Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S23 Ultra review

(Onderwerp aangemaakt op: 21-02-2023 11:48 AM)
16262 Weergaven
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Design
slack-imgs.jpg

Toen ik de Galaxy S23 Ultra uit de doos haalde was ik gelijk verbaasd. Samsung is er blijkbaar in geslaagd om het al perfecte ontwerp van de S22 Ultra nog verder te verbeteren. Ik zou bijna zeggen dat dit design absolute perfectie is.
De S23 Ultra is wat vierkanter dan de S22 Ultra bij de hoeken, hierdoor ligt hij een stuk lekkerder in de hand en glijd deze minder snel door je vingers heen. Het scherm is ook minder gebogen dan bij de S22 Ultra zodat je meer bruikbaar schermoppervlak hebt.

Speakers

Toen ik het toestel voor het eerst aandeed, heb ik deze meteen aan de computer gekoppeld om alvast een kleine selectie bestanden over te zetten. Hier zat ook wat muziek tussen. Gewoon willekeurig dacht ik; laat ik een nummer aanzetten. Wauw! Mijn mond viel wel even open van het geluid dat daar uitkwam. Ik was van de S22 Ultra al goed geluid gewend, maar is echt absurd!

De lage tonen de zuiverheid, alles aan de audio is fenomenaal. En dan heb je het toestel nog niet eens getest en ben je al zeer blij met de upgrade van de S22 Ultra naar de Galaxy S23 Ultra. Puur op basis van de speakers zou ik deze telefoon al aan iedereen aanraden.

Chipset

Dit jaar mogen we de Snapdragon 8 Gen 2 verwelkomen in de S23 serie. Wat betekent dit nu eigenlijk voor de normale gebruiker?

• Snelheid. Een telefoon die velen malen sneller is dan we zijn gewend.
  • Batterijduur. Zo zal je bij het slapen gaan, vaak nog tussen de 30 en 50% overhebben. Dit is een enorme upgrade ten opzichte van vorige toestellen van Samsung. Hiermee zeg ik niet dat die toestellen slecht waren. Verre van. De S22 Ultra bijvoorbeeld is echt een fantastisch toestel waar ik superblij mee was.
  • Een snellere CPU en GPU. Voor snelheid, rekenkracht en GPU voor gamen zijn natuurlijk zeer welkom. Maar ook de NPU is enorm veel beter dan die van de Exynos 2200 chipset die we waren gewend in de S22 serie. Hierdoor zullen je foto’s en video’s echt enorm veel beter zijn dan vorig jaar. En dan komt er nog bovenop dat de camera hardware ook flink is geüpgraded.

Ben je een fanatieke gamer?

Dan is de Galaxy S23 serie perfect. Je kan urenlang gamen zonder dat het toestel heet wordt. En als je dan toch een lage batterij hebt en wilt opladen, is er nu in de gamebooster een optie voor het opladen bijgekomen waar je in plaats van de batterij oplaad de stroom rechtstreeks aan de chipset geeft.

Dan kun je verder gamen met stroom, zonder dat je toestel warm wordt door opladen. Echt onwijs slim van Samsung om zo’n feature te introduceren. Gewoon in plaats van de batterij opladen het toestel van stroom voorzien.

Camera

Voor mij het allerbelangrijkste in een telefoon.20230211_203134.jpg
Mijn telefoon is altijd mijn primaire camera.  
Met de Galaxy S23 serie maak je altijd mooie foto’s ongeacht de situatie.
Ik heb zelf de S23 Ultra dus daar zal ik het dan ook over hebben.
  • De 200 megapixel modus is indrukwekkend. Het is een verbetering ten opzichte van de 108 megapixel die we zijn gewend.
  • Foto’s zijn mooier en hebben meer details.
  • De telephoto lens is ook verbeterd.
  • Zowel met fotografie als filmen krijg je met de optische zoom mooiere en scherpere resultaten.
  • Verbeterde Nachtmodus. Met de S23 serie krijg je ongelofelijke foto's 's nachts.

Conclusie

Mijn conclusie is dat dit niet alleen een telefoon is, maar ook een professionele camera. Dit is de eerste keer dat je out of the box ook gewoon echt 2 dagen batterijduur hebt en dat vind ik echt enorm gaaf. Als mensen erover nadenken of ze wel of niet moeten upgraden naar de Galaxy S23 serie, dan zal ik je gelijk helpen met je twijfels. Een DIKKE ja! Dit is het namelijk echt dubbel en dwars waard. Het is ook onwijs leuk om een camera te hebben met 200 megapixels, dit tilt fotografie naar een nieuw niveau.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
70 Antwoorden
ClausJZ
Black Belt 
Opties
Mooi verwoord! Ik sluit mij volkomen aan bij het verhaal van Patrick.
Zelf kwam ik van de S21 Ultra die ook al goed was, maar wat een stap vooruit is de S23 serie 👍
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Epic he! Dit is de eerste keer in me leven dat ik bij een telefoon verslaafd ben aan de kwaliteit van de speakers 😋 Heb non stop muziek aanstaan klinkt echt heerlijk. En ik kwam van de S22 Ultra! Echt een enorme upgrade.

Dit is verreweg de beste telefoon ooit.
mollie319
Big Cheese
Opties
Goed verwoord Patrick. Ik kan het eigenlijk alleen maar onderschrijven wat je zegt.

Het is echt een zeer goed geslaagde upgraden van Samsung.

Ik kwam dan weer van de Samsung Z Fold4. Prima toestel, maar ik gebruikte hem te weinig opengevouwen.

Ik mistte de camera's van de Ultra natuurlijk ook! 🤩

Al met al een perfect toestel.

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Thanks Mollie! Jij geniet vast en zeker ook van jouw toestel😁
mollie319
Big Cheese
Opties
Absoluut!! Ik vindt de upgrade meer dan waard. Of zoals jij zegt: Epic 🤩

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
EPIC💥
Noogled
Journeyman
Opties
Mee eens. Ik ben van de 21 ultra naar de 23 gegaan. Ik ben echt onder de indruk.
Ik ben zelf hobbyfotograaf en heb een spiegelreflex. De expert raw functie doet echt niet onder.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja gaaf he😁 Welke spiegelreflex heb je? Ik vind het echt gaaf dat je nu gewoon met enkel je phone een professionele camera bij je kan hebben😁
Noogled
Journeyman
Opties
Ik heb een nikon D90, een oud model maar geweldige body. Daarbij verschillende lenzen. Mijn telezoom is nog steeds erg uniek, maar mijn groothoek en standaard lens pak ik niet meer door deze telefoon.