op 15-01-2024 08:28 PM
Ik heb de S23+, het valt me op de laatste tijd dat zo goed als alle foto verschrikkelijk slecht worden, enkele seconden na de melding bovenaan, "foto verfijnen".
Nu begreep ik, dat dit door de AI zou komen, en zou dit niet uitgeschakeld kunnen worden, enkel door een foto te trekken in "Pro mode" maar dan is de kwaliteit toch niet hetzelfde als we gewoon zijn.
Bij deze foto zie je, hoewel da kwaliteit hier al vrij slecht lijkt met hier op het forum te posten, een foto in normale stand van vroeger, of Pro stand nu.
De foto eronder is wat "foto verfijnen" ervan maakt, hier maakt hij bijna een omgelijnd vlak rond het licht achter de tv.
Ik heb dit bij nog andere foto's, de kleuren zijn extreem overbelicht en totaal onrealistich na het automatisch verfijnen van de foto, in vergelijking met wat we zien.
Deze foto's kan ik echter niet toevoegen door beperkte toegelaten grootte op het forum.
Is er een oplossing of een andere instelling die ik kan doen, zodat ik terug de mooie foto's kan maken, waarvoor je eigenlijk dit toestel, onder andere, voor aankoopt?
Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-01-2024 11:18 PM
op 15-01-2024 09:08 PM
Het meest vreemde is dat hij dit alleen lijkt te doen als ik een foto trek in 50MP.
Als ik dezelfde foto trek in 12MP gaat hij de foto niet "verfijnen" en ziet deze er normaal uit.
Iemand enig idee hoe dit komt, het is toch wat vreemd dat de foto er in 50MP veel slechter uitkomt als in 12MP niet?
15-01-2024 09:36 PM - bewerkt 15-01-2024 09:36 PM
op 15-01-2024 11:16 PM
Bedankt voor je antwoord.
Echter zie ik toch een drastisch verschil tussen 12MP en de 50MP foto.
12mp
50mp
Bij meer licht heb ik idd niet zoveel verschil, maar ik ben toch zeker niet helemaal tevreden.
Ik maak me eigenlijk wat zorgen, als bij mijn volgende vakantie, de foto's wat verknoeit zouden zijn door een verkeerde instelling of onrealistiche kleuren.
Misschien beter om toch in 12MP te trekken of bij meer licht overdag of/en meer zon, 50MP te gebruiken.
op 15-01-2024 11:18 PM
op 15-01-2024 11:26 PM
op 29-03-2024 09:34 PM
Hallo
Ben nieuw met samsung na 14 jaar iphone. Dacht haal de nieuwe samsung s24 ultra voor de fotos etc. Maar wat een teleurstelling qua telefoon camera. Kom er dus nu achter dat het automatisch verbeteren van de fotos niet uit te zetten is, wat natuurlijk achterlijk is. Wat maakt deze telefoon bizar lelijke fotos vergeleken met mijn iphone 12. Ik ga hem dus verkopen en de 15pro max halen. Gaat toch niks boven de iphone.
Valt me ook op dat het typen met de toestenbord erg slecht is. Tevaak ben je sneller met drukken dan dat de letters pakken en de preciezie van het toetsenbord is slecht. Waar je bij de iphone heel snel en makkelijk de juiste letter pakt. Type je met de samsung vaak mis of pakt het gewoon slecht. Ook de spatie is niet overal voelbaar en als je net teveel rechts zit van de spatie pakt ie de .punt teken. Voor 1700 veel meer verwacht. Helaas was ik al gewaarschuwd haha