Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem met Samsung RSA1UHMG1 koelkast

(Onderwerp aangemaakt op: 14-12-2016 10:07 PM)
25565 Weergaven
Ray52
Journeyman
Opties

Gisteren begon mijn koelkast erg veel herrie te maken. Ik heb toen de stekker uit het stopcontact gehaald en het vries gedeelte laten ontdooien.

Toen ik de stekker er weer instak ging netjes alle lichten op het display aan en heb ik ijsblokjes weer uit gezet en de temperaatuur van de vriezer en koelkast ingesteld. Hierna gingen alle lampjes uit op 1 streepje na.

Na nog een paar keer dit gedaan te hebben op internet gezocht wat ik kon doen hier tegen. Ik vond als oplossing de bovenste 2 knoppen aantal seconden in te houden en dit werkte. Ik heb nu weer een normaal werkend display (tot ik de stekker er weer uit trek).

Toen begonnen de problemen pas echt. De temperatuur van de vriezer stond op +15 en ging in een dag tijd terug naar + 13 terwijl de temperatuur meter in de diepvries aangaf dat het daadwerkelijk -13 was. Ik heb hem ingesteld op -18. Maar zelfs met powerfreeze krijg ik hem niet omlaag en het display blijft op de + 13 staan.

Het koelast gedeelte doet nu ook raar, volgens het display is het daar 6 graden, echter in de groente la waren pakjes drinken bevroren en ook de water dispenser werkt niet meer (wellicht bevroren).

Er is voldoende ruimte aan de achterkant vrij en de deuren zitten ook goed dicht.

Hoe kan dit van de ene op de andere dag gebeuren en wat kan ik nog proberen om dit op te lossen?

Ray

0 Likes
Spring naar oplossing
15 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hi Ray52, 

Een beetje laat, maar heeft het voorstel van Jaimy geholpen?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
markroemers
First Poster
Opties

Hoihoi,

Ik heb de RSA1WTMH, maar heb precies hetzelfde probleem.

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

Groeten Mark

0 Likes
Oplossing
Ray52
Journeyman
Opties

Ik heb het opgelost door de koelkast te ontdooien helemaal. Daarna deze als voorraad kast te gebruiken en een nieuwe koelkast te kopen.

Tim
GrandMaster
Opties

Hi Ray, erg fijn dat je tot een oplossing bent gekomen!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
averma007
First Poster
Opties

Hay Ray,

Did you figure out the problem? I have something same issue now as described below. How did you solve your probem?

Guys, My samsung koelkast RSJ1KEMH is not cooling at all. I put my fridge on vacation mode and left for 3 weeks holidays. After I come back both the freezer and the fridge were warm. I plug out and plug in, but it then both the displays (on each door) were off except one vertical bar  on the fridge door was blinking. If i press Freezer and Vacationmode together for 8 secs then the entire display is on. however both display 22degree. Does anyone has idea? After plug in, the vertical bar blinking means it is defrost sensor error (i figured out from google research)?

Please see the photo.Koelkast fout error.PNG

0 Likes
anna165
Apprentice
Opties

Hallo ik heb een samsung koelkast model RSA1ZHMG die al een hele tijd blijft piepen. Heb het volledig ontdooit,paar dagen uitgelaten hij blijft om de minuut 11 piepjes geven. De graden blijven ook schommelen duurt ontzettend lang voor het op de gewenste graden is , monteur erg duur , wat kan doen ? Help aub word gek van de piepjes,kan ik deze ergens uitschakelen want het koelt en vriest wel gewoon goed .

0 Likes