Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Werk en prive scheiden op dual sim S22

(Onderwerp aangemaakt op: 20-07-2022 08:48 PM)
3439 Weergaven
AnnekeO
Apprentice
Opties
Hoi, ik heb een galaxy s22 gekocht.
Sim 1 prive, sim 2 werk.
Veilige map ingericht met daarin werkapps zoals teams, outlook, maar ook (heel veel) contacten.
Uiteraard wil ik graag mijn werksim en apps uitzetten buiten werktijd en aan als ik weer start.

1. Is er een gemakkelijker manier dan via simbeheer handmatig mijn sim uit en aan en ook opnieuw instellen welke sim ik dan wil gebruiken voor bellen, sms en data, want de vraag het altijd optie verdwijnt als je de sim uit en weer aan zet...

Antwoord samsung;
helaas is het niet mogelijk om het via een andere manier dan simbeheer te doen, dat is precies het onderdeel waar het veranderd kan worden. Omdat dit een vast onderdeel uit de software is, is het niet mogelijk om deze buiten de instellingen te plaatsen. 

2. Ik zou in veilige map de telefoon app en berichten/SMS app willen kunnen installeren, en dan instellen dat die aan de werkcontacten gekoppeld moeten zijn, die ook in veilige map staan. Waarbij telefoon en SMS app in prive omgeving putten uit de prive contacten.
Maar die telefoonapp en SMS app krijg ik niet geïnstalleerd in de veilige map. En dus gaan de sms'jes van werk door de SMS'jes van prive, idem de telefoontjes. Niet fijn! En dus moet ik de contacten uit de veilige map beschikbaar stellen voor prive, anders zie ik niet wie er belt of SMSt. Zo zonde!

Ik heb nu dual sim maar kan werk en privé niet scheiden. Liefst wil ik geen apps als shelter of sim selector of automate installeren, maar dat lijkt bijna noodzaak omdat samsung dit niet faciliteert, of zie ik iets over het hoofd?

Als ik rondsurf zie ik echt zo veel mensen die een goede werk prive scheiding op hun telefoon zoeken. En iedereen moet uitwijken naar allerlei automate, hush, shelter apps of zelfs rooten. Zonde. Want als de veilige map zou toestaan dat je er ook een telefoon en sms app in hebt, en je kunt kiezen dat je met die apps altijd vanuit sim 2 wilt (en gewone sms en telefoon op sim 1) En je tijden kunt instellen waarop sim 2 uit en aan is. Dan is er veel opgelost. Het is gezien dual sim best bijzonder dat dit niet is ingericht en je zo moet "klooien" om dit te regelen. Hopelijk gaat samsung het fixen, want dan is het betere reclame dan sec de veilige map waar ze nu mee adverteren!

3. En als ik dit allemaal op de rit heb is er nog 1 werkprivescheiding die niet lukt: mijn werkgever werkt met microsoft 365 en dus outlook. Agenda syncen wederzijds met bv exchange of andere apps dan outlook werkt niet meer helaas. Ik wil in mijn samsung (buiten veilige map) WEL mijn werkagenda zien EN kunnen bewerken. Dus ik wil er een afspraak in kunnen zetten die op werk ook direct zichtbaar is. Maar ik wil NIET mijn mail van werk buiten veilige map inzien. Dat kan dus niet. Als ik outlook agenda in outlook app sync, kun je mail niet uitzetten. Ik heb nu een workaround dat ik de outlook app van werk, dus die van veilige omgeving, als snelknop in mijn eigen omgeving heb gezet. Als ik pech heb staat deze nog open in mail en zie ik wat er qua werk langs komt. Dit is meer een microsoft ding. Maar wie weet heeft samsung daar iets slims voor bedacht.... (werkoutlook geeft geen enkele andere app toegang te bewerken. Wel inzien, maar dan staan sommige dingen ook op prive en kan ik geen afspraken toevoegen)

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik heb island vaak genoeg gebruikt voor het werkprofiel. Als je de instellingen goed zet ben je gewoon via beide nummers te bereiken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Waarom gebruik je veilige map dan? Je kunt toch een werkprofiel aanmaken?
AnnekeO
Apprentice
Opties
Werkprofiel kan alleen als je werkgever dat faciliteert op android...en dat is niet zo (iphone...). Het is mijn prive telefoon en ik wil ook niet dat mijn werkgever er verder rechten op krijgt. Veilige map helpt vooral om werk meer uit beeld te laten, contactgegevens , chrome koppelingen, etc te scheiden. Maar zou bij mij zelfs zonder extra beveiliging kunnen....
0 Likes
AnnekeO
Apprentice
Opties

Aanvulling bij punt 1;

Ik heb geprobeerd met Good Lock Bixby routines + een macro te maken voor het aanzetten van mijn werksim (met keuzes welke sim voor bellen, sms en data). En 1 voor uit. Voor aan werkt niet omdat ik mijn code voor sim in moet toetsen en dat pakt de macro recorder niet goed, waardoor hij blijft hangen en zelfs andere dingen onbedoeld blijft intoetsen....

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, regelmatig brengen we dan ook een nieuwe update uit! Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden geïmplementeerd, kan je het beste een foutrapport/suggestie indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden toegevoegd zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten/suggesties.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Werkprofiel kun je ook als normale gebruiker aanzetten 🙂Het is alleen lastig. De makkelijkste manier is om een app te downloaden die het voor je doet.

En als laatste gewoon sim 1 gebruiken in je normale omgeving en sim 2 in het werkprofiel. Als je werkdag klaar is zet je sim2 uit.Screenshot_20220723-093949_Google Play Store.jpgScreenshot_20220723-094040_Work Setup.jpg
AnnekeO
Apprentice
Opties
Dank! Is het dan niet zo dat, als je je werkprofiel aan hebt staan, je niet meer op je prive telefoon, sms en apps bereikbaar bent. Ik had er al best wat over gelezen, over Island, maar ook Shelter, maar meen dat het daarom niet echt een optie leek. Ik wil tijdens werk wel gewoon prive bereikbaar zijn.
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik heb island vaak genoeg gebruikt voor het werkprofiel. Als je de instellingen goed zet ben je gewoon via beide nummers te bereiken.
Postvoordennis
Explorer
Opties

Ik loop hier ook tegenaan. Werkprofiel werkt qua apps goed, maar is natuurlijk totaal nutteloos als je je zakelijke Sim niet aan je werkprofiel kunt koppelen. Dan loopt privé en werk alsnog door elkaar. Gemiste kans want dit zou heel veel mensen helpen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Postvoordennis, goedemiddag.

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Daarnaast is het ook belangrijk om dit aan te kaarten bij Google, zodat ook zij dit kunnen onderzoeken.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes