Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy S22 Android 13 GPS problem

(Onderwerp aangemaakt op: 16-11-2022 03:40 PM)
960 Weergaven
MarcelRhoon
Apprentice
Opties

Big GPS problem on my S22. No GPS fix and skating in all my navigation apss. Android 13 One UI 5.0

MarcelRhoon
Apprentice
Opties
Precies, ik was er klaar mee en heb inmiddels een garmin glo 2 gekocht...
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Mihai_, good morning. 

Thank you for reaching out and to keep an overview on the Community I've put your messages together, otherwise we also lose track 😉 Is your phone up-2-date? How is the signal in other apps? Have you also tried to reset the network settings? Go to Settings > General management > Reset and choose the Reset network settings option.

NB! After the reset, you will need to reconnect to the network, so make sure you have the password of your Wi-Fi connection nearby. 

Do you also experience this when you have started your phone in Safe Mode? With the Safe Mode you start the device without installed third-party apps, the device then only boots with standard applications. Look here for information on how to start Safe Mode on your device: https://bit.ly/3gqindd

Kind regards,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Yelram

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, regelmatig komt er ook een nieuwe update uit 😇 Zelf heb ik ook een S22 Ultra en ervaar geen van deze issues, dat wil overigens niet zeggen dat ze dan ook niet bestaan! 

Wat ervaar je precies en wat heb je zelf al gedaan om dit te verhelpen? 

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold 🤓
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_7qrMXgQ
First Poster
Opties

Mijn S22 heeft sinds een maand slechte tot geen GPS ontvangst. Hiervoor werkte dit prima. Ik heb geen ander hoesje of iets dat de performance zou kunnen beïnvloeden veranderd. Ook kan ik mij niet herinneren of er een update is uitgevoerd.

Eerst dacht ik dat het probleem bij Flitsmeister lag maar na het getest te hebben met Google Maps, Waze en een gps status app, dacht ik dat het probleem wel eens kon liggen bij de Software/ hardware van het toestel. Na het herstarten lijkt de GPS een aantal minuten te werken. Ik heb al een foutrapport opgestuurd via de Members app.

Ik heb een eerdere post gevonden met een soort gelijk probleem echter, is deze gedateerd en was dit een probleem met een nieuw toestel.

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kunt proberen de netwerk instellingen te resetten, als dat niet helpt een backup maken en een volledige reset doen. Helpt dat ook niet dan aanmelden voor reparatie.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
WilliamsNL
Student
Opties
Hier ook hetzelfde probleem met S22 Ultra. Maps GPS zeer slecht, Flitsmeister prima
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @WilliamsNL, goedemorgen.

Is jouw telefoon verder helemaal up-2-date? En geldt dat ook voor de apps? Heb je de Netwerkinstellingen al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Omdat het niet bij alle apps gebeurt, kan je dit ook het beste melden bij de app ontwikkelaars van de apps waarbij je dit ervaart, zodat ook zij dit verder kunnen onderzoeken.

Groeten,

Martijn

WilliamsNL
Student
Opties
Goedendag. Mijn telefoon (Android), alle apps zijn up to date. Ik heb de netwerkinstellingen gereset en een keer herstart. Helaas nog geen oplossing. Maar ik zie meer mensen met problemen i.c.m. de S22, dus lijkt mij dat het aan de Samsung-kant ligt.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@WilliamsNL

Omdat er een verschil zit in de GPS werking tussen de verschillende apps is het belangrijk om dit ook kenbaar te maken bij de app ontwikkelaar zelf 🤓 Zodat ook zij dit verder kunnen onderzoeken. 

Om verder na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je ook het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

0 Likes
natassss
First Poster
Opties
Hier hetzelfde probleem alles al geprobeerd, ik heb dit tot nu toe met al mijn samsungs gehad 2x s10 en nu s22, naar reparateur gebracht, langs de samsung store in utrecht geweest, maar niks werkt en krijg geen goeie hulp van samsung uit, deze stuurt mij van het kastje naar de muur via whatsapp en bel
0 Likes