op 30-05-2023 02:48 PM
Sinds Android 10 is er de mogelijkheid om ASHA Protocol in jullie toestellen te plaatsen. Nu heb ik van mijn audicien gehoord dat jullie hiermee gaan stoppen en beveelt overstap naar IPhone. Kan iemand mij bevestigen of dit klopt of niet?
Er zijn wel meerdere topics hierop verschenen maar er blijft veel onduidelijkheid.
Software, ASHA Protocol, Hoortoestellen
op 31-05-2023 05:05 PM
Hi @SarahZ79, goedemiddag,
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! We zouden het natuurlijk erg jammer vinden als je ons zou verlaten. Met onze huidige line-up bieden wij ook de ondersteuning om een koppeling te maken met gehoortoestellen.
Wil je hier meer over weten kijk dan hier: https://bit.ly/3WoZ2xT
Heb je al een mooie Samsung telefoon op het oog? 💙
Groeten,
Martijn
op 31-05-2023 05:57 PM
Beste Martijn,
Hartelijk dank voor de snelle reactie, helaas geen duidelijk antwoord op mijn vraag of die ondersteuning weer gaat verdwijnen, zoals mijn audicien aangeeft.
Ik wil van mijn A51 naar A54 in de hoop dat de BLE met ASHA verbinding sterke wordt.
op 01-06-2023 04:05 PM
op 03-05-2024 03:59 PM
Nou het klopt niet dat het verder uitgebreid wordt. De Samasung Galaxy s24 ultra is behoorlijk nieuw maar die heeft geen ASHA. Oticon hoortoestellen kunnen niet verbinden. Ook niet via de connectclip.
op 06-05-2024 04:11 PM
@Members_NTLSjiA Martijn zei niet dat deze nu verder uitgebreid zullen worden, maar dat het waarschijnlijker is dat dit uitgebreid zou worden in plaats van dat het beperkter zou worden.
Verder beschikken alle Samsung Galaxy toestellen die met Android 10 (of een nieuwere Android versie) gelanceerd zijn, en met Bluetooth versie 4.2 of hoger, over het ASHA protocol.
Hou er rekening mee dat sommige fabrikanten zelf ook nog wel eens kiezen om bepaalde toestellen of software niet of beperkter te ondersteunen. Mijn Unitron T Moxi All hoortoestellen (5 jaar oud, dus dit jaar nieuwe) kunnen wel verbinden met mijn S24 en ik kan er ook oproepen mee voeren (alleen op één hoortoestel, niet over beiden tegelijk helaas). Meer helaas niet.
^Laurens
op 01-01-2025 11:51 AM
Ik heb een nieuwe S24 en die werkt niet met de nieuwste Oticon Intent 1 hoortoestellen in de stand BLE audio. Dit geeft onbruikbaar laagfrequent geluid. Samsung verwijt Oticon en omgekeerd.