Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast vriest niet en koelt slecht

(Onderwerp aangemaakt op: 20-02-2024 01:20 PM)
229 Weergaven
Members_2qyO44F
First Poster
Opties

Onze Amerikaanse koelkast (RSA1ZTMG1/XEF) vriest niet meer en koelt zeer matig. Ik zie dat er op de verdamper die tegen/achter de achterwand van de vriezer zit, alleen bovenin een klein beetje ijsvorming zit. De onderzijde is lauw en lijkt niet koud te worden. Ook het koelgedeelte wordt niet kouder dan 6 a 7 graden. De thermostaat van de vriezer staat op -25 en Powerfreeze staat aan maar ook dat helpt niet.

De zekering die op de printplaat zit, werkt goed. 

Wat kan dit probleem veroorzaken? En hoe kan ik het oplossen? De koelkast en vriezer + ijsblokjes machine hebben altijd goed gewerkt.

0 Likes
1 Antwoord
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_2qyO44F,

 

Bedankt voor jouw bericht en goed dat je dit meldt. 

1. De luchtcirculatie gaten van het No-Frost systeem aan de binnenkant van uw koelkast en vriezer behoren te allen tijde goed vrij te zijn, ik wil je adviseren hier geen producten tegenaan te plaatsen. Wanneer dit wel gebeurt, ontstaat er vocht onder de groenteladen of ijsvorming op de achterwand.

2. Je kunt de koelkast ontdooien gedurende 4 à 5 dagen. Het kan zijn dat er zich diep van binnen ijsvorming bevindt. Dit gaat met 24 uur of 48 uur vaak niet weg. Belangrijk is de koelkast altijd met de deur open te ontdooien.

Wanneer bovenstaande tips niet werken dan raden we aan dat een monteur naar komt kijken. Zie onderstaande link voor het aanmelden.

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes