op 06-12-2021 01:44 PM
Hoi,
Is er net als bij de flip 1 de mogelijkheid om de (standaard meegeleverde) screenprotector op de z flip 3 te laten vervangen? Zo ja, wat zijn daar de kosten van? Zo nee is er de mogelijkheid om bij Samsung een screenprotector voor deze screenprotector aan te schaffen?
met vriendelijke groet,
bram
Opgelost! Ga naar oplossing.
13-07-2023 09:32 PM - bewerkt 14-07-2023 12:02 AM
Ik kan mijn Flip3 na 14 maanden in de vuilnisbak gooien, het is om te janken!
Natuurlijk zal iedereen roepen: 'eigen schuld, dikke bult', maar ik zie het toch anders. Vorig jaar heb ik mijn vrouw een nieuwe Flip3 gegeven, nadat zij al ruim 10 jaar mijn 'oudjes' doorgeschoven kreeg (circulair, heet dat).
Al na 3 maanden moest bij haar Flip3 de protectorfolie worden vervangen in het Samsung Service Center Rotterdam. Daar werd mij verteld, dat de volgende vervanging € 25,= zou kosten. Al snel raakte ook hier de folie los in de vouw, zoals elke gebruiker ervaart. Omdat ik niet elke 3 maanden € 25 wil doneren aan Samsung kocht ik een protectorfolie online (met goede reviews). Helaas kleefde deze folie niet goed en kwam binnen enkele minuten al los in de vouw. Ik moet toen iets te hard hebben gedrukt met de meegeleverde spatel, want na enkele ogenblikken zag ik zwarte vlekken en een streep, je raadt het al: een barstje in de vouw en bovenscherm. De Flip reageerde nergens meer op , ik kon gelukkig nog, met een usb-muis, snel een backup naar mijn pc maken.
Natuurlijk heb ik het zelf (onbewust en ongewild) iets te stevig aangedrukt, maar ik vind dat zoiets eigenlijk niet moet kunnen met een toestel van ruim € 1.000,= verkoopprijs (advies). Gezien de reparatieprijs van Samsung van € 399,= pieker ik er natuurlijk niet over om er weer veel geld in te steken. Als ik zeker zou weten, dat het alleen door mij is gekomen en niet mede door de uiterst zwakke constructie, zou ik zeker repareren. Maar geld pompen in een inferieur product (zo mag je de constructie van de flip wel noemen, gezien de overvloedige negatieve ervaringen), daar pieker ik niet over.
Het is triest, dat Samsung haar klanten flink laat dokken om er zelf van te leren en door te ontwikkelen.
Een redelijk vervangingstarief zou sportiever zijn, de klant heeft dit gekocht met het volste vertrouwen in de kwaliteit van Samsung en wordt zwaar teleurgesteld. Ik voel me flink in de steek gelaten hierdoor, de Flip kan zo in de vuilnisbak.
Uiteraard wordt deze keer de telefoon niet opgevolgd door een andere Samsung telefoon. Maar dat zal Samsung een worst wezen...
14-07-2023 07:23 AM - bewerkt 14-07-2023 07:26 AM
als de folie binnen enkele minuten los kwam (de nieuwe online bestelde), hoe lang heb je die laten rusten voor je hem voor het eerst dicht klapte? Bij mijn nieuwe folie stond in de beschrijving dat je hem na aanbrengen minimaal 10 minuten (OPEN GEKLAPT) moest laten rusten.
Ik heb met mijn originele folie 7 maanden gedaan, dat vond ik ook belachelijk kort en erg slecht van samsung.
Ik had ook gelezen dat het originele folietje wat samsung dan terugplaatst (waarvoor je de telefoon toen nog op MOEST sturen, en dan moest hij ook gereset worden: ja dahaaag) net zo snel weer los kwam heb ik ook een online folie er op geplakt.
Die begint nu in de vouw weer wat los te laten, kostte mij 20 euro, zat een hele stellage bij om veilig de boel te monteren (overdruk op het scherm: onmogelijk).
Die heb ik dus gewoon weer een nieuwe gekocht, is bijna een jaar mee gegaan voor die 20 euro! Plak er gewoon weer een nieuwe op en dan kan hij er weer een jaar tegen
Heb de telefoon nu ruim 1,5 jaar en ben er verder zeer tevreden over.
er zijn 2 minpunten die ik nu heb ontdekt:
1) het glas aan de buitenkant krast erg snel, en ook erg diep! En van wat.... ja dat is dan maar de vraag....
2) de coating van de aluminium onderdelen slijt er vanaf, dat vind ik wel zonde, maar de werking van de telefoon blijft gewoon goed (bij mijne dan toch)
op 14-07-2023 08:48 AM
@badbert Dank voor je uitgebreide uitleg en zeer nuttige tips. Helaas heb ik er niks meer aan, want het scherm is nu kapot en ik kan me niet permitteren € 400 uit te geven voor deze reparatie.
Dit had voorkomen kunnen worden, wanneer Samsung hier beter op geattendeerd had en ook zelf vervangingssetjes zou aanbieden. Er staat wel een advies de folie niet te verwijderen, maar ze melden niet, dat die folie binnen korte tijd loslaat en lelijke wordt. Dat voor een toestel met een adviesprijs ruim boven € 1.000,=. Zware tegenvaller...
Wat betreft de buitenkant: omdat mijn vrouw (zoals vaker lijkt te gebeuren) alles en nog wat in haar handtas bewaart heb ik er direct de originele Samsung beschermhoes op aangebracht. Aan de buitenkant is hij nog als nieuw, ook het schermpje. (Er zijn wel polijstmiddeltjes om de krasjes weg te poetsen)
op 14-07-2023 09:42 AM
Het is natuurlijk niet fijn wanneer het scherm van jouw telefoon is beschadigd. Wanneer de screenprotector loslaat kan je deze het beste laten vervangen in het servicecentrum. In de handleiding van je telefoon wordt dit ook aangegeven. De beschermfolie die is bevestigd op het hoofdscherm, is een folie die exclusief is ontworpen voor vouwbare apparaten. ter bescherming van het scherm raden we aan de folie niet te verwijderen. Als je deze verwijderd kan het scherm beschadigd raken.
VIa het servicecentrum kan je uiteraard wel de telefoon laten herstellen, echter omdat de schade is ontstaan na het zelf plaatsen van een screenprotector zal dit niet onder garantie vallen. Wellicht kan je de kosten van een reparatie nog wel claimen via een inboedelverzekering.
Groeten,
Martijn
op 14-07-2023 09:46 AM
Ja ik snap dat jullie er niets meer aan hebben... bij mij is het scherm gelukkig nog heel.
Voor de buitenkant: ja ik had ook zo een transparante cover, eerst een goedkope maar die ging steeds stuk, toen die van samsung origineel maar die ging steeds VOL met vuil zitten, was GEEN gezicht en daardoor kwamen de eerste krassen (vuil tussen cover en telefoon).
Ik had de transparantie cover (want ik kies niet voor niets een bepaalde kleur telefoon) maar dat was dus 3x niets.
Hoe de "lus" die er bij zat ook vast werd gehouden (met dunne plaatjes die tussen hoesje en telefoon zaten) maakte ook dat je niet eventjes zomaar het hoesje er af haalt om hem schoon te maken, want je bent lang bezig om het weer netjes terug op je telefoon te krijgen,.
Maar door het vuil (en dus het krassen) werd het hoesje ook heel snel dof (vanuit binnen, want plastic krast eerder dan glas) en heb ik het hoesje er dus weer afgegooid... dan maar zonder hoesje.
Er zitten best diepe krassen op, die polijst je er niet zomaar uit helaas, maar goed.... het is en blijft een gebruiksvoorwerp
mijn vrouw zit nu te wachten op de 5, denk wel dat we daar voor een hoesje gaan kijken, OF een setje bescherm folie aan de buitenkant er op plakken.
Maar dan nog zit je wel met de coating die van het alu af gaat, dat vind ik dan ook weer niet kunnen voor zo een duur toestel.
En wat jij ook al aangeeft, dat van het scherm had samsung echt meer mee moeten doen hoor! Voor mij valt het gelukkig mee.
op 14-07-2023 09:50 AM
Het punt is en blijft dat het slecht is van samsung dat ze een protector aanbrengen die gewoon super slecht is en na een paar maanden al verwijderd moet worden.
Doe je dit niet, dan schuurt de protector en beschadigt daarna het scherm (staat het internet vol mee) wat er zelfs voor kan zorgen dat het scherm totaal niet meer werkt.
Het is dan ook onacceptabel dat samsung zegt dat je naar een service center moet (die zijn er niet veel in NL.... ) en dan de telefoon gereset wordt (dat werd mij verteld) en het dan ook nog eens iedere paar maanden geld kost??!?!?!
Er zijn gelukkig third party protectors te koop die veel beter zijn dan wat samsung aanbrengt, en veel langer mee gaan.... aanbrengen is een eitje, zeker als je die pakt met een hele stellage erbij om het aanbrengen super makkelijk te maken.
op 14-07-2023 11:37 AM
@MartijnK Aan zulke standaard teksten heeft niemand wat, je hebt niets nieuws toegevoegd. Duidelijk is, dat Samsung op deze wijze alle verantwoordelijk van zich af schuift en de klant het bos in stuurt. Overal is wel een zinnetje te vinden waar jullie me weg komen. Erken gewoon, dat de flip en fold nog lang niet de verwachte kwaliteit hebben en praat niet steeds recht wat gewoon krom is. Slechte klantbehandeling. Na ruim 15 jaar komt er geen nieuw Samsung apparaat meer in huis (na vervanging van de oven, wasmachine, droger, tv en een stuk of 10 telefoons).
Mijn (all-risk...) inboedelverzekering dekt dit (uiteraard) niet, mobiele apparatuur wordt al zwaar beperkt gedekt, dit is een gebruikersfout, echter veroorzaakt door de inferieure kwaliteit van het product.
op 14-07-2023 12:11 PM
Wat jammer om te lezen dat je er zo over denkt. Zoals je zelf al aangeeft is dit gebruikersschade en dit valt niet binnen de garantie. Zowel de Fold of Flip is dan ook zeker niet, zoals jij dat benoemt, van inferieure kwaliteit. Standaard heb je ook 2 jaar fabrieksgarantie en daarnaast hebben wij ook de mogelijkheid via onze webshop voor een extra verzekering.
Goed weekend alvast en groeten,
Martijn
op 14-07-2023 12:25 PM
@MartijnK Ik heb de Flip3 aangeschaft omdat die zo enorm verbeterd zou zijn t.o.v. de eerdere uitvoreingen. Samsung ging in de advertising helemaal los op een onbreekbaar scharnier, doorbuigen met ene kracht, die geen enkele gebruiker er op los zou laten. Maar de kwetsbaarheid van het scherm is niet vermeld en verhuld met meerdere lagen folie. Allemaal geen probleem en het is mijn eigen schuld door teveel druk te gebruiken, dit alles zou niet zijn gebeurd als de originele folie goed zou blijven. Internet staat vol met voorbeelden van teleurgestelde gebruikers, dus ik ben niet alleen. Allemaal nog prima, maar om dan een prijs te berekenen van € 400,= is meer dan bizar en in mijn ogen onfatsoenlijk. Wees dan sportief en bereken een voor iedereen acceptabele prijs. Dit wordt zo een dubbele winstpakker. Maar met een ervaring als deze zal niemand er over peinzen ooit nog zo'n experimenteel product te kopen, dus wie is uiteindelijk de verliezer?
op 14-07-2023 12:27 PM
daarom krijg je 1 keer een nieuwe protector die na een paar maanden uit elkaar valt en het scherm kan beschadigen, alleen zetten jullie dezelfde slechte protector weer terug die dan weer stuk gaat binnen no time, en dan mag je er voor gaan betalen?!
Dat is zeker inferieure kwaliteit (van de protector!!!) en slechte service.
Maar goed, ik los het zelf wel op, voor mij is het nog niet te laat, mijn flip 3 doet het nog gewoon gelukkig.