Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Veilige map op nieuwe telefoon ,,doet niets"

(Onderwerp aangemaakt op: 26-05-2024 07:22 PM)
821 Weergaven
Fra_D
Explorer
Opties

Hallo, ik ben van een S9+ naar een S24ultra overgegaan, via smart switch alles overgezet, dus ook veilige map verschijnt weer in de apps lijst en op het scherm. Ik kan er echter niet in, niet met de pincode die ik op de S9+ gebruikte, niet met de pincode waar de S24U na opnieuw opstarten mee unlocked. Vanwege een herstart moest ik dus de pincode bij veilige map invoeren, er gebeurt echter niets, map wordt niet geopend, de pincode geeft geen foutmelding, ook niet bij expres verkeerde pincode. Ik kan de veilige map zelfs niet wissen, alleen de cache legen maar dit levert ook niets op. Het gaat mij niet om de inhoud, ik weet dat die niet mee gekopieëerd wordt, maar ik zou hem wel weer graag kunnen gebruiken, danwel verwijderen en opnieuw toevoegen. Iemand een oplossing?

ps ik ben dacht ik eerder in de map geweest, via vingerafdruk. Die unlock optie is weg na een telefoon herstart, voor de veilige map.

0 Likes
3 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

SmartSwitch is niet handig als er teveel verschil zit tussen toestellen / software. Van een S23 naar en S24 gaat het meestal wel goed. Echter als je van een S9+ af komt is SmartSwitch een slecht idee. Je kunt dan beter handmatig alles overzetten..

Voor de veilige map probeer eens instellingen > apps > Veilige Map > opslag > Gegevens wissen. Werkt het hierna wel?

Zo nee dan even handmatig zonder SmartSwitch een backup maken.

Dat kan zo:

Sluit het toestel aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.

En doe daarna een Fabrieksherstel, dan zal het werken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Fra_D
Explorer
Opties

Dankjewel voor je antwoord. De gegevens heb ik gewist uit de app opslag, dat hielp niet. Ik ga morgen met de rest aan de slag.

0 Likes
Oplossing
Fra_D
Explorer
Opties

Na gedoe met een steeds vebinding verliezende S9+ (gare usb poort) dacht ik een backup van deze S9 naar een interne geheugenkaartje weg te schrijven maar daarbij bleek de helft niet opgeslagen te worden. Uiteindelijk maar weer via smartswitch draadloos alles BEHALVE de veilge map overgezet, en een veilge map later op de S24U aangemaakt, en de inhoud die eerder op de S9 terug naar de reguliere galerij was gezet, daar in geplaatst. Alles werkt nu naar behoren. Nog bedankt voor de hulp!