Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Whatsapp backup naar Google Drive werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 12-01-2023 05:22 PM)
1799 Weergaven
lionman
Pathfinder
Opties
Sinds een paar dagen mislukt het maken van een whatsapp backup naar Google Drive. Lokaal werkt wel.
Dit zowel bij mijn A70 als die van mijn eega. En zowel via WiFi als mobiel netwerk.
Er volgt soms na een tijd een melding dat de backup mislukt is en een opmerking om het netwerk te controleren. Maar daar is absoluut niets mis mee.
Het lijkt me of er iets mis is met Google Drive, hoewel ik Drive prima kan benaderen. 
Iemand een idee?
0 Likes
12 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Je zou een aantal dingen kunnen proberen.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Instellingen > apps > Google Drive > opslag > gegevens wissen. Dit reset de app en niet je gegevens.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
lionman
Pathfinder
Opties
Aardige suggesties. Toch ga ik daar niets mee doen. Het is mij te toevallig dat het 2 apparaten betreft. Ik zal het ook nog eens in de familie vragen. En anders maar wachten tot het probleem zich oplost.
Uiteindelijk is het geen groot gemis, omdat er ook op het apparaat zelf ("lokaal") een backup wordt gemaakt.
Het lijkt me dat er in de communicatie tusse whatsapp en Google Drive iets rammelt.......
0 Likes
lionman
Pathfinder
Opties
Mijn dochter (woont elders, ander netwerk) loopt tegen hetzelfde aan. De backup naar Google Drive stopt bij 21%. Ik heb ook meegemaakt dat-ie stopte bij 99%.
Een nieuwe poging was nu wel succesvol . Nadat ik de cache van Drive leeggemaakt had, maar da's vermoedelijk toeval.
Het lijkt er hoe dan ook op of er iets niet lekker gaat in de communicatie tussen whatsapp en Drive.........
0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Hallo, ik heb het geprobeerd en het lijkt vast te zitten. Over het algemeen duurt het niet zo lang. Het is nu voltooid en duurde meer dan 3 uur. 

Screenshot_20230112_150145_WhatsApp.jpg

0 Likes
lionman
Pathfinder
Opties
Mijn vermoeden dat er iets aparts aan de hand is, klopt dus blijkbaar.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Werkt gewoon perfect hier. Misschien moeten jullie allebei even Google Drive herinstalleren.Screenshot_20230112_180041_WhatsApp.pngScreenshot_20230112_180059_WhatsApp.png
lionman
Pathfinder
Opties
Ik heb het nu vandaag van meerdere kanten gehoord. Zou wel heel toevallig zijn als we allemaal plotseling hetzelfde probleem hebben. Ik geloof niet in toeval en al helemaal niet om direct allerhande acties te ondernemen terwijl de oorzaak ergens anders ligt. Na ...tig keer proberen vandaag lukt het om vlotjes naar de 100% te gaan. De A53 van mijn dochter is er ook al uren over aan het zwoegen. Er gebeurt nog wel wat, maar supertraag.

Er zijn ook apps die direct de schuld geven aan de internetverbinding terwijl er heel iets anders speelt aan de kant van de leverancier......
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Werkt nog steeds perfect. Op 3 verschillende telefoons getest.

Probeer het eens op mobiele data en wifi. Gaat het bij beide slecht?Screenshot_20230112_183932_WhatsApp.pngScreenshot_20230112_183935_WhatsApp.png
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Als het op 99% stopt dan zit de fout in de app. Vandaar dat ik voorstelde herinstallatie of de app resetten.