04-04-2023 06:52 PM - bewerkt 04-04-2023 06:53 PM
Onze Amerikaanse koelkast voert geen water meer toe naar de ijsblokjes maker.
we hebben wel water uit de tap dispenser
hij gooit ook het bakje gewoon om die hoor je netjes om de zoveel tijd omdraaien… enkel voert hij dus geen water meer toe naar het bakje zelf.. maar dus wel naar de watertap… iemand enig idee?
#koelkast #help
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-04-2023 08:31 PM
Mocht er iemand ooit tegen dit probleem aan lopen, we hebben de oorzaak gevonden en dát zonder monteur🙃.
de “kop”/ toevoer van water was bevroren, dus even ontdooien en hij doet het gewoon weer ( scheelt je weer een berg geld voor “reparatie”, of een nieuwe koelkast kopen)
op 04-04-2023 07:27 PM
Goedenavond @Lauren94 ,
Met deze melding zal niemand een idee hebben.
Er zijn nogal wat Amerikaanse koelkasten. 🤷♂️
Wat is de modelcode van deze koelkast?
op 04-04-2023 08:12 PM
Model code; RS21DPSM1/XEN
04-04-2023 08:39 PM - bewerkt 05-04-2023 08:03 AM
Hoi @Lauren94 ,
Thanks! Dat is een antieke 😉. 2008 volgens mij. Weinig over terug te vinden.
Is het waterfilter al een keer vervangen? Geen kinderslot aan? Staat hier nog iets bruikbaars in?:
op 04-04-2023 09:28 PM
Beste Dick,
Geen kinderslot aan, dit is een probleem sinds een half jaar, geen enkele instelling veranderd, en als het filter het probleem zou zijn, zou ik toch ook geen water uit m’n waterdispenser moeten krijgen?
Zoals aangegeven, we hebben Wel water uit de watertap maar hij voert Geen water toe naar de ijsblokjes ( dus het bakje in)… daarom snapte ik eerlijk gezegd niet wat de model code er toe deed? Als ik nou nergens water kreeg ala.. maar op 1 punt niet ander punt wel is gewoon vreemd.
op 05-04-2023 08:40 AM
Aan een modelcode valt voor mij een hoop af te lezen en bovendien werk ik nou eenmaal zo.
Ik begrijp ook niet waarom je nu pas een melding maakt terwijl dit al een half jaar speelt.
De enige die weet wat er precies aan de hand is, is een monteur.
Daar zijn wel kosten aan verbonden en die worden bepaald door de monteur.
Je kunt de machine hier voor reparatie aanmelden -> Reparatie
op 05-04-2023 10:01 AM
Er nu pas mee komen? Het moet niet gekker worden hoor.
een monteur kunnen we zelf ook bedenken, we waren puur nieuwsgierig of er hier toevallig mensen waren ( particulier) die een vergelijkbaar iets hebben gehad, maar in plaats daarvan wordt ik hier bijna op m’n vingers getikt “ omdat ik zo lang heb gewacht “ sorry maar daar pas ik voor.
05-04-2023 10:08 AM - bewerkt 05-04-2023 10:16 AM
op 05-04-2023 10:29 AM
Beste Patrick.
dat zou een optie kunnen zijn, maar hij functioneert buiten de ijsblokken, perfect.
dus niet per ce behoefte om een nieuwe aan te schaffen.
daarnaast dacht ik dat dit een community was met vooral particulieren zoals wij, maar blijkbaar zitten hier allemaal monteurs die volgens het boekje reageren.
nogmaals ik ga Geen monteur laten komen, het was puur een vraag of iemand dit zelf heeft gehad en hier dus ervaring mee had( en het advies een monteur bellen schik ik niet bepaald onder dat segment).
op 05-04-2023 10:36 AM