Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Amerikaanse koelkast voert geen water toe/ijsblokjes

(Onderwerp aangemaakt op: 04-04-2023 06:52 PM)
2430 Weergaven
Lauren94
Journeyman
Opties

Onze Amerikaanse koelkast voert geen water meer toe naar de ijsblokjes maker.

we hebben wel water uit de tap dispenser

hij gooit ook het bakje gewoon om die hoor je netjes om de zoveel tijd omdraaien… enkel voert hij dus geen water meer toe naar het bakje zelf.. maar dus wel naar de watertap… iemand enig idee? 

#koelkast #help

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lauren94
Journeyman
Opties

Mocht er iemand ooit tegen dit probleem aan lopen, we hebben de oorzaak gevonden en dát zonder monteur🙃.

de “kop”/ toevoer van water was bevroren, dus even ontdooien en hij doet het gewoon weer ( scheelt je weer een berg geld voor “reparatie”, of een nieuwe koelkast kopen)

B9D42C15-79C2-4351-9A58-A3CE9FDEADAD.jpeg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Lauren94 ,

Met deze melding zal niemand een idee hebben.
Er zijn nogal wat Amerikaanse koelkasten. 🤷‍♂️
Wat is de modelcode van deze koelkast?

signatureee
Groet, Dick

Lauren94
Journeyman
Opties

Model code; RS21DPSM1/XEN

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Lauren94 ,

Thanks! Dat is een antieke 😉. 2008 volgens mij. Weinig over terug te vinden.
Is het waterfilter al een keer vervangen? Geen kinderslot aan? Staat hier nog iets bruikbaars in?:

https://www.samsung.com/be/support/home-appliances/wat-moet-ik-doen-als-mijn-koelkast-niet-goed-ijs-...

signatureee
Groet, Dick

Lauren94
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Geen kinderslot aan, dit is een probleem sinds een half jaar, geen enkele instelling veranderd, en als het filter het probleem zou zijn, zou ik toch ook geen water uit m’n waterdispenser moeten krijgen? 
Zoals aangegeven, we hebben Wel water uit de watertap maar hij voert Geen water toe naar de ijsblokjes ( dus het bakje in)… daarom snapte ik eerlijk gezegd niet wat de model code er toe deed? Als ik nou nergens water kreeg ala.. maar op 1 punt niet ander punt wel is gewoon vreemd. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Lauren94 ,

Aan een modelcode valt voor mij een hoop af te lezen en bovendien werk ik nou eenmaal zo.
Ik begrijp ook niet waarom je nu pas een melding maakt terwijl dit al een half jaar speelt.
De enige die weet wat er precies aan de hand is, is een monteur.
Daar zijn wel kosten aan verbonden en die worden bepaald door de monteur.
Je kunt de machine hier voor reparatie aanmelden -> Reparatie 

signatureee
Groet, Dick

Lauren94
Journeyman
Opties

Er nu pas mee komen? Het moet niet gekker worden hoor. 
een monteur kunnen we zelf ook bedenken, we waren puur nieuwsgierig of er hier toevallig mensen waren ( particulier) die een vergelijkbaar iets hebben gehad, maar in plaats daarvan wordt ik hier bijna op m’n vingers getikt “ omdat ik zo lang heb gewacht “ sorry maar daar pas ik voor. 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen @Lauren94
Zou het niet beter zijn om voor een mooie nieuwe koelkast te kijken? 2008 is al flink oud en om daar nou geld in te investeren met een monteur en eventuele reparatie lijkt mij niet echt handig😉
De kosten om een monteur te laten komen zijn waarschijnlijk al meer dan de huidige waarde van de koelkast.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Lauren94
Journeyman
Opties

Beste Patrick.

dat zou een optie kunnen zijn, maar hij functioneert buiten de ijsblokken, perfect.

dus niet per ce behoefte om een nieuwe aan te schaffen.

daarnaast dacht ik dat dit een community was met vooral particulieren zoals wij, maar blijkbaar zitten hier allemaal monteurs die volgens het boekje reageren. 

nogmaals ik ga Geen monteur laten komen, het was puur een vraag of iemand dit zelf heeft gehad en hier dus ervaring mee had( en het advies een monteur bellen schik ik niet bepaald onder dat segment). 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Hier zitten geen monteurs.

Je zou kunnen proberen om het onderdeel op internet te kopen. En het zelf vervangen, maar dan betaal je waarschijnlijk meer voor het onderdeel dan de huidige waarde.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick