Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Scherm Samsung A40 spontaan gebarsten

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2020 02:29 PM)
5194 Weergaven
Jessie90
Journeyman
Opties

Goeiemiddag iedereen,

Ik heb mijn Samsung A40 sinds 7 weken en toen ik gisterennamiddag in een boek zat te lezen, viel mijn blik op mijn smartphone die op het salontafel lag.

Over de breedte van mijn scherm was een grote lijn zichtbaar.

Ik dacht eerst nog dat er een haar op lag want, toen ik een kwartier eerder mijn telefoon op het salontafel had gelegd, was er nog geen krasje te zien. Het ging echter wel degelijk om een grote barst, weliswaar onder het glas, want ik kon niks voelen.

Ik stond op en ging naar boven om dit vreemde fenomeen aan mijn vriend te laten zien. Op dat moment zag ik dat er vanaf het midden van deze barst, plotseling nog eens barst liep, opnieuw diagonaal over de breedte van mijn scherm. Deze was er eerst zeker niet geweest.

Ik heb hem niet laten vallen, hij zit in een stevige hoes en de barst is ontstaan op het moment dat hij op een egaal oppervlak lag, er was niemand in de buurt die er had kunnen aankomen terwijl ik niet oplette.

Op dit forum ontdekte ik dat mensen al gelijkaardige problemen hebben gehad met de S8 en S9, dus trok ik vanmiddag naar een Samsung Service Centre in Sint-Denijs-Westrem. Daar geloofde de dame echter geen half woord van wat ik vertelde. Ik kan ze eigenlijk zelfs geen ongelijk geven, ik zou mezelf in haar plaats waarschijnlijk ook niet geloofd hebben.

Mijn scherm laten herstellen zou ongeveer evenveel kosten als het toestel zelf. Aangezien ik geen enkele garantie heb dat dit gewoon niet opnieuw zal voorvallen, laat ik het dan maar zo.

Het valt me op dat in de andere gevallen die op dit forum worden vermeld, het toestel ook ongeveer 2 maanden oud was. Een productiefout misschien?

Mijn Samsung S5 heb ik na 5 jaar met spijt in het hart moeten wegdoen omdat de GPS niet meer werkte en hij opnieuw opstartte elke keer dat ik de camera activeerde. Er zat echter geen krasje op.
Mijn Samsung Tab 2-tablet, heb ik 6 jaar gehad totdat ik (en dat geef ik zeker toe) hem niet goed op zijn cover had gezet en hij een tuimeling heeft gemaakt waardoor het scherm was gebarsten, maar tot op dat punt was er ook geen krasje op te vinden.

Het is dus zeker niet dat ik geen zorg draag voor mijn materiaal, daarom dat ik ook niet geloof dat ik ergens tegen gestoten met deze smartphone zonder dat ik het heb gemerkt en hem dan op het salontafel heb gelegd zonder dat ik iets heb gezien.

De dame in het centre kon/wou me niet helpen maar ik vraag me af of Samsung toch één of andere compensatie voorziet?
Zijn er nog mensen die een gelijkaardige situatie hebben met hun A-reeks toestel?

Vriendelijke groeten

46 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jessie90,

Welkom op de Community! 

Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Zou je wat duidelijke foto's van de barst en de staat van het toestel kunnen delen?

rsz-846676
0 Likes
Jessie90
Journeyman
Opties

Dag Bruce,

Bedankt om bij me terug te komen.

Hierbij een zo duidelijk mogelijke foto van de barst. Heb me wat in alle bochten moeten wringen om de foto te kunnen nemen want de barst zit onder het scherm en is niet uit elke hoek zichtbaar, aan het oppervlak voel je er niks aan.

IMG-20200122-WA0007.jpg

De barst die dwars over het scherm loopt, was de barst die ik eerst opmerkte, de diagonale barst kwam er bij toen ik op de trap liep.

De smartphone zit altijd in een cover, dus voor de rest is hij volledig krasvrij.

Vriendelijke groeten

BruceH
Community Manager
Opties

Lastig te zeggen of dit onder de fabrieksgarantie zal vallen. Het is uiteindelijk ter beoordeling van de monteur.

Je kunt hem ter reparatie aanmelden via de Ophaalservice, maar als blijkt dat het als gebruikersschade wordt gezien, dan komen er wel kosten bij kijken. 

rsz-846676
0 Likes
Jessie90
Journeyman
Opties

Dag Bruce,

Bedankt voor je moeite, ik begrijp uiteraard dat het niet gemakkelijk is hierover te oordelen op basis van een foto.

Op zich werkt mijn smartphone nog perfect, het is gewoon wat jammer, zeker omdat ik de schade niet zelf heb veroorzaakt. Ik ga het risico niet nemen er kosten aan te hebben + ik zie het niet zitten een aantal dagen/weken zonder smartphone te zitten. 

De dame in het service centrum had mij ook al heel duidelijk gemaakt dat ik geen poot heb om op te staan.

Het was vooral mijn bedoeling hier melding van te maken. Als iedereen die een dergelijk geval overkomt dit doet, zal er van Samsung uit hopelijk actie worden ondernomen dit probleem te verhelpen.

Wanneer ik een nieuwe smartphone koop, weet ik in elk geval al waar ik eens moet op googlen voordat ik kies welk merk ik zal aankopen :).

Vriendelijke groeten

Jessie Dhondt

Kimve
Student
Opties

Hoi Jessie90,

Gisteren avond is mij precies hetzelfde overkomen. Ik zat aan tafel met mijn telefoon (samsung galaxy a40) in mijn hand en ik hoor een heel zacht barstje. Ik dacht toen dat er iets vies op mijn scherm zat maar toen ik beter keek verscheen er diagnonaal een grote barst over mijn scherm. Mijn telefoon is 3 maanden oud en gewoon bij de BCC gekocht.

Dit verhaal klinkt net zo absurd als dat van jou, maar ik kan er niks mooiers van maken. Was het inderdaad maar zo dat ik hem had laten vallen en mijzelf de schuld kon geven. Ik heb 4 jaar lang de samsung S6 gehad en nooit iets mee gebeurd, dus ik wilde graag weer voor de samsung gaan, maar tot mijn grote verbazing doet dit probleem zich nu voor.

Gisteren avond gelijk naar Samsung gebeld en die geloven dit verhaal natuurlijk niet en valt het zogenaamd onder gebruikersschade, terwijl deze schade alles is, behalve van de gebruiker zelf...

Hopelijk melden nog meer mensen zich met dit probleem en voorziet Samsung in compensatie.

Groetjes

Jessie90
Journeyman
Opties

Dag Kimve,

Alhoewel ik het spijtig vind voor je dat je scherm nu ook gebarsten is, ben ik blij met je berichtje. Is voor mij toch ook nog eens een bevestiging dat ik hem zeker niet onbewust ergens heb tegenaan gestoten :-).

Er zijn dus ongetwijfeld nog mensen met hetzelfde probleem, hopelijk melden die zich allemaal hier zodat Samsung ons alsnog gehoor geeft, want nu voelt het inderdaad heel onrechtvaardig aan.

Groetjes

Kimve
Student
Opties

Hoi Jessie,

Hierbij nog een foto van mijn telefoon met de barst in het scherm. En zoals te zien is op de foto heb ik er vanaf het begin gewoon netjes een hoesje omheen gehad. 

Hopelijk melden inderdaad nog meer mensen zich. Ik ga het ook op socialmedia delen om mogelijk mensen te waarschuwen voor deze instabiele beeldschermen.IMG-20200130-WA0012.jpg

Jessie90
Journeyman
Opties

Hi Kimve,

Ziet er heel gelijkaardig uit, heel frapant dat de barst ook niet van uit een hoek start.

Goed idee om nog een te delen op je social media, veel succes!

Mvg,

Jessie

Wendyborgbia
Explorer
Opties

Goedemiddag beiden, 

Ik schrik mij rot! Mijn man heeft zijn Galaxy a10 nu sinds augustus vorig jaar, en hij belt met net op dat er met zijn telefoon exact het zelfde aan de hand is, maar dan veel erger!. Hij heeft zijn telefoon 2 uur geleden nog in zijn handen gehad om te appen en spelletjes te spelen in zijn pauze, en nu pakt die hem om mij te bellen uit zijn broekzak en is het scherm ook helemaal gebarsten! Terwijl die ook altijd netjes in een hoesje zit en niet gevallen is. Ook hij is er zuinig op zijn spullen. Het is moeilijk te geloven. Hoop echt dat Samsung er naar gaat kijken!