Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sinds laatste update gaat bluetooth automatisch aan en uit.

(Onderwerp aangemaakt op: 05-04-2023 06:06 PM)
3196 Weergaven
nr1yannick
Journeyman
Opties
Ik heb sinds de laatste update van April last van een irritant probleem en weet niet of ik de enige ben. Ik heb een galaxy watch en buds pro. Deze gebruiken bluetooth, maar sinds de laatste update gaat bluetooth automatisch uit en weer aan als ik (iets doe) ik weet niet wat, behalve als ik de SPen uit de telefoon haal dan valt de connectie met bluetooth weg en de pen disconnect. 

Ik heb de volgende stappen al uitgevoerd.

Telefoon herstart.
Netwerkinstellingen resetten.
Telefoon resetten naar fabrieks instellingen.
SPen instelling aangezet dat deze altijd verbonden moet blijven.

Ik hoop dat ik niet de enige ben maar denk dat ik een defect heb. Ben ik de enige of hebben toch ook andere mensen dit probleem.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
nr1yannick
Journeyman
Opties
Hallo,

Ik wilde deze thread nog even afsluiten met goed nieuws aan mijn kant.

Ik heb de telefoon laatst voor reparatie opgestuurd naar Samsung. Deze hebben ze mij direct de volgende dag terug gestuurd met "het probleem is niet gevonden en we hebben niks gedaan." Ik had al zoiets verwacht aangezien ik dezelfde avond van aankomst bij Samsung al een mailtje kreeg van hij komt weer terug.

Na de telefoon thuis werr opgestart te hebben was het probleem nogsteeds aanwezig en kon ik de S-Pen nogsteeds niet gebruiken als hoe het hoort.

Ik dacht bij mezelf ik installeer de telefoon gewoon opnieuw en zie wel wat er gebeuren gaat. Deze keer heb ik alleen niet de telefoon opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb de back-up van mijn oude telefoon gebruikt. Sinds ik de back-up heb gebruikt van mijn oude toestel (S10+) werkt de telefoon wel weer hoe het hoort en kan ik de S-Pen weer gebruiken zo als het hoort. Bluetooth is sinds dien ook niet meer vanzelf uitgevallen.

Groeten,
Yannick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
nr1yannick
Journeyman
Opties
Ik ben al wat verder gekomen met onderzoek. Ik ben tot nu toe zo ver gekomen dat het niet de bluetooth chip is maar een instelling bij de SPen. Als ik Air Acties aanzet en de pen wil verbinden gaat dit niet en valt de connectie van bluetooth uit. Zet ik Air Acties uit werkt de pen en bluetooth wel, maar dan natuurlijk zonder Air Acties. Weet iemand hier een fix voor?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @nr1yannick, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Zo te lezen heb je al een hoop geprobeerd 👍 Staat er misschien een routine ingeschakeld bij Standen en Routines? En heb je de S-Pen zelf ook al eens gereset? Ga hiervoor naar Instellingen > Geavanceerde functies > S-Pen, tik rechtsboven op de 3 puntjes en selecteer S-Pen Resetten. Zijn je Watch en de Buds ook up-2-date?

En ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Deze start op in de vliegtuigmodus, schakel de bluetooth verbinding in voor een koppeling met  je watch en de buds. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus: https://bit.ly/2JQrwvP

Hoe is de verbinding nu als je de S-Pen verwijderd? Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
nr1yannick
Journeyman
Opties
Helaas werkt het nogsteeds niet als ik de telefoon opstart in veilige modus. Als ik ook andere bluetooth apparaten wil aansluiten werkt dat ook niet zo soepel. Als ik dan iets wil koppelen dan valt bluetooth ook uit wat ook resulteert in een niet gekoppeld apparaat. Ik denk toch dat er iets met mijn bluetooth chip is, of iets met de firmware. Ik herstarte de telefoon ook niet vaak, maar elke keer als ik herstart zie ik OneUI apps optimaliseren. Klopt dit of is dit iets nieuws. (Ik kom van een S10+ namelijk).
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@nr1yannick 

Dankjewel voor de terugkoppeling, dit laatste is bij een herstart normaal en zie ik ook op onze andere toestellen voorbij komen. Omdat je aangeeft dat je dit ook ervaart in de Veilige modus en met andere bluetooth devices zal een service verzoek de volgende stap worden. 

Via onze website kan je een afspraak maken, je kan hierbij kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten. In het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht. 
Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

0 Likes
DGoos
Apprentice
Opties

ik kamp met hetzelfde probleem. Headset verbinding valt uit, connectie met auto ook. Omdat ik de telefoon gebruik voor mijn werk is dat extra vervelend. (BE)

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_ZlCNwYU, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw telefoon? En is deze ook verder up-2-date? Heb je de netwerkinstellingen van je telefoon al eens gereset?

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
nr1yannick
Journeyman
Opties
Hallo,

Ik wilde deze thread nog even afsluiten met goed nieuws aan mijn kant.

Ik heb de telefoon laatst voor reparatie opgestuurd naar Samsung. Deze hebben ze mij direct de volgende dag terug gestuurd met "het probleem is niet gevonden en we hebben niks gedaan." Ik had al zoiets verwacht aangezien ik dezelfde avond van aankomst bij Samsung al een mailtje kreeg van hij komt weer terug.

Na de telefoon thuis werr opgestart te hebben was het probleem nogsteeds aanwezig en kon ik de S-Pen nogsteeds niet gebruiken als hoe het hoort.

Ik dacht bij mezelf ik installeer de telefoon gewoon opnieuw en zie wel wat er gebeuren gaat. Deze keer heb ik alleen niet de telefoon opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb de back-up van mijn oude telefoon gebruikt. Sinds ik de back-up heb gebruikt van mijn oude toestel (S10+) werkt de telefoon wel weer hoe het hoort en kan ik de S-Pen weer gebruiken zo als het hoort. Bluetooth is sinds dien ook niet meer vanzelf uitgevallen.

Groeten,
Yannick
DGoos
Apprentice
Opties

Hallo Martijn,

Het probleem schijnt zich wonderwel vanzelf opgelost te hebben. Ik heb een S23.

bedankt voor de opvolging!

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @DGoos, goedemorgen.

Dankjewel voor je terugkoppeling en wat fijn om te lezen dat het is opgelost 😇 Uiteraard wensen je we heel veel gebruiksplezier toe met jouw S23 en heb je vragen of onze hulp nodig, stuur ons gerust een berichtje!

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn

0 Likes