op 07-02-2023 01:15 AM - laatst bewerkt op 09-02-2023 12:32 PM door MartijnK
Hoewel ik het een prettig toestel vind, valt mij het verschil met de A 42 5G/A 52 5G tegen. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niets heb met camera's in een mobiele telefoon. Leuk voor de kinderen. Een serieuze fotograaf gebruikt natuurlijk een gewone camera. Als tweede is het een voordeel dat het toestel nu een AMOLED scherm heeft. Een verbetering. Hoe dit echter valt te combineren met een door Samsung zelf ontwikkelde chip. Waar men in elke artikel op terug komt. Helaas is deze langzamer dan de chip uit bijv de A 42 5G/A 52 5G. De chip reageert een fractie van een seconde later dan zijn voorgangers. Hij doet er net een paar tiende van een seconde langzamer over, waardoor je, zeker in het begin, erg moet wennen aan die vertraging. Prachtig scherm, maar ook dan heb je het gevoel dat het niet vloeiend in elkaar over gaat. Ook is het fijn dat de accu zo'n 10% groter is geworden. Zeer snel opteladen met een snellader. Maar............die moet je dan wel eerst zelf kopen. Bij deze Samsung wordt helemaal geen lader geleverd. Maakte u gebruik van een dure koptelefoon en/of oordopjes? Helaas ,jammer dan. Op de Samsung A53 5G zit GEEN aansluiting meer voor een koptelefoon. U zult dus moeten overstappen op draadloze bleu tooth oordopjes. Gemiddeld ca €150= als u kwaliteit wilt hebben maar wilt u €300= uitgeven dan kan dat ook. Kijk en dat vind ik toch een afknapper. Ik zou maar eens naar de A 73 5G gaan kijken. En kunt u het zich permitteren, sinds 1 februari is de S23 te koop. U heeft dan het nieuwste toestel van Samsung. Het heeft wel een prijs. Want net als Apple komt men direct met 3 verschillende modellen op de markt. Het normale formaat. Een iets groter model en een zogenaamd topmodel. Ook qua prijs komen ze dicht in de buurt van Apple. Maar mijn conclusie is toch dat de A 53 5G tegenvalt. Misschien is zelfs de A 52 5G wel beter met de snapdragon chip. Let wel, dit is mijn mening. Ik ben onafhankelijk en word door niemand betaalt. Ik heb kort geleden de A 53 5G aangeschaft en daar het volle pond voor moeten neerleggen.
op 07-02-2023 12:02 PM
op 08-02-2023 10:36 AM - laatst bewerkt op 08-02-2023 02:19 PM door MartijnK
Tis exynos. Wat had je dan verwacht. Deze is een fractie langzamer dan de A52s. Maar gelukkig zullen er de komende jaren geen Samsung toestellen meer uitkomen met die chip. Alleen Mediatek of Snapdragon komt erin.
op 08-02-2023 12:15 PM
op 13-02-2023 06:00 PM
op 13-02-2023 06:03 PM