Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon ingesteld met Smart Switch / batterij probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 08-04-2025 06:33 PM)
271 Weergaven
Rick1988
Pioneer
Opties
Hoi, 

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar ben het antwoord kwijt. Een member genaamd Patrick heeft me toen goed geholpen dus hopelijk leest hij dit. Het volgende; ik heb mijn S24 Ultra ingesteld met SmartSwitch, maar mijn batterij is echt snel leeg. Nu wil ik de telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen en de telefoon als een nieuwe telefoon opstarten en instellen. Alleen vroeg ik mij de volgende dingen nog af;

Kan ik de telefoon wel instellen vanuit een back up op mijn Gmail account? Er wordt namelijk gevraagd om een back up te gebruiken vanuit mijn Gmail account, hiermee 'download' ik de foutieve bestanden die er voor zorgen dat m'n batterij leeg loopt niet mee?

Verder zijn de volgende punten heel belangrijk voor mij en moet dit dus echt goed gaan. 
- contacten
- afbeeldingen, documenten, google notities
- site historie, toetsenbord historie
- google authenticator app, heb bij verschillende sites 2fa aan staan en dit moet echt niet verloren gaan anders kom ik er niet meer in
- instellingen mbt achtergrond 
- apps (kan ik ook handmatig weer downloaden)

Iemand tips?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Achtergronden die je zelf hebt ingesteld en documenten staan ergens op de interne opslag, die kun je gewoon overzetten via een usb kabel naar een ander apparaat.

Google notities zouden gewoon gesynchroniseerd moeten zijn met je Google account, je kunt dit nakijken in de instellingen van die app.

Google authenticator synchroniseert ook gewoon met je Google account.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond!

Lees dit eens door.

https://eu.community.samsung.com/t5/samsung-lounge/hoe-maak-je-een-back-up-op-jouw-samsung-toestel/t...

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s24-s24-s24-ultra/batterijduur-verbeteren-op-je-galaxy-to...

De antwoorden op al je vragen staan hier.

Ik zou geen backup vanuit Gmail of andere bronnen gebruiken, gewoon het toestel als nieuw instellen 🙂

Google notities staan als het goed is gesynchroniseerd met je Google account. Dit kun je controleren.

Welke browser gebruik je? In Chrome wordt bijvoorbeeld alles opgeslagen via je Google account, dit kan met de meeste browsers.
Rick1988
Pioneer
Opties
Dank! Ik gebruik Chrome. Dus denk dat dat ook moet goedkomen.
Rick1988
Pioneer
Opties
Heb het doorgelezen en kan er zeker wat mee. Toch ben ik nog benieuwd naar het volgende; als de telefoon helemaal als nieuw is ingesteld en ik log weer in op google fotos dan komen mijn foto's weer naar voren die gebackupd zijn. Maar is dit ook het geval bij de google notities, historie Chrome en toetsenbord, google authenticator? De contacten staan ook gebackupd maar die zal ik voor de zekerheid ook nog op m'n pc zetten. Achtergronden en gedownloade documenten op m'n telefoon zullen wel allemaal weg zijn denk ik?
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Achtergronden die je zelf hebt ingesteld en documenten staan ergens op de interne opslag, die kun je gewoon overzetten via een usb kabel naar een ander apparaat.

Google notities zouden gewoon gesynchroniseerd moeten zijn met je Google account, je kunt dit nakijken in de instellingen van die app.

Google authenticator synchroniseert ook gewoon met je Google account.
Rick1988
Pioneer
Opties
Trouwens, als ik inlog op mijn Gmail accounts op een PC bijvoorbeeld vraagt die altijd op mijn S24 Ultra of ik dit wel daadwerkelijk ben en moet ik dit accepteren. Wat nou als ik de telefoon opnieuw instel en google vraagt weer of ik dit wel echt ben? Dan kan ik dit nergens accepteren. Weet je hoe dat zit?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat gebeurd niet. Als het goed is moet je voor de reset je Samsung account wachtwoord invoeren en thats it.
Rick1988
Pioneer
Opties
Ik bedoel vooral als de telefoon helemaal gewist is; dan wil ik dan m'n Google accounts er op zetten en als ik dan m'n wachtwoord in voer vraagt die of ik wil bevestigen of ik het wel echt ben. Alleen zijn de gegevens dan al weg van m'n 'oude' toestel.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je kunt je accounts er gewoon zonder probleem opzetten.