op 02-06-2023 08:55 AM
Hoi,
ik heb sinds gisteren de Samsung Galaxy Watch Classic 4. Mijn smartphone is een Samsung A41 (Android versie 11).
Nu zou ik heel graag, want daarom heb ik deze watch gekocht, een ECG en bloeddruk meten. Hiervoor heb je op je smartphone de app "Samsung Health Monitor" nodig. Deze moet je via je horloge downloaden op je smartphone.
En dit lukt niet. Als ik op de horloge de app wil downloaden, opent op mijn smartphone een scherm (zie foto)
Hier staat dat ik naar de Galaxy Store zal worden doorgestuurd. Daar moet je dan OK selecteren. En dan niets meer. Ik kom altijd terug op hetzelfde scherm.
Op mijn smartphone staat ook de app "Samsung Galaxy Store" niet. Ik kan deze ook niet installeren of donwloaden via de Samsung website.
Kan iemand mij helpen aub of weet iemand of het aan één of andere instelling kan liggen ?
Alvast bedankt !
Opgelost! Ga naar oplossing.
02-06-2023 02:30 PM - bewerkt 02-06-2023 02:31 PM
Hallo,
Ik weet ondertussen reeds de oorzaak. Mijn werkgever geeft de Android versie "Android Enterprise" geïnstalleerd op de smartphones en daar zijn externe app's (zoals de Samsung Galaxy Store) niet toegelaten .... begrijp dit niet goed want de ganse onderneming gebruikt smartphones van Samsung (Duizenden werknemers). Dus ik kan onmogelijk de app Health Monitor downloaden via de Galaxy Store.
Enkel indien deze beschikbaar zou zijn in de Google Play Store.
Misschien kan Samung dit eens overwegen om die app daar ook beschikbaar te stellen ... maar ik weet niet waar ik dit kan melden/vragen/voorstellen.
op 02-06-2023 09:00 AM
Open Galaxy Store op je telefoon en zoek naar Samsung Health Monitor. Vind je de app daar?
op 02-06-2023 09:06 AM
Ik kan Galaxy Store niet openen op mijn telefoon. De app staat er niet op. En in uw link staat geen "download" knop dacht ik voor de app van daaruit te downloaden. Het lukt mij dus ook niet de app Galaxy Store op smartphone te krijgen. Google Play Store werkt wel zonder problemen.
op 02-06-2023 09:15 AM
Dat is heel vreemd. Galaxy Store is een standaardapp op Samsung-telefoons. Probeer te zoeken in de zoekbalk op het Apps-scherm.
op 02-06-2023 09:22 AM
Enkel de Play Store dus staat erop. Inderdaad vreemd ...
op 02-06-2023 09:35 AM
op 02-06-2023 09:45 AM
Nee spijtig genoeg niet te vinden
02-06-2023 02:30 PM - bewerkt 02-06-2023 02:31 PM
Hallo,
Ik weet ondertussen reeds de oorzaak. Mijn werkgever geeft de Android versie "Android Enterprise" geïnstalleerd op de smartphones en daar zijn externe app's (zoals de Samsung Galaxy Store) niet toegelaten .... begrijp dit niet goed want de ganse onderneming gebruikt smartphones van Samsung (Duizenden werknemers). Dus ik kan onmogelijk de app Health Monitor downloaden via de Galaxy Store.
Enkel indien deze beschikbaar zou zijn in de Google Play Store.
Misschien kan Samung dit eens overwegen om die app daar ook beschikbaar te stellen ... maar ik weet niet waar ik dit kan melden/vragen/voorstellen.
op 02-06-2023 07:00 PM
Dat is logisch, maar inderdaad vervelend! Je kunt een suggestie doen via de Samsung Members-app > Ondersteuning > Feedback verzenden.