Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's worden enorm slecht door Ai

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2024 08:28 PM)
918 Weergaven
Kevlar85
Apprentice
Opties

Ik heb de S23+, het valt me op de laatste tijd dat zo goed als alle foto verschrikkelijk slecht worden, enkele seconden na de melding bovenaan, "foto verfijnen". 

Nu begreep ik, dat dit door de AI zou komen, en zou dit niet uitgeschakeld kunnen worden, enkel door een foto te trekken in "Pro mode" maar dan is de kwaliteit toch niet hetzelfde als we gewoon zijn. 

1000041669.jpg

1000043937.jpgBij deze foto zie je, hoewel da kwaliteit hier al vrij slecht lijkt met hier op het forum te posten, een foto in normale stand van vroeger, of Pro stand nu. 

De foto eronder is wat "foto verfijnen" ervan maakt, hier maakt hij bijna een omgelijnd vlak rond het licht achter de tv. 

Ik heb dit bij nog andere foto's, de kleuren zijn extreem overbelicht en totaal onrealistich na het automatisch verfijnen van de foto, in vergelijking met wat we zien. 

Deze foto's kan ik echter niet toevoegen door beperkte toegelaten grootte op het forum. 

Is er een oplossing of een andere instelling die ik kan doen, zodat ik terug de mooie foto's kan maken, waarvoor je eigenlijk dit toestel, onder andere, voor aankoopt? 

Bedankt

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja, ik had het in mijn eerdere antwoord ook niet goed uitgelegd. Bij low light moet je altijd 12 mp gebruiken en of nachtmodus. En bij daglicht is het een persoonlijke keuze wat je gebruikt
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Kevlar85
Apprentice
Opties

Het meest vreemde is dat hij dit alleen lijkt te doen als ik een foto trek in 50MP. 

Als ik dezelfde foto trek in 12MP gaat hij de foto niet "verfijnen" en ziet deze er normaal uit. 

Iemand enig idee hoe dit komt, het is toch wat vreemd dat de foto er in 50MP  veel slechter uitkomt als in 12MP niet? 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

In low light is het sowieso een stuk minder ook met ai. Ik zou het met daglicht testen, het zou wel goed moeten werken. S23 Ultra hier en de ai geeft wel mooie resultaten.

In 12mp verfijnd die ook maar een stuk sneller, zo snel dat je het niet merkt. In 50 mp is de foto groter dus duurt het langer.
0 Likes
Kevlar85
Apprentice
Opties

Bedankt voor je antwoord.  

Echter zie ik toch een drastisch verschil tussen 12MP en de 50MP foto. 

12mp

1000044067.jpg

50mp

1000044066.jpg

Bij meer licht heb ik idd niet zoveel verschil, maar ik ben toch zeker niet helemaal tevreden.  

Ik maak me eigenlijk wat zorgen,  als bij mijn volgende vakantie, de foto's wat verknoeit zouden zijn door een verkeerde instelling of onrealistiche kleuren. 

Misschien beter om toch in 12MP te trekken of bij meer licht overdag of/en meer zon, 50MP te gebruiken.

0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja, ik had het in mijn eerdere antwoord ook niet goed uitgelegd. Bij low light moet je altijd 12 mp gebruiken en of nachtmodus. En bij daglicht is het een persoonlijke keuze wat je gebruikt
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik heb zelf de S23 Ultra en in de avond en snachts moet ik niet proberen om 50 of 200mp te gebruiken, 12 is verreweg het beste snachts. Fijne avond in iedergeval nog 😁👌
DeStucBuren
First Poster
Opties

Hallo 

Ben nieuw met samsung na 14 jaar iphone. Dacht haal de nieuwe samsung s24 ultra voor de fotos etc. Maar wat een teleurstelling qua telefoon camera. Kom er dus nu achter dat het automatisch verbeteren van de fotos niet uit te zetten is, wat natuurlijk achterlijk is. Wat maakt deze telefoon bizar lelijke fotos vergeleken met mijn iphone 12. Ik ga hem dus verkopen en de 15pro max halen. Gaat toch niks boven de iphone. 

Valt me ook op dat het typen met de toestenbord erg slecht is. Tevaak ben je sneller met drukken dan dat de letters pakken en de preciezie van het toetsenbord is slecht. Waar je bij de iphone heel snel en makkelijk de juiste letter pakt. Type je met de samsung vaak mis of pakt het gewoon slecht. Ook de spatie is niet overal voelbaar en als je net teveel rechts zit van de spatie pakt ie de .punt teken. Voor 1700 veel meer verwacht. Helaas was ik al gewaarschuwd haha

0 Likes