Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Scherm Samsung A40 spontaan gebarsten

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2020 02:29 PM)
5215 Weergaven
Jessie90
Journeyman
Opties

Goeiemiddag iedereen,

Ik heb mijn Samsung A40 sinds 7 weken en toen ik gisterennamiddag in een boek zat te lezen, viel mijn blik op mijn smartphone die op het salontafel lag.

Over de breedte van mijn scherm was een grote lijn zichtbaar.

Ik dacht eerst nog dat er een haar op lag want, toen ik een kwartier eerder mijn telefoon op het salontafel had gelegd, was er nog geen krasje te zien. Het ging echter wel degelijk om een grote barst, weliswaar onder het glas, want ik kon niks voelen.

Ik stond op en ging naar boven om dit vreemde fenomeen aan mijn vriend te laten zien. Op dat moment zag ik dat er vanaf het midden van deze barst, plotseling nog eens barst liep, opnieuw diagonaal over de breedte van mijn scherm. Deze was er eerst zeker niet geweest.

Ik heb hem niet laten vallen, hij zit in een stevige hoes en de barst is ontstaan op het moment dat hij op een egaal oppervlak lag, er was niemand in de buurt die er had kunnen aankomen terwijl ik niet oplette.

Op dit forum ontdekte ik dat mensen al gelijkaardige problemen hebben gehad met de S8 en S9, dus trok ik vanmiddag naar een Samsung Service Centre in Sint-Denijs-Westrem. Daar geloofde de dame echter geen half woord van wat ik vertelde. Ik kan ze eigenlijk zelfs geen ongelijk geven, ik zou mezelf in haar plaats waarschijnlijk ook niet geloofd hebben.

Mijn scherm laten herstellen zou ongeveer evenveel kosten als het toestel zelf. Aangezien ik geen enkele garantie heb dat dit gewoon niet opnieuw zal voorvallen, laat ik het dan maar zo.

Het valt me op dat in de andere gevallen die op dit forum worden vermeld, het toestel ook ongeveer 2 maanden oud was. Een productiefout misschien?

Mijn Samsung S5 heb ik na 5 jaar met spijt in het hart moeten wegdoen omdat de GPS niet meer werkte en hij opnieuw opstartte elke keer dat ik de camera activeerde. Er zat echter geen krasje op.
Mijn Samsung Tab 2-tablet, heb ik 6 jaar gehad totdat ik (en dat geef ik zeker toe) hem niet goed op zijn cover had gezet en hij een tuimeling heeft gemaakt waardoor het scherm was gebarsten, maar tot op dat punt was er ook geen krasje op te vinden.

Het is dus zeker niet dat ik geen zorg draag voor mijn materiaal, daarom dat ik ook niet geloof dat ik ergens tegen gestoten met deze smartphone zonder dat ik het heb gemerkt en hem dan op het salontafel heb gelegd zonder dat ik iets heb gezien.

De dame in het centre kon/wou me niet helpen maar ik vraag me af of Samsung toch één of andere compensatie voorziet?
Zijn er nog mensen die een gelijkaardige situatie hebben met hun A-reeks toestel?

Vriendelijke groeten

46 Antwoorden
BasvanHouten
First Poster
Opties
ik denk dat je refereert naar één van deze punten. kan me ook voorstellen dat je dit doet. maar het is begonnen met 1 barst uit de zijkant vandaan. deze punten zijn ontstaan door meerdere scheuren bij elkaar waar een stukje glas is verdwenen. helaas hebben wij geen foto gemaakt toen de eerste scheur is onstaan

20210102_154946_12418.jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @BasvanHouten,

Dat is zonde. Je kunt hiervoor gebruik maken van onze Ophaalservice, maar houd wel rekening met bijkomende kosten: https://bit.ly/2r9D0B2

rsz-846676
0 Likes
Fredjesfoon
First Poster
Opties
Vanavond sprong spontaan het scherm van mijn zoon's a40 het touchpad in gruzelementen, is dit bekend dat dat spontaan kan gebeuren? Zie foto, ik vind dit erg vreemd de telefoon lag gewoon op tafelvoor ons.20211119_220409_17779_1637355853.jpg
0 Likes
Wendyborgbia
Explorer
Opties

Helaas ziet ook jouw scherm er uit als een impact schade. Erg zonde.

Ons werd gezegd dat er geen vergoeding zou komen omdat er duidelijk impact schade zou zijn, terwijl mijn man hem in een hoesje, met screenprotector in zijn broekzak had, en er een 15 minuten daarvoor niks aan de hand was. 

Na al deze meldingen zou het Samsung sieren als ze hier wel een onderzoek naar zouden willen gaan doen.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

https://bit.ly/2r9D0B2 dit is de link van de ophaalservice zodat je het toestel kunt repareren. Er zullen wel kosten in rekening gebracht worden aangezien het gebruikersschade is.

De monteur zal tot de zelfde conclusie komen als ik. Het scherm van het toestel is met grote snelheid ergens tegenaan gekomen. Dat witte wat je ziet krijg je alleen na hoge impact. 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jessie90
Journeyman
Opties

Dag Patrick,

Grappig dat u dat zegt, bij mij was er geen impactschade en is ook niet geaccepteerd door Samsung.

Het is duidelijk dat Samsung geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor productiefouten en de ophaalservice/hersteldienst altijd betalend is voor de klant, ook al is Samsung duidelijk in fout.

Ik kan enkel maar hopen dat Samsung nooit in de verzekeringssector zal stappen.

Mvg,

0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Alles kan spontaan kapot gaan als er iets op valt😅 Ik snap dat je je zoon wil geloven maar dit is gewoon onmogelijk door druk op de randen spontaan ontstaan.