Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte geluidskwaliteit bluetooth audio in auto en headset.

(Onderwerp aangemaakt op: 07-04-2023 12:55 PM)
1445 Weergaven
Collinz
Student
Opties
Sinds deze week in bezit van de S23. Alleen ben ik niet tevreden over de kwaliteit van bluetooth audio of de verbinding hiervan. Mijn headset Sony wh-1000xm4 kreeg ik niet verbonden, dit via een omweg moeten doen in de developer setting.. vindt dit eigenlijk beschamend elk ander toestel gelijk verbinding behalve met de s23. 
En als hij dan verbonden is , is de audiokwaliteit erg beroerd. 
Geen volume of totaal geen bass/ low end aanwezig. Geprobeerd dit weer via developer de bluetooth kwaliteit op te krikken maar dit mochten niet baten...
Dit zelfde euvel geld voor het geluid in mijn auto ook bluetoot ofverbonden via android auto geen succes. Mijn auto heeft een harman kardon audiosysteem waar ik zelfs met de bass en volume op 100 geen goed geluid krijg.

Voorheen had ik met de Huawei P30 pro en zelfs mijn oude iphone 10 geen probleem, hiermee altijd mijn muziek mbv Spotify afgespeeld via bluetooth of bekabeld met android auto.
Goede bass / low end en een goed geluid en geen verbindings problemen. 
Kwaliteit die je wel verwacht bij de flagship S23.
Op diverse forums kom ik meerdere mensen tegen met dit probleem 
Is dit een bekend probleem bij samsung? Is het een bug?
Wordt hier iets aan gedaan door middel van een update of zijn de sound drivers of codecs voor bluetooth zo slecht ?..
Ik twijfel er namelijk erg aan om het toestel retour te sturen. 

Hopelijk kan ik geholpen worden of advies krijgen.

Met vriendelijke groet, 

Collin 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Gerbeen, goedemiddag.  

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @Collinz, goed dat je een bericht stuurt.

Is jouw toestel volledig up-to-date? Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset? Heb je het ook met kabel verbinding?

Groetjes,

Daphne

0 Likes
Collinz
Student
Opties
Goedemorgen Daphne,
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb het toestel geüpdate en heb deze ook al eens gereset naar fabrieks instellingen.

Met usb verbinding is de kwaliteit hetzelfde als via de bluetooth.

Groeten,

Collin
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Waar heb je jouw toestel gekocht? Heb je Smart Switch gebruikt? Kan je jouw toestel resetten zonder Smart Switch om te kijken of dit wel werkt?

Groetjes,

Daphne

0 Likes
Collinz
Student
Opties
Toestel is gekocht bij coolblue.
Smart switch gebruikt om de contact personen alleen over te zetten.
Na het opnieuw installeren met fabrieks instellingen dit niet gedaan met behulp van Smart Switch. Om de telefoon zo schoon mogelijk te houden met instellingen.

Groeten,

Collin
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Stel jouw toestel in de fabrieksinstellingen in zonder enige back-up terug te zetten. Reset ook jouw auto systeem. Maak hierna weer verbinding. Als de kwaliteit niet naar behoren is, kan je het beste met de verkoper contact opnemen.

Groetjes,

Daphne

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Collinz 

De processor in de S23 serie de Snapdragon 8 gen 2 is de allerbeste mobiele processor op dit moment. Ten opzichte van de vorige Snapdragon processor is de geluidskwaliteit flink verbeterd dus als jij slecht geluid hebt dan zijn er 2 opties. 

- Een probleem met je telefoon of in de Software of in de Hardware.

- Een probleem met de apparaten waarmee je verbind.

Zoals @DaphneG ook al zei is een fabrieksherstel een goed idee. Ik zou in de eerste instantie geen backup terug zetten en het auto systeem ook een fabrieksherstel geven om uit te sluiten dat het hier aan ligt. En de 2 verbinden om te kijken of het dan beter gaat. 

Als je muziek afspeelt door de speakers van de telefoon zelf hoe klinkt het dan? Heb je de mogelijkheid om het met meer bluetooth apparaten te testen? Als het namelijk met meer Bluetooth apparaten ook niet goed werkt behalve de 2 hier beschreven dan denk ik dat er iets mis is met de hardware van het toestel. En dat moet de verkoper oplossen. 

Heeft je auto systeem ook de laatste updates geïnstalleerd?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Pjotje
First Poster
Opties
Vergeet het maar met je zogenaamd verbeterde processor.
Ik heb net een S23 ultra en de Bluetooth verbinding is bagger. Hij valt iedere keer weg. Geluidskwaliteit is oké, maar om de 30 seconden valt de verbinding weg. Zo kan je niet van muziek genieten of een telefoongesprek voeren. Gelukkig heb ik mijn S21 nog. De oudere processor van dat ding is wat mij betreft superieur tov de S23. Volgende keer maar een Oppo. Mijn vrouw heeft daar tenminste geen problemen mee.
0 Likes
frans1370
First Poster
Opties
Dat viel mij ook gelijk op geen kracht meer in het geluid in de auto met m'n Motorola g85 was dit wel goed, misschien komt er nog een update voor
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes