Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Android Auto geen verbinding door One ui 4.1

(Onderwerp aangemaakt op: 20-04-2022 06:33 PM)
1233 Weergaven
Pannekoek
Apprentice
Opties

Sinds de nieuwe UI 4.1 kan ik geen verbinding meer maken met Android Auto. Kan ik UI 4.1 downgraden naar 4.0? Van de helpdesk word je ook niets wijzer, ontwijkende antwoorden die kant nog wal slaan. Waar het op neer komt is dat de dealer het moet oplossen omdat Samsung met zijn tijd mee gaat. Daarom zorgen we bij Samsung ervoor dat er geen verbinding meer mogelijk is. Met andere woorden: Samsung geeft maximaal 2 jaar update garantie en de dealer moet dat geven zo lang de auto op de weg rond rijd.

Help. Dure telefoon waar ik niks meer mee kan.

0 Likes
8 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Dat is vervelend, heb je Android Auto al eens helemaal gereset?
Instellingen, Apps, Android Auto, Opslag, Gegevens wissen.
Pannekoek
Apprentice
Opties

Jazeker, net als factory reset van telefoon (schoone installatie) gedaann en alle profielen in auto verwijderd. 

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Helaas, dan is het inderdaad wachten op een update van de dealer ben ik bang. Succes.
0 Likes
Pannekoek
Apprentice
Opties

Maar dat is toch een kromme redenatie? Samsung stelt een nieuwe telefoon buiten werking en de dealer moet het oplossen? Backwards compatible bestaat niet meer?

Samsung geeft de eerste 2 jaar updates, daarna moet je je mond houden. Dus als de dealer een update doet over 6 jaar, dan gaat Samsung mijn 7 jaar oude telefoon ook voorzien van updates? 

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Krom of niet, blijkbaar is het zo. Als bijvoorbeeld het bluetooth protocol veranderd na een update, kan het ook voorkomen dat de telefoon niet meer aan de carkit gekoppeld kan worden. Downgraden is niet mogelijk. Het is ook niet zo dat het bij niemand meer werkt, ik heb ook 4.1 op een S10e en die werkt nog wel steeds met Android Auto en mijn Renault van 2017. Zo ook bij vele anderen. Je kan feedback geven via de Members app aan Samsung en aan de makers van Android Auto. Het spijt me dat ik je geen oplossing kan bieden.
Pannekoek
Apprentice
Opties

Dat is het hele probleem, die arrogante houding van: Krom of niet, blijkbaar is het zo. 

Ik krijg de indruk dat je voor Samsung werkt, net als Bruce. 

Graag verneem ik reacties van lotgenoten om elkaar te helpen, ik schiet hier niks mee op met deze antwoorden.

Als je een telefoon aan wil schaffen ben je de koning, daarna maar een lastige consument die niet moet klagen dat zijn dure telefoon niet meer werkt zonder van te voren aan te geven dat het niet meer gaat werken met Skoda Android Auto.

Dealer geeft aan dat de nieuwste versie er op staat en verwijst naar Samsung. 

Cirkeltje rond. 

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Ten 1e is het is geen arrogante houding, het is meer hulpeloos. Er wordt wat veranderd en je zit met een probleem. Ik begrijp je heel goed, ik kan je alleen verder niet helpen.
Ten 2e ik werk zeker niet voor Samsung, ik ben gewoon een forum member die tijd vrij maakt om anderen te helpen waar ik kan. Nogmaals succes.
MartijnK
MegaStar
Opties

@Pannekoek

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikers ervaring, regelmatig brengen we dan ook een update uit voor jouw toestel. Je krijgt zelf een langere software ondersteuning op jouw Note20 😉 

Wanneer je een update hebt uitgevoerd kan je deze niet ongedaan maken. Naast een software update voor je telefoon is het ook belangrijk dat je andere apps en apparaten up-2-date blijven. 

Om eventueel na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200