op 21-02-2023 04:26 PM
Hallo,
Ik gebruik al een tijd Google Agenda op een Windows PC, en Samsung Agenda op een Samsung tablet en Samsung Galaxy S9. Werkt prima en synchroniseert snel. Ik heb onlangs een S23 Ultra aangeschaft, maar daarop synchroniseert Google Agenda niet automatisch met Samsung Agenda. Op de andere apparaten nog steeds wel (ook op de S9).
Ik heb alle instellingen nagelopen en een aantal suggesties op internet uitgeprobeerd, maar dat helpt allemaal niets. Als ik handmatig synchroniseer werkt hij alles keurig bij, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Iemand hetzelfde issue? Of beter: een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-02-2023 04:36 PM
Kun je mij vertellen welke stappen je al genomen hebt? Dan kan ik dan kijken of ik nog opties over heb in mijn trukendoos.
werkt net iets sneller🤗
op 21-02-2023 05:02 PM
Ik heb de volgende instellingen op de S9 en S23 hetzelfde staan:
Verder heb ik:
op 21-02-2023 05:08 PM
Nu net nog een fake contactpersoon toegevoegd, en die wordt wel meteen gepusht. En als ik die wijzig ook meteen. Ik heb mijn eerdere wijziging misschien niet correct opgeslagen. Contacten synchroniseren dus wel, de agenda nog steeds niet.
op 21-02-2023 06:57 PM
Opvallend: na een handmatige synchronisatie om 17:51 uur zie ik onderstaande:
Om 17:53 heb ik een item in mijn agenda gezet op mijn PC. Nu zie ik dit:
Blijkbaar "ziet" de telefoon wel dat er een wijziging heeft plaatsgevonden (er verschijnt een grijs synchronisatie icoon), maar hij update niet automatisch.
op 21-02-2023 08:07 PM
Mogelijk heb ik het probleem gevonden!
Ik had de batterij spaarstand aanstaan. Daarmee wordt o.a. synchronisatie beperkt. Ik zal morgen nog even verder testen of dit inderdaad het probleem oplost.
op 22-02-2023 10:02 AM
Het probleem is inderdaad verholpen! De batterij spaarstand was dus de boosdoener. Wel vreemd dat in de spaarstand wijzigingen in Contacten wel direct gesynchroniseerd worden, maar agenda wijzigingen niet. 🤔
op 07-07-2023 09:51 AM
Ik heb hetzelfde probleem! Agenda items die ik in mijn S23 invoer komen niet op mijn (oude) A50 of desktop tevoorschijn. Andersom wel. Spaarstand staat uit. En synchronisatie aan. Wat kan ik nog meer proberen?
op 10-07-2023 10:44 AM
Welke app gebruik je voor je agenda? En is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? Heb je de agenda's en account ook al eens opnieuw toegevoegd aan de agenda-app?
Groeten,
Martijn
op 10-07-2023 03:34 PM
Dank je Martijn, probleem lijkt verholpen. Anders open ik weer opnieuw.