04-04-2023 06:52 PM - bewerkt 04-04-2023 06:53 PM
Onze Amerikaanse koelkast voert geen water meer toe naar de ijsblokjes maker.
we hebben wel water uit de tap dispenser
hij gooit ook het bakje gewoon om die hoor je netjes om de zoveel tijd omdraaien… enkel voert hij dus geen water meer toe naar het bakje zelf.. maar dus wel naar de watertap… iemand enig idee?
#koelkast #help
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-04-2023 12:05 PM
Wat ik niet begrijp… ik moet nu naar een onderdeel gaan kijken, maar de gehele vraagstelling was : of er iemand ervaring heeft met het ijsblok bakje wat niet vult ( terwijl de waterdispenser wel watertoevoer heeft?!) niet meer of niet minder… dat heeft in mijn ogen 1 : niks met een model code te maken ( ja daaruit kun je opmaken om welk type koelkast het gaat en zou dus bij onderdelen opzoeken zeker nodig zijn, maar bij de vraag waarom op punt A geen watertoevoer en punt B wel niet). En 2: ik moet nu naar een “onderdeel” gaan kijken ( wat op voorhand al duurder zou zijn dan de waarde van mijn koelkast?!) maar welk onderdeel heb jij het dan over? Want dat is mij niet helemaal duidelijk, gezien niemand hier ook maar 1 suggestie heeft gedaan qua welk onderdeel mogelijk de boosdoener zou kunnen zijn( buiten het filter ed maar die zijn allemaal op orde en recent vervangen ).
op 05-04-2023 12:43 PM
op 05-04-2023 12:46 PM
Helemaal prima Patrick ( en Dick 😉)
Ik zoek het zelf wel uit, want hier kan ik precies niks mee.
op 09-04-2023 08:31 PM
Mocht er iemand ooit tegen dit probleem aan lopen, we hebben de oorzaak gevonden en dát zonder monteur🙃.
de “kop”/ toevoer van water was bevroren, dus even ontdooien en hij doet het gewoon weer ( scheelt je weer een berg geld voor “reparatie”, of een nieuwe koelkast kopen)
op 08-07-2024 10:53 AM
Beste,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn amerikaanse koel-vriescombinatie.
Waar vind ik die "kop"?
Alvast bedankt.
Grts,
Kathleen
op 09-07-2024 04:11 PM
Hallo @KathleenJohan,
Bedankt voor jouw bericht. Dit zit aan de achterkant van de koelkast. Wanneer je in de handleiding van jouw model kijkt, kan je de locatie ook vinden. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay