Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Google Agenda synchroniseert niet automatisch met Samsung Agenda op S23 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 21-02-2023 08:07 PM)
3565 Weergaven
Members_C1B6XN1
Journeyman
Opties

Hallo,

Ik gebruik al een tijd Google Agenda op een Windows PC, en Samsung Agenda op een Samsung tablet en Samsung Galaxy S9. Werkt prima en synchroniseert snel. Ik heb onlangs een S23 Ultra aangeschaft, maar daarop synchroniseert Google Agenda niet automatisch met Samsung Agenda. Op de andere apparaten nog steeds wel (ook op de S9).

Ik heb alle instellingen nagelopen en een aantal suggesties op internet uitgeprobeerd, maar dat helpt allemaal niets. Als ik handmatig synchroniseer werkt hij alles keurig bij, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand hetzelfde issue? Of beter: een oplossing? 

0 Likes
10 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Kun je mij vertellen welke stappen je al genomen hebt? Dan kan ik dan kijken of ik nog opties over heb in mijn trukendoos.

werkt net iets sneller🤗

Members_C1B6XN1
Journeyman
Opties

Ik heb de volgende instellingen op de S9 en S23 hetzelfde staan:

• In de agenda instellingen heb ik zowel Samsung Calendar als mijn gmail-account aangevinkt.
  • Bij "Agenda's beheren" staan ook zowel mijn Samsung account als die van Google "aan".
  • Bij "Machtigingen" staan Agenda en Meldingen als toegestaan.
  • Ga ik via de algemene Instellingen naar accounts en naar Accounts beheren, dan staat bij mijn Google account bij "Account synchroniseren" o.a. Contacten en Agenda "aan". De Agenda is voor het laatst gesynchroniseerd op 15:06 uur, en mijn Contacten op 14:28, hoewel ik op mijn PC daarna bij beide wijzigingen heb aangebracht die dus niet op mijn S23 staan.

Verder heb ik:

• De Agenda op S23 gedwongen gestopt, alle data verwijderd, mijn Google account  verwijderd en weer toegevoegd.
  • Alle updates van de Agenda verwijderd (en weer toegevoegd omdat dit geen verschil maakte).
  • O ja, en 3x hard met mijn hoofd op mijn bureau geslagen, maar dat hielp ook niet...
0 Likes
Members_C1B6XN1
Journeyman
Opties

Nu net nog een fake contactpersoon toegevoegd, en die wordt wel meteen gepusht. En als ik die wijzig ook meteen. Ik heb mijn eerdere wijziging misschien niet correct opgeslagen. Contacten synchroniseren dus wel, de agenda nog steeds niet.

0 Likes
Members_C1B6XN1
Journeyman
Opties

Opvallend: na een handmatige synchronisatie om 17:51 uur zie ik onderstaande:

Clipboard01.jpg

Om 17:53 heb ik een item in mijn agenda gezet op mijn PC. Nu zie ik dit:

Clipboard02.jpg

Blijkbaar "ziet" de telefoon wel dat er een wijziging heeft plaatsgevonden (er verschijnt een grijs synchronisatie icoon), maar hij update niet automatisch.

0 Likes
Oplossing
Members_C1B6XN1
Journeyman
Opties

Mogelijk heb ik het probleem gevonden!

Ik had de batterij spaarstand aanstaan. Daarmee wordt o.a. synchronisatie beperkt. Ik zal morgen nog even verder testen of dit inderdaad het probleem oplost.

0 Likes
Members_C1B6XN1
Journeyman
Opties

Het probleem is inderdaad verholpen! De batterij spaarstand was dus de boosdoener. Wel vreemd dat in de spaarstand wijzigingen in Contacten wel direct gesynchroniseerd worden, maar agenda wijzigingen niet. 🤔

Roeland3
Journeyman
Opties

Ik heb hetzelfde probleem! Agenda items die ik in mijn S23 invoer komen niet op mijn (oude) A50 of desktop tevoorschijn. Andersom wel. Spaarstand staat uit. En synchronisatie aan. Wat kan ik nog meer proberen?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Roeland3 

Welke app gebruik je voor je agenda? En is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? Heb je de agenda's en account ook al eens opnieuw toegevoegd aan de agenda-app?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Roeland3
Journeyman
Opties

Dank je Martijn, probleem lijkt verholpen. Anders open ik weer opnieuw.