op 27-01-2022 10:15 PM
Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Galaxy Watch4 Classic, die ik koppel aan mijn S21 FE.
Ik was wat aan het spelen met de functies, maar nu blijkt dat ik de Samsung Health Monitor niet kan gebruiken.
Op mijn telefoon krijg ik de volgende foutmelding:
Kan de app niet openen.
Samsung Health Monitor kan, vanwege het beveiligingsbeleid, niet worden geopend op een geroot apparaat.
Erg bijzonder, want mijn telefoon is niet geroot. Ik heb dit voor de zekerheid nog gecontroleerd met de Root Checker app. Ik heb mijn telefoon krap 2 weken terug nieuw gekocht.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn / hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-02-2022 10:51 AM
Ik heb mijn telefoon gereset waarna Health Monitor perfect werkte.
Maar toen ik mijn eigen apps terug had gezet kreeg ik dezelfde foutmelding net zo hard weer terug.
Ik heb een vermoeden dat dit komt door Vanced Manager / Youtube Vanced ook al heb ik de non-root versie. Vreemd dat het kennelijk niet samen gaat.
Erg jammer, maar Youtube zonder reclame is mij meer waard dan de Health Monitor functies.
op 28-01-2022 09:28 AM
Vreemd. En het horloge? Deze ook nieuw gekocht? en gereset voor het verbinden met de nieuwe S21?
op 28-01-2022 10:33 AM
Ja heel vreemd... ik heb mijn telefoon nieuw besteld bij mobiel.nl en mijn horloge heb ik rechtstreeks in de Samsung webshop besteld. Daar zou het niet aan liggen zou ik denken.
Ik heb mijn horloge nog niet gereset. Dat kan ik nog even proberen. Ik weet niet of dat helpt want Health Monitor will uberhaupt niet openen op mijn telefoon door bovenstaande foutmelding - ook als het horloge niet gekoppeld is.
Kan het zijn dat er iets met mijn telefoon is gebeurd tijdens het productieproces waardoor deze geroot is geweest?
Nog een idee: mijn sim kaart komt uit mijn oude S8+. Die was wel geroot. Zou dat nog een rol kunnen spelen?
op 29-01-2022 06:52 AM
op 29-01-2022 08:05 AM
op 31-01-2022 02:53 PM
Hi @JVE83, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder. Stuur mij anders een privé berichtje met het IMEI-nummer van je telefoon. Dan kunnen wij nagaan of jouw telefoon hier ook geschikt voor is 😇
Groeten,
Martijn
op 31-01-2022 11:54 PM
Hoi Martijn
Je hebt een PB!
Thanks!
op 04-02-2022 07:02 AM
Hoi Martijn, heeft mijn imei nog wat opgeleverd?
op 04-02-2022 12:10 PM
Hi @JVE83, goedemiddag.
Mijn collega heeft gekeken voor welke markt jouw telefoon is uitgebracht en hieruit is ook gebleken dat deze voor de Nederlandse markt is bedoeld. Waarom je deze melding dan ook krijgt is mij ook een raadsel.
Ook in de Samsung Members-app kan je nagaan of de software officieel is. Open de Samsung Members-app en kies onderin voor Ondersteuning. Onder het kopje Testen weergeven zie je ook een test staan om de software te checken, wat is het resultaat hiervan?
Groeten,
Martijn
op 04-02-2022 12:23 PM
Hoi Martijn,
Goede tip van het testen via Members. Ik wist niet eens dat het bestond
Helaas geeft dat ook geen uitsluitsel:
Officiele software werkt normaal.
Anders zet ik het toestel canavond wel even terug naar de fabrieksinstellingem. Misschien dat het na een reset wel werkt?