Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

synchroniseren onedrive lukt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 17-01-2024 12:27 PM)
536 Weergaven
Members_PfA0sys
First Poster
Opties

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe samsung s23 gekocht en ingesteld. De synchronisatie van onedrive wilde ik ook instellen, maar daar krijg ik de melding dat er al een samsung en microsoft account zijn gekoppeld.

Hierop heb ik bij het samsung-account gekeken welke clientid's er al aan mijn telefoonnummer hingen. Dat zijn er inderdaad 2. Een mailadres van outlook vanuit mijn oude telefoon (ook een samsung) en een gmailadres vanuit mijn nieuwe telefoon. Het account van mijn nieuwe telefoon is automatisch aangemaakt bij het overzetten van de gegevens van mijn oude telefoon.

Tevens heb ik een abonnement voor opslag Onedrive lopen met het account van microsoft.

En via het eerste samsungaccount loopt nog een promotieactie van samsung.

Ik kan nog steeds inloggen op het samsungaccount dat is aangemaakt via mijn oude telefoon.

Kan iemand mij nu zeggen wat ik moet doen? Ik ben hier al even mee aan het stoeien, maar kom er niet achter welke handelingen nu gedaan moeten worden.

Moet ik nu het emailadres wijzigen of een account verwijderen en kan dat dan zomaar zonder dat ik allerlei gegevens kwijtraak?

En hoe zit het dan met het abonnement en het account van de promotie?

0 Likes
5 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Als u in Samsung Gallery en in Samsung Notes de synchronisatie hebt ingeschakeld, schakelt u deze uit. Probeer vervolgens het oude Microsoft-e-mailadres te verwijderen via Instellingen > Accounts en back-up > Accounts beheren en voeg de nieuwe toe. Werkt de synchronisatie met OneDrive met uw nieuwe e-mailadres in de Galerij-app?

0 Likes
Members_PfA0sys
First Poster
Opties

De synchronisatie stond niet aan bij Samsung Gallery en Samsung Notes. Het oude Microsoft e-mailadres staat niet bij de accounts, dus deze kan ik niet verwijderen.

Het synchroniseren van onedrive lukt niet, omdat hij aangeeft dat er al een koppeling is (dat moet dan tussen mijn outlookaccount en het andere samsungaccount zijn)

Bij mijn vorige telefoon had ik een outlookaccount gekoppeld aan het samsungaccount.

Op mijn nieuwe telefoon heb ik een google account en een samsungaccount, waarbij het samsungaccount nu een ander e-mailadres gebruikt.

Kan ik de koppeling tussen het samsungaccount en microsoftaccount misschien ontkoppelen? is dat de oplossing? Of kan ik beter het samsungaccount dat is aangemaakt bij de installatie van de samsung s23 verwijderen?

Of moet ik nog iets op mijn oude telefoon doen?

0 Likes
Neo001
Legend
Opties
U kunt uiteraard op al je apparaten hetzelfde Samsung-account gebruiken (dat is ook beter, zou ik zeggen).

Als u wilt overschakelen naar een nieuw Samsung-account op uw apparaten en wilt synchroniseren met OneDrive, moet u mogelijk de synchronisatie op uw oude Samsung-account en OneDrive verbreken en vervolgens de synchronisatie tussen het nieuwe Samsung-account en OneDrive tot stand brengen. Ik weet echter niet zeker wat er gebeurt met de foto's/video's die met uw oude Samsung-account met OneDrive zijn gesynchroniseerd.
0 Likes
Members_PfA0sys
First Poster
Opties

Het was ook de bedoeling om hetzelfde samsung-account te blijven gebruiken.  Ik wilde helemaal geen nieuw samsung-account aanmaken, maar dat ging volledig automatisch bij het installeren.

En precies wat u aangeeft, heeft mij tegengehouden om zelf al iets te gaan doen.

Ik weet niet wat er exact gebeurt als ik de koppeling verbreek of als ik een samsung-account verwijder.

0 Likes
Sella
Troubleshooter
Opties

Hi @Members_PfA0sys, welkom op de Samsung Community.

Gefeliciteerd met de aankoop van jouw Galaxy S23! Ik help je natuurlijk graag met de eerste installatie hiervan. 

Als je het Samsung account verwijdert van jouw toestel, dan worden de gegevens die je hier op hebt gesynchroniseerd staan, verwijderd. Je gaf aan dat je dit account hebt aangemaakt bij het opstarten van dit toestel, dus ik neem aan dat hier nog niks op staat? In dat geval kan het weinig kwaad.

Via 'Instellingen -> Cloud en accounts -> Accounts beheren -> + Account toevoegen -> Samsung Account' kun je vervolgens jouw andere Samsung account toevoegen. Als het goed is zou OneDrive hierna de juiste gegevens op de S23 moeten zetten. 

Laat me weten of het middels deze stappen lukt! Zo niet, dan kijken we samen even verder.

Groet,

Rosella

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes