op 05-06-2023 05:00 PM
Zojuist een belachelijke situatie gehad met een helpdesk "deskundige" van de Samsung klantenservice, tijdens een geplande terugbel actie voor het oplossen van een eerder aangemeld crash probleem:
Probleem:
Ik wilde een backup van mijn Galaxy A50 smartphone, die ik via Smart Switch op mijn laptop gezet had, eveneens via smart switch met een USB verbinding op mijn A50 terug zetten.
Werkwijze:
1)USB verbinding maken tussen de A50 en mijn (Windows 10) Laptop
2) smart switch software op de laptop opstarten.
3) nadat de verbinding op de smartphone en op de laptop door smart switch als Okay bevestigd was, de "herstellen" icoon selecteren
4) Het overzicht met de op de laptop aanwezige backup werd getoond, maar direct daarna crashte de software!
Vragen van de medewerkster:
"Waar heeft U de software vandaan"? (mijn antwoord Samsung website)
"Welke software heeft de laptop" Na 10 x herhalen bleek zij het besturingssysteem van de laptop te bedoelen in plaats van software (mijn antwoord Windows 10 64 bit)
"waar start U de software op, die op Uw laptop staat" (mijn Antwoord op de laptop)
"Waar crasht de software"? (mijn antwoord op de laptop)
Conclusie van de medewerkster:
"dit is geen probleem voor mij, U moet contact opnemen met HP (de laptop fabrikant)"
Ik heb nog geprobeerd haar duidelijk te maken dat zij misschien niet over voldoende kennis beschikte en gevraagd of misschien een collega kon helpen.
Haar Reactie: ik ben de hier de deskundige.
Bij zoveel kennis beste Samsung, zijn Uw klanten aan de goden overgeleverd.
Zelf gevonden oorzaak, na veel trial and error:
namelijk: een kwestie van veiligheidsrestrictie, dus toelaten van de verbinding in de virus software.
Veel succes met Uw "deskundige" medewerksters, die overigens de Nederlanse taal totaal niet machtig was en het verschil tussen software (applicatie) en een besturingssysteem niet eens wist en de oplossing voor een duidelijk geval van crashen van software bij de hardware fabrikant zoekt!😪😡
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-06-2023 02:26 PM
op 15-06-2023 03:29 PM
Waarom zitten wij nu opeens weer op een Windows 7 situatie, terwijl ik je alle info over de Windows 10 laptop stuur.
Ik heb vanaf dag 1 de problemen op mijn Laptop met Smart Switch gemeld. Ik heb om het zoekgebied voor de oplossing te verkleinen vermeld dat ik op mij n Windows 7 hetzelfde probleem heb dus de oorzaak kennelijk in de Smart Switch software zit.
Ik heb ook gezegd dat ik met Smart Switch bij een USB verbinding alles kan: bestanden kopieren, outlook synchroniseren, backup van de Smartphone A5 op mijn laptop zetten via Smart Switch,
Ik kan alleen de gegevens van een de A5 backup niet via "herstellen" in de Smart Switch Software terugzetten.
Zodra ik Herstellen selecteer, staart het Herstel scherm waar allen backups opstaan, maar dan crasht het programma voordat ik ook maar iets heb kunnen doen of slecteren.
Dit is het probleem dat ik nu al, zonder een stap verder te komen, meer dan een week uitleg!
op 15-06-2023 03:32 PM
Martijn Vergeet het. dit gaat niet lukken. Kennelijk ontbreekt de kennis van zaken!
Bedankt en succes.
op 15-06-2023 03:34 PM
Dat heb ik ook uit jouw berichten gehaald:
Toen belde helaas de dame die er echt totaal geen verstand van heeft en zeer slecht Nederlands spreekt. Haar advies was dat het aan mijn laptop lag en de fabrikant van de laptop HP het moest oplossen. Ondanks het feit dat ik vertelde dat ik op mijn PC met windows 7 pro 64 bit hetzelfde probleem heb.
Kan je het bandje van het gesprek terugluisteren?Bovendien: mijn echtgenote heeft een Samsung A6: daarmee hetzelfde resultaat op die laptop Windows 10 en die pc windows 7.
Ik vrrees dat er een bug in de laatste versie van.Smart Switch zit.
Is de software(Android 11) origineel van ons uit gelanceerd voor jouw telefoon? Of heb je deze via een andere weg op jouw telefoon geplaatst? En heb je hier ook al contact over gehad met Microsoft? Wij hebben verder geen andere meldingen gehad over SmartSwitch en om dit ook na te gaan heb ik dit ook getest op een laptop met ok Windows 7
op 15-06-2023 03:48 PM
Beste Martijn,
Jij gaat dit never nooit oplossen, want je gaat niet op mijn informatie in
Natuurlijk is de Android 11 van de telefoon, want die update zich regelmatig zoals je als deskundige weet.
Als ik je nu xkeer gemeld heb dat het probleem zich op een laptop met windows 10 voordoet en ik je een printscreen van de windows versie stuur, dan vertel jij mij dat je de zaak getest heb op een windows 7 laptop.
Nooit van dit probleem gehoord? dan moet je een keer Googlen
Ik stop met onze uitzichtloze communicatie.
op 15-06-2023 03:55 PM