partij de reparatie uit te laten voeren. Op deze manier kun je voor aanspraak op fatsoenlijke garantie dus alleen bij Samsung zelf iets aanschaffen.

Als er een bekend probleem is met een bepaald type telefoon, dan zou het toch mogelijk moeten zijn om dit probleem door Samsung te laten oplossen, ongeacht waar je het toestel hebt gekocht.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Het is alleen niet zo dat het een bekend probleem is, het kan wel eens voorkomen op sommige telefoons maar meestal zit daar altijd wel een reden achter. Dingen gaan niet zomaar stuk. En ja de verkoper is er inderdaad voor verantwoordelijk om een goed product te leveren.  Helaas wordt de situatie niet veel mooier nu.

Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Goedemiddag @Rokil ,

Wanneer je jouw toestel heb aangemeld voor een reparatie bij Samsung , zal deze ook gerepareerd worden. Na de reparatie is jouw toestel conform fabrieksspecificaties en kan je weer aanspraak maken op de fabrieksgarantie. 

Is jouw toestel hersteld door een andere reparateur komt de fabrieksgarantie te vervallen en worden voor de reparatie kosten berekend.

Via onze website kan je het toestel aanmelden voor de reparatie;

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes