Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Layout Agenda gewijzigd na update Android 12

(Onderwerp aangemaakt op: 10-12-2021 06:16 PM)
8071 Weergaven
Gast21
Journeyman
Opties

Hoi ik ben een fervent gebruiker van de agenda op mijn S21Ultra. Eerder was het handig om afspraken als 'hele dag' op te slaan omdat ze dan feller gekleurd waren en meer opvielen dan de afspraken die ik op een bepaald uur opsloeg. Nu zijn alle afspraken in lichte pasteltinten. Niet fijn!! Hoe krijg ik dat weer zoals ik het wil Een en ander is gewijzigd sinds de 1 van de laatste updates. Waarom???? Is dat bij anderen ook zo? En hoe krijg ik het weer zoals ik het wil?

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Dit is het Samsung forum, hier zijn geen ontwikkelaars aanwezig.

Als je niet tevreden bent met de Samsung Agenda dan moet je via de Samsung Members app > ondersteuning > je feedback versturen. Dit komt dan bij de ontwikkelaars terecht.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Members_fVeLRE7
First Poster
Opties

Inderdaad ook na mijn update. Doordat de cijfers van de tijd nu lichtblauw zijn en de eindtijd zwart heb ik de Google agenda als widget gebruikt. Deze is lekker duidelijk zichtbaar voor mij. 

Bij de Samsung agenda kun je wel iets aan layout veranderen met dan weer net niet de kleur van de tijd. 

Erg jammer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
85 Antwoorden
Assie
Student
Opties

Na de update van gisteren is ook de agenda aangepast. Wat een slechte lay-out. De kleuren zijn weg en als je iets gepland hebt dan zie je wit/grijze vakjes die echt slecht zichtbaar zijn. Wat waardeloos. 

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kunt een foutrapport indienen via de Samsung Members app. Meld daar je bevindingen in en hoe je het graag weer wilt zien. Met genoeg meldingen kunnen ze er iets aan doen. Ik denk alleen dat ze de richtlijnen hebben gevolgd van Android 12. 

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Assie
Student
Opties
Heb ik gedaan en dan wordt er gezegd dat ik me moet melden via deze weg.
0 Likes
JS58214
Journeyman
Opties

Klopt, de Samsung agenda is onbruikbaar geworden om snel iets op te zoeken.

dat is helaas niet hersteld na de allerlaatste update ....... Zie de screenprint hieronder;

De witte vakjes waren eerst net zo blauw en leesbaar als de andere vakjes (tekst heb ik deels afgedekt). Onduidelijk waarom een deel van de agenda invulling onleesbaar wordt en een ander deel niet.

JS58214_0-1638826558345.png

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @JS58214, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

In het begin is het vaak even wennen als er na de update ook voor een andere vormgeving is gekozen. Via de Samsung Members-app kan je een suggestie indienen hierover, welke terecht komt bij mijn collega's van de R&D afdeling. Wellicht dat dit met een toekomstige update dan weer teruggezet wordt.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Gast21,

Als je je agenda-item opent, dan kun je hier kiezen uit alle mogelijke kleuren:

Screenshot_20211210-195129_Calendar.jpg

kevin-sig
Gast21
Journeyman
Opties

Hoi Kevin bedankt voor je antwoord maar dat weet ik wel :smiling-face: 

Mijn probleem is dit: Eerder was het handig om afspraken als 'hele dag' op te slaan omdat ze dan feller gekleurd waren en meer opvielen dan de afspraken die ik op een bepaald uur opsloeg. Nu zijn alle afspraken in lichte pasteltinten.

Het verschil dus in 'hele dag' of een afspraak van een uur bv. De felheid van 1 van de te kiezen kleuren was eerder verschillend. Nu zijn er net als eerder wel verschillende kleuren om uit te kiezen maar er is geen verschil in felheid meer. Als je begrijpt wat ik bedoel 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Er is nog wel een verschil tussen een afspraak op een tijdstip en een afspraak voor de hele dag. Links is op een tijdstip, rechts is de hele dag:

SmartSelect_20211211-054832_Calendar.jpg

Als je dit verschil niet genoeg benadrukt vindt worden, dan raad ik je aan om de kleur te wijzigen om een afspraak er echt uit te laten springen. In een volle agenda met blauwe afspraken, valt een rode afspraak bijvoorbeeld extra op :winking-face:

kevin-sig
0 Likes
Gast21
Journeyman
Opties

Ja dat snap ik dat rood meer opvalt dan blauw ! Ik gebruik al alle kleuren!

En wat jij laat zien zo ziet het er bij mij niet uit . Alles ziet er uit zoals op jouw foto bij de 19e. Die streepjes zoals de 18e heb ik niet. En dat komt niet omdat ik alles als 'hele dag' heb ingevoerd. Ik weet niet of jij eerder dat verschil had in felheid van de kleur maar als jij dat niet had dan weet je niet wat ik bedoel. Ik mis het iig sinds de laatste update en vind het geen verbetering.

0 Likes