Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 19-08-2022 08:30 AM)
5181 Weergaven
Gradje75
Journeyman
Opties
Sinds drie dagen ben ik de trotse eigenaar van een Samsung A53. Na overzetting van alle apps en instellingen van mijn vorig toestel (Pocophone F1) blijkt dat mijn NFC niet werkt. Nu kan ik de ID check nog steeds niet uitvoeren in de DigiD app. Ik heb de Samsung Members diagnostiek uitgevoerd en die geeft de terugkoppeling dat NFC werkt. Toestel meermaals opnieuw opgestart zonder resultaat. Opslag gegevens gewist bij systeem app NFC. Helaas. Wat nu?? Iemand nog andere tips?
0 Likes
pguijt
Explorer
Opties
Heb je en nfc scanner geprobeerd kijk. Of het geen ander probleem is ik heb namelijke ook de A53 en met een nfc scanner kan gewoon scannen heb het niet voor jouw doel ijden hoeven te gebruiken om dat ik alles heb overgezet van min oude toestel die het gelukkig nog en beetje dee ik mijn DigiD via de oude telefoon weken kunnen krijgen heb wel gemerkt dan de nfc chip boven in je telefoon zit aan en als ik met een nfc scanner alles scanner krijgallen informatie alleen niet de goede om dat scanner dat niet lezen mag lol maar wel dat hij leesbaar is. Veel succes er mee je hebt nu ovpay
patrick-m
Apprentice
Opties

Ik zit met exact hetzelfde probleem.

Ook een A53 en data overgezet vanaf de A51. NFC werkt overigens gewoon want betalen met de A53 werkt gewoon. De cache van de NFC app inmiddels geleegd, Digid app al opnieuw geinstalleerd.

De verificatie ook geprobeerd op mijn oude A51, en daar werkte het ook niet.

Oh ja, mijn ID-card is een maand oud 🙂

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @patrick-m, goedemiddag.

Welke melding krijg je te zien als je je legitimatiebewijs wilt scannen? En heb je ook de stappen van de Digi-D site doorlopen, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3cArX0T

Houd je ons op de hoogte?

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
patrick-m
Apprentice
Opties
Het probleem is dat er helemaal geen melding komt. Alle stappen zijn gevolgd. Als ik de verificatie start en mijn bankpas tegen de telefoon houd krijgt ik de melding identificatie mislukt.
De NFC werkt dus wel.

Vanmiddag op een IPhone met de app check ID geprobeerd, exact zelfde. Er gebeurt helemaal niets
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Nu raak ik een beetje in de war, waarom zou je je bankpas met NFC scannen? Je kan met de Digi-D app je legitimatie scannen om je identiteit te bevestigen, heb je cover om je telefoon zitten? Reset je netwerkinstellingen en probeer het nogmaals. Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt. 

0 Likes
patrick-m
Apprentice
Opties

De Bankpas hield ik tegen de telefoon om te controleren of de NFC wel reageert in de App.
Die functioneert dus wel.

Inmiddels de A51 volledig naar Fabrieks Instellingen gerest, en na basis configuratie (wifi en Play Store) de Check ID app geinstalleerd. Helaas ook geen resultaat.

Inmiddels ook een Ticket uitgezet bij de helpdesk van Digid, eens kijken wat zij te vertellen hebben.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Lukt het wel om je ID kaart te scannen via de Digi-D app zelf? Dus niet de ID check-app. Houd je ons oook op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
patrick-m
Apprentice
Opties

Nee, zowel op de A53 als de "Schone" A51 werkt het niet in zowel de Digid als de ID-Check.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling, omdat je aangeeft dat de chip wel werkt, zal het wachten zijn op een terugkoppeling of update van Digi-D. Houd je ons ook op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
patrick-m
Apprentice
Opties

Na uitvoerig (en welwillend contact met de Digid heldesk) toch maar eens een mail naar de Gemeente gestuurd met de vraag of zij de kaart kunnen testen.

De gemeente kan dit inderdaad, en ik kon vanmiddag direct terecht. Medewerker legt mijn kaart op haar lezer en het systeem geeft aan: Chip niet leesbaar of niet aanwezig.

ID kaart is nu door de gemeente opgestuurd naar de producent voor onderzoek. Mocht blijken dat ik het probleem niet zelf heb veroorzaakt zal ik kostenloos een nieuwe ontvangen. Mocht de producent vinden dat ik het probleem heb veroorzaakt dan moet ik zelf een  nieuwe kopen.