Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Net nieuwe Samsung Galaxy A20e in gebruik genomen. Bellen via WiFi werkt niet.

(Onderwerp aangemaakt op: 11-09-2020 09:00 PM)
1397 Weergaven
WeTiek
Explorer
Opties

Hallo,

Deze week een nieuwe Galaxy A20e gekocht. Alles netjes over gezet met Smart Switch.

Maar toen ik de nieuwe mogelijkheid van Bellen via Wifi instelde, gebeurde er niets.

De ontvangst van mijn T-Mobile provider is hier zeer slecht. Vaak geen netwerk beschikbaar.

Nu had ik geprobeerd met een andere simkaart (van Vodafone die wel ontvangst heeft)  mijn ontvangst probleem op te lossen. Dat lukte wel. Maar gaf toch wat andere onhandigheden. Daarom die simkaart weer verwijderd. Maar ik kan de simkaart gegevens niet meer resetten...

Ik vroeg mij af of het probleem met het bellen via wifi mogelijk veroorzaakt werd door de update naar Android 10 die de dag dat ik mijn toestel in gebruik nam werd geïnstalleerd.

Misschien is er iemand die een idee heeft het probleem op te lossen. Een reset van de verbindingen leverde geen wijziging op.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Met hartelijke groet, WeTiek.

0 Likes
13 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Toestel naar fabrieksinstellingen en dan herstarten met de t-mobile simkaart?

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
WeTiek
Explorer
Opties
Beste Rohit,
Dat heb ik ook geprobeerd. Maar ook dat helpt niet.
Kan het zijn dat de slechte kwaliteit van het netwerk - ik verblijf tijdelijk op een white spot met niet tot nauwelijks ontvangst - de oorzaak is?
Het toestel van mijn vrouw doet het wel prima. Waarom die van mij dan niet?
Mvg, WeTiek.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @WeTiek,

Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset? 

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je wifiverbinding weet.

rsz-846676
0 Likes
WeTiek
Explorer
Opties

Beste BruceH,

Dank voor je reactie. Ik kan je vertellen, dat dat het eerste is wat ik heb geprobeerd. Daarna de andere resetmogelijkheden. Tenslotte gereset naar de fabrieksinstellingen.... Maar helaas, niets hielp. Ik begin te vrezen, dat het toestel een defect heeft... 

Ik ga contact opnemen met Samsung Service.

Mhg, WeTiek.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als de reset niet heeft geholpen, moet het ergens anders aan liggen. Goed idee om dit bij de verkoper aan te kaarten of ermee langs een servicepunt van ons te gaan.

Je kunt ook gebruik maken van de Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ

rsz-846676
0 Likes
WeTiek
Explorer
Opties
Beste BruceH,
via de ondersteuning ben ik erachter gekomen dat de oorzaak waarschijnlijk ligt aan het feit dat mijn toestel in Tsjechië is geassembleerd. Daar kennen ze geen Bellen via WiFi. 😉 Verder dus weinig aan te doen. Of de leverancier moet hier een verantwoordelijkheid voor voelen... Denk het niet. Mag, WeTiek.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Waar heb je hem precies gekocht? Als de verkoper je een ondeugdelijk product heeft verkocht, sta je in je recht om hem te retourneren en/of de koop te ontbinden.

rsz-846676
0 Likes
WeTiek
Explorer
Opties
Via Bol.com. Intussen hun er een vraag over gesteld...
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, top. Via https://bit.ly/2c9QLfJ kan het zijn dat je niet direct via Bol hebt besteld, maar via een verkoper die zijn of haar producten verkoopt via https://bit.ly/2c9QLfJ

Hopelijk kunnen jullie tot een oplossing komen 👍

rsz-846676
0 Likes