Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Amerikaanse koelkast defect maar krijg geen contact met Samsung over RMA

(Onderwerp aangemaakt op: 06-02-2023 04:12 PM)
307 Weergaven
FernandW
Apprentice
Opties

Mijn amerikaanse koelkast is na 4 jaar defect en kan na overleg (helaas) niet gerepareerd worden. De kabelboom blijkt defect. Nu heb ik via de reparateur een RMA nummer gekregen en zou er door Samsung of een samsung distributeur contact opgenomen worden. Dat was op 23 januari en de koelkast krijgt steeds meer kuren. Hoe kan ik dit bij Samsung aankaarten?

Groet, Fer

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @FernandW, goedemiddag. 

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Waar heb je de koelkast aangekocht? En bedoel je misschien een GRMS nummer wat je hebt gehad? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
FernandW
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, inmiddels ben ik in contact met Samsung en wellicht dat er vandaag een oplossing gaat komen. Vanuit CE repair ging het echt om een RMA nummer, een GRMS zegt met niet. 

De partij waar ik het gekocht heb is inmiddels vertrokken uit NL dus via die weg gaat het niet lopen. Maar wat ik begreep gaat er een omruiling plaatsvinden, tenminste dat kreeg ik vanuit CE repair door.

Mocht het allemaal niet lukken kom ik weer in de lucht.

FernandW
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

ik kom er niet uit met Samsung, ze komen met een omruil voorstel waar ik 1000 euro moet bijbetalen voor een nieuwe koelkast terwijl deze in de winkel 1099 euro kost. Dat kun je toch nauwelijks een goed voorstel noemen. Mijn koelkast is iets ouder dan 4 jaar en het onderdeel wat kapot is is niet meer te krijgen..... Dat is toch niet echt heel erg duurzaam dat een koelkast maar 4 jaar meegaat. Ook is het tegenwoordig verplicht om 7 tot 10 jaar onderdelen te leveren als leverancier. Dit is mijn eerste ervaring met Samsung rondom support en zoals het er nu uitziet is het ook de laatste keer dat ik iets van Samsung koop. Zit al vanaf januari te wachten!! Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een leverancier. 

wat zou jouw advies zijn?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @FernandW, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je koelkast het niet meer goed doet en deze niet meer te herstellen is. Omdat de fabrieksgarantie voorbij is heb je een voorstel gehad om met bijbetaling een andere koelkast aan te kopen. Wanneer je het hier niet mee eens bent kan je met mijn collega in gesprek gaan om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn. 

Naast de fabrieksgarantie heb je ook een wettelijke garantie en hiervoor kan je in gesprek gaan met de verkoper, omdat je aangeeft dat deze zijn vertrokken kan dit wat lastig zijn. Kijk hier voor meer informatie over de wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Groeten,

Martijn

0 Likes
FernandW
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, omdat ik niet kan terugvallen op de initiele verkoper ben ik volledig overgeleverd aan Samsung. Er is hier geen enkel begrip over het feit dat er geen reserve onderdeel is voor mijn koelkast. Als dat zo was had ik het probleem niet gehad. Nu wordt ik gedwongen om een nieuwe te kopen en waar Samsung mij maar 99 euro tegemoet komt. Daarnaast heb ik 2 maanden moeten wachten en maar contact blijven zoeken. Ik ben er echt helemaal klaar mee en ga ook maar radar of mijn jurist opschakelen. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na de fabrieksgarantie kunnen we een reparatie uitvoeren, echter worden hier wel kosten voor berekend. Hierbij wordt dan ook rekening gehouden met de leeftijd van de koelkast. In jouw situatie is het noodzakelijke onderdeel niet beschikbaar en er wordt dan ook gekeken naar een alternatieve oplossing. 

Wanneer je het hier niet mee eens bent kan je met mijn collega in gesprek gaan om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn. 

Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging!

Groeten,

Martijn

0 Likes
FernandW
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, bedankt voor je reactie. Er zit helaas geen enkele flexibiliteit aan de kant van Samsung. Ik krijg een voorstel voor een vervangend product die maar 99 euro goedkoper is dan bij de mediamarkt. Ik heb dan geen vrije keuze voor de 1100 euro die ik moet gaan uitgeven voor een vervangend model. Ook zeggen ze dat het niet mogelijk is om een credit te krijgen. Helaas is flexibilteit ver te zoeken. Ik overweeg om helemaal niet in te gaan op hun voorstel, de bestaande koelkast te verkopen (via marktplaats al een koper voor 400 euro) en dan zeker geen Samsung meer te kopen. Ben echt zo teleurgesteld in de garantie afwikkeling van zo'n geronommeerd bedrijf. 

0 Likes