Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Toch plastic scherm?

(Onderwerp aangemaakt op: 17-02-2020 12:18 PM)
1059 Weergaven
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Samsung adverteert de Galaxy Z Flip als zijnde een telefoon met een glazen scherm. Ik citeer van de website van Samsung: "Maak kennis met het allereerste opvouwbare scherm van glas op een Galaxy". Nu blijkt bij testen het scherm toch niet van glas, maar van plastic te zijn. Of van glas met alle eigenschappen van plastic :winking-face: (vouwbaar, krasbaar met je nagels, doorprikbaar zonder scherven of scheuren). Is it de marketingafdeling van Samsung weer te kort door de bocht? Zoals vorig jaar, toen even werd gezegd dat de Samsung Note 10 een frame van staal ipv aluminium had? Maar nu houdt Samsung vol dat er geen probleem is, en dat het echt glas is... Hoe lang kan Samsung dat vol blijven houden? Het lijkt hetzelfde scherm te zijn als de Galaxy Fold...

0 Likes
5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dag @Anonymous User,

De Galaxy Z Flip is gemaakt van een speciaal door Samsung ontwikkeld type glas genaamd UTG; Ultra Thin Glass. Het is wel degelijk een vorm van glas, maar je moet er dus wel zuiniger mee omgaan dan je gewend bent van niet vouwbare schermen. In het kort: prik er niet met scherpe punten in en je hebt een prachtig scherm. Maar je zou eigenlijk überhaupt niet met scherpe punten in een scherm moeten prikken als je langer van dat scherm wilt genieten... :winking-face:

kevin-sig
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Je kunt het Ultra Thin Glass noemen, Dragon Glass, Gorilla Glass, of Wonder Glass... als het voelt als plastic, er uit ziet als plastic, en zacht is als plastic, en zich in alle opzichten voor de consument gedraagt als plastic, moet je het niet marketen als glas. Noem het dan iets als Glastic, wat ze ook doen voor de achterkant van de goedkopere modellen smartphones. Dit voelt domweg als kopersbedrog.

Ik ben geen Samsungbasher, koop al sinds meer dan 10 jaar Samsung telefoons, tot grote tevredenheid, maar ik vind dit een erg onhandige move.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Je kunt het inderdaad van alles normen, maar het is daadwerkelijk glas :winking-face: Daar zit een beschermlaag van een plastic-achtige stof overheen, maar dat maakt het natuurlijk niet minder glas.

Maar don't take my word for it :winking-face: https://youtu.be/201CCXTNyeY . Dit is een video van iemand die wél de moeite heeft genomen om verder te kijken dan het beschermlaagje dik is, in tegenstelling tot de persoon waarop de media zich baseert.

Om het glas buigbaar te maken moest het heel dun zijn, en zou het dus makkelijker kunnen breken. Mijn vermoeden is dat de keuze voor een extra beschermlaag die nu dus voor ophef zorgt daar vandaar komt, en het glas dus alleen maar veiliger voor dagelijks gebruik maakt.

kevin-sig
SjorsK
Maestro
Opties
Ik heb er zelf mee gespeeld en wat mij betreft voelt wat mij betreft echt niet als plastic aan. Daarnaast is het inderdaad kwetsbaarder dan "normaal glas", alhoewel je daar dankzij het inklappen niet al te veel last van zal krijgen :smiling-face:
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik wil niet negatief zijn maar plastic of glas als je voor zon extreem bedrag een tel koopt wil je niet dat je nagel krassen maakt. 

https://youtu.be/bbAkY-Www40

https://youtu.be/P52pqNMpXSU ook leuk om te zien wat er gebeurd met het glas als je het plastic eraf haalt

Dit zegt genoeg.  

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes