Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast RS68N8221B1/EF maakt lawaai

(Onderwerp aangemaakt op: 06-11-2020 11:09 AM)
21231 Weergaven
Hans92
Student
Opties

Dag Samsung community,

Onze RS68N8221B1/EF maakt ontzettend veel lawaai. Na wat onderzoek gedaan te hebben op deze community lijkt het een bekend probleem te zijn bij de Amerikaanse koelkasten. Ik heb de tips opgevolgd, de koelkast staat 100% waterpas. Het lijkt erop alsof de ventilator in de vriezer flink wat geluid genereerd. 

Om jullie een idee te geven heb ik een filmpje bijgevoegd. Ik heb het geluid opgenomen met een decibel meter. 3 a 4 meter van de koelkast af produceert de koelkast een geluid van 57db. Vlak bij de koelkast produceert de koelkast een geluid van 68db!  Terwijl als specificatie is opgegeven dat de koelkast een geluid van 38db kan produceren. 

Kan ik zelf iets doen om dit te verhelpen, of is dit een garantiekwestie?

Spring naar oplossing
78 Antwoorden
Members_zS2Eck3
First Poster
Opties

Na twee jaar en aantal maanden begint mijn RS68N8661SL koelkast ook te brommen. het is alsof de buren aan het boren zijn in de muur. En dit uren aan een stuk met af en toe een verandering van toonaard. Niet te harden. En mijn vrouw doet telewerk.

En neen u hoeft niet terug te schrijven dat het niet fijn is en die zelfde standaardantwoorden te geven. Alles is in orde qua opstelling en lading. Het blijkt dat er een serieuze gevoeligheid is bij Samsung koelkasten en dat er niets  aan ondernomen wordt. Zeer spijtig van een A-merk. Als ik lees over de service dan begin ik er zelfs niet aan. Ik stap hierna wel over op een Duits merk.

Gegroet,

Harry

0 Likes
Members_zS2Eck3
First Poster
Opties

Na twee jaar en aantal maanden begint mijn RS68N8661SL koelkast ook te brommen. het is alsof de buren aan het boren zijn in de muur.

Ik heb de koelkast zelf gedemonteerd aan de binnenkant vanwaar het geluid kwam. Zowel de vrieskant als de koelkant heeft een ventilator die de gekoelde lucht van de elementen verdeeld over de afdeling. Deze ventilatoren zijn blijkbaar niet van goede kwaliteit en er komt na een tijd speling op de lagers waardoor ze gaan ratelen. Hetgeen door de trillingen over heel de kast behoorlijk lawaai maakt. Ik heb dus een nieuwe ventilator besteld in een onderdelenwinkel en deze vervangen.

Het is wel vreemd dat dit gekend is maar van Samsung uit dit niet voorgesteld wordt als mogelijk defect en je zo de servicedienst kunt inlichten. Het gaat steeds maar over het waterpas plaatsen en de nakijken van rubbers... Er is heus een groot verschil tussen een compressor die zoemt en een ventilator die rammelt!

Hopelijk plaatst Samsung in de toekomst betere ventilatoren in zijn koelkasten.

0 Likes
MVHHW
Journeyman
Opties

xx

0 Likes
MVHHW
Journeyman
Opties

Wij hebben deze Samsung RS68N8221B1 sinds december 2019. Ook deze begon steeds meer lawaai te maken, vooral als de ijsblokjesmaker aan stond. O.a. door de meldingen hier ben ik ook gaan onderzoeken wat de oorzaak was. Dit bleek de ventilator in de achterwand te zijn. Inmiddels heb ik bij 4 identieke Samsung koelkasten met ongeveer dezelfde leeftijd en hetzelfde probleem de ventilator vervangen. (kosten ventilator € 45,--)

De oorspronkelijk door Samsung ingebouwde ventilator is dus duidelijk een ondeugdelijk product voor een koelkast in deze prijsklasse!

Het gemak waarmee de klantenservice mededeelt dat er eerst een monteur moet kijken naar dit bekende probleem met verplichte voorrijdkosten €98,-- + arbeidsloon + kosten ventilator is onbegrijpelijk!

Het is misschien een goed idee om te inventariseren wie hetzelfde probleem heeft of heeft gehad met deze koelkast kort nadat de garantie afgelopen was. Misschien dat Samsung dan begrijpt dat de geboden "oplossingen" met bijbehorende kosten bijzonder klant-onvriendelijk zijn!

0 Likes
Frank1979
Journeyman
Opties
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met die van mij. Ook net een paar jaar oud. Nu wil ik geen paar honderd euro betalen. Dus plaatst de ventilator liever zelf, maar hoe kom je daar bij? Duidelijk waar het geluid weg komt, maar lijkt wel of de hele wand vervangen moet worden dan?
0 Likes
BennoB
Journeyman
Opties

Achterplaat van de diepvries eruit klikken aan de binnenzijde , stelt niet heel veel voor. 

0 Likes
BennoB
Journeyman
Opties

IMG_5001.png

IMG_5001.png

0 Likes
BennoB
Journeyman
Opties

IMG_5002.png

MVHHW
Journeyman
Opties

Ventilator kost hier in Nederland €45,- (kwalitatief beter dan dat Samsung drama ding) Bij Ali dezelfde voor €12,- maar daar kun/wil je meestal) niet op wachten...... 

0 Likes
Frank1979
Journeyman
Opties
Bedankt heren! Heb vandaag de ventilator ontvangen en de oude vervangen. Heb 60 euries betaald inclusief verzendkosten. Maar altijd veel goedkoper dan een monteur. De nieuwe voelt kwalitatief ook veel beter aan. Vervangen was vrij simpel idd. Maar nu het belangrijkste, het is weer stil in huis en de buren kunnen de tv ook weer zachter zetten. En hij zit in no time weer onder het vriespunt, want dat lukte ook al niet meer. Oude ventilator is nog geen 4 jaar oud, probleem komt vaker voor lees ik hier. Maar buiten garantie, dus daar zal wel geen coulance regeling zijn.
0 Likes