op 19-12-2016 04:11 PM
In januari 2014 heb ik bij Bol.com een Samsung sensor Cook magnetron gekocht. Na 9 maanden gaf deze een foutmelding en moest teruggestuurd worden naar Bol.com. Tijdens het transport werd de oven beschadigd en werd hij vervangen door een nieuwe. Deze werd geleverd in januari 2015. In oktober 2016, na 21 maanden gaf deze oven opnieuw dezelfde foutmelding en werd hij ook teruggestuurd naar bol.com. Eerst werd er gezegd dat het defect was te wijten aan slijtage?!?! Na 21 maanden? en bij het eerste toestel na 9 maanden? Daarna was het argument dat de garantie verstreken was. De levensduur van het eerste toestel telt mee voor de garantie?!?! Naar mijn weten is het wettelijk bepaald dat de garantietermijn wordt opgeschort door vervanging en begint vanaf ontvangst van het nieuwe toestel de nieuwe garantietermijn te lopen.
Was dit een gemakkelijke oplossing van bol.com of is dit de service van Samsung?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 31-01-2017 09:32 AM
Dat is inderdaad een lastige situatie, de reparatiedienst heeft wel gegevens nodig. Jouw verkoper kan de magnetron overigens gewoon opnieuw ter reparatie opsturen, of hij nu al gerepareerd zou zijn of niet. Hier heb je namelijk gewoon recht op, zeker binnen 90 dagen. Ik raad toch aan contact op te nemen met hen.
op 19-12-2016 04:31 PM
Hoi Luna,
Dat is heel vervelend 😞
Heb je netjes een nieuwe factuur of bon gekregen bij ontvangst van je tweede magnetron? Dan zou je aanspraak kunnen maken op de fabrieksgarantie. Dat is een extra vrijwillige service van Samsung buiten de service van de winkel om. Fabrieksgarantie voor magnetrons is 24 maanden, dus met een bon met de datum van ontvangst van je nieuwe magnetron kun je dan gewoon deze weg bewandelen. Zie hier voor meer informatie: www.samsung.com/nl/support/warranty/.
Wat is de foutmelding die wordt weergegeven?
op 06-01-2017 11:43 AM
Hi Luna,
Ben je nog verder gekomen aan de hand van de vragen van Kevin?
op 14-01-2017 11:24 AM
Beste Jaimy,
sorry voor het late antwoord.
Ik kreeg jullie mailtjes en heb geprobeerd te antwoorden maar dat lukte niet.
Ik heb nog contact gehad met de verkoper. Uiteindelijk gingen zij dan toch de magnetron repareren op hun kosten omdat de tweede oven nog geen 2 jaar oud was.
De magnetron is gisteren geleverd maar werkt nog steeds niet. Dus ik ben terug aan het communiceren met de verkoper!
Beide ovens gaven een foutmelding E32 na respectievelijk 9 en 21 maanden.
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Mvg
Lina
op 16-01-2017 07:50 PM
beste Jaimy,
intussen heb ik bericht gekregen van de verkoper, Bol.com, dat de reparatie door Samsung is uitgevoerd dus als het toestel nog niet werkt, dat ik het maar met Samsung moet regelen.
De "gerepareerde" oven gaf onmiddellijk terug de foutmelding E-32 bij het aansluiten op het electriciteitsnet.
Volgens mij is hij éénvoudigweg niet gerepareerd.
Welke stappen moet ik nu ondernemen?
Intussen zitten wij al 2 maanden zonder oven.
Mvg
Luna
op 17-01-2017 01:13 PM
Hey Luna,
Wat een gedoe allemaal zeg! Zolang zonder magnetron zitten lijkt me niet fijn 😞
In principe repareren wij binnen de 24 maanden fabrieksgarantie, tot blijkt dat de magnetron niet meer te repareren is.
Heb je toevallig een reparatienummer gekregen van de eerdere reparatie? Ik wil graag voor je kijken wat er precies is uitgevoerd.
op 17-01-2017 09:26 PM
Hey Tim,
Inderdaad, de magnetron is 2 maanden onderweg geweest!
Het reparatienr dat ik doorgekregen heb van bol.com is: BCL17899825
Misschien kan jij iets meer te weten komen over het defect en wat er dan verder moet gebeuren.
Mvg
Luna
op 18-01-2017 09:45 AM
Ik heb even gezocht op basis van dat nummer, maar kan helaas niks vinden 😞
Kun je jouw volledige NAWTE-gegevens, de modelcode en het serienummer sturen in een privé-berichtje? Ik kan dan op basis van die gegevens verder zoeken in onze systemen!
op 21-01-2017 09:54 AM
op 23-01-2017 11:16 AM