op 24-08-2022 04:37 PM
Mijn SAMSUNG Amerikaanse koelkast RF56J9041SR gekocht in 2019 heeft sinds kort een probleem met de ijsblokjes dispenser. Er komen geen ijsblokjes meer uit! Na wat googlen denk ik dat het waarschijnlijk komt door ijsvorming boven in de ijsblokjes maker. Helaas krijg ik de ijsblokjes maker er niet meer uit... vastgevroren waarschijnlijk
Na op YouTube filmpjes gezien te hebben blijk je een code (FD) te moeten oproepen om alleen de ijsblokjes maker te kunnen ontdooien (zonder de stekker er helemaal uit te hoeven halen!). Dit is nu met de hittegolf wel fijn natuurlijk. Alleen kan ik de code voor mijn type koelkast niet vinden.
Fridge + Coolselect voor 10 sec. en dan 2x op Coolselect werkt helaas niet. Wie weet de code voor mijn type koelkast?
Of wie weet een andere oplossing dan nu mijn koelkast en vriezer helemaal ontdooien?
op 25-08-2022 11:46 AM
Hoi @Karin-, goedemiddag.
Wij hebben hier geen andere opties voor dan enkel de gehele koelkast goed te ontdooien. Dit is natuurlijk gezien de huidige temperaturen niet echt ideaal, we hebben verder geen toetsencombinatie om alleen de ijsmaker of de vriezer te laten ontdooien.
Groeten,
Martijn