op 25-05-2024 12:55 PM
Oktober 2022 een S21 gekocht, altijd fijn kunnen snelladen. Een tijdje terug werkte het snelladen ineens niet meer. Poort laten vervangen (officieel al de 3e keer, maar de vorige 2 keren waren omdat de poort niet meer goed deed connecten), maar ook met een nieuwe poort werkte snelladen niet meer. Vanwege enkele andere redenen besloten om dan toch maar een nieuw toestel te kopen.
Dus daar zijn we dan, S24 plus gekocht, alles overgezet vanaf de oude telefoon. En wat blijkt; snel opladen werkt niet! Nieuwe originele 45W oplader erbij gekocht, oplaadkabel die erbij zat gebruikt, maar nog altijd geen snelladen.
Bij beide telefoons krijg ik wel de melding 'Snel/supersnel opladen', echter na 5 sec verandert die 'melding' in 'Opladen'. Bij instellingen staat telkens wel dat er een 'Snelle oplader' is aangesloten.
Intussen heb ik verschillende dingen geprobeerd:
- Laatste updates van besturingssysteem
- Alle apps zijn up to date
- *#9900# of wat er op lijkt ingetoets en de battery settings gereset. Snelladen in instellingen uitgezet en na 10 sec aangezet. Werkt niet.
- Telefoon(s) opnieuw opgestart, geen resultaat.
Nu ben ik eigenlijk een beetje radeloos, dus daarom vraag ik hier hulp. Ik denk dat het misschien aan geïnstalleerde apps kan liggen, maar heb geen apps geïnstalleerd speciaal voor het beïnvloeden/instellen van de batterij o.i.d.
Ik ben aan het denken om mijn oude telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar eigenlijk doe ik dat liever nog niet omdat ik hem als back-up toestel 'in volle glorie' wil hebben.
Iemand nog suggesties?