Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Locatiegegevens (GPS data) in foto wordt verwijderd bij delen/verzenden foto.

(Onderwerp aangemaakt op: 09-10-2022 01:53 PM)
1046 Weergaven
Zgurkogel
Explorer
Opties
Toestel: Samsung Galaxy A50

Bij gebruik van de camera heb ik ingesteld dat de GPS-data (exif gegevens) in elke foto wordt opgeslagen. Hiermee kun je in de galerij zien waar de foto is gemaakt. 

Als ik vanaf mijn telefoon foto's wil versturen of opslaan (bijvoorbeeld in de cloud of op een NAS) dan wordt deze GPS-data verwijderd en wordt alleen de 'kale' foto verzonden. Dit, terwijl 'locatiegegevens wissen' niet staat aangevinkt. 

Dit is erg onhandig, aangezien ik deze locatie gebruik voor het indelen van vakantiefoto's. 

Master chocolate taster
0 Likes
15 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties

Dat staat standaard uit. Als je een foto wil delen, zie je Opties staan. Als je daar op drukt krijg je de keuze om het aan te zetten. Ik weet niet of je het elke keer opnieuw moet aanzetten of dat het een eenmalige actie is.

Screenshot_20221009_140935_58933_1665317375.jpg Screenshot_20221009_140921_58931_1665317361.jpg

Zgurkogel
Explorer
Opties

Op mijn A50 ziet de quickshare er anders uit. En onder opties staat niets over GPS. 

Overigens staat 'locatiegegevens wissen' niet aangevinkt.

Screenshot_20221009-162924_Quick Share.jpg  Screenshot_20221009-162646_Android System.jpg

Master chocolate taster
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Hoe deel jij dan? Dat scherm krijg ik weer niet te zien🙈
Ik open een foto en druk op het deel icoontje, dan krijg ik het scherm wat je in mijn screenshot ziet
0 Likes
Visje123
Voyager
Opties
Ik heb een Galaxy S20 en het staat bij mij ook standaard uit. Dat schiet natuurlijk niet op bij veel foto's. Ik maak gebruik van OneDrive en heb mappen aangemaakt van gebeurtenissen en submappen met als titel datum en verdere details. Werkt voor mij goed en snel en kan alles terugvinden.
0 Likes
Zgurkogel
Explorer
Opties
Hmm even kijken.
Galerij > open foto > klik op 'delen' > nu volgt het scherm waarop je kan kiezen waar de foto naartoe moet.

Zoals eerder gezegd, mijn toestel is een A50 met alle updates.
Master chocolate taster
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Ik heb Galerij versie 13.1.05.8 en jij?
Als je de zelfde versie hebt en je hebt de optie niet die ik heb zal er wel weer verschil zitten in de opties en de A serie en de S serie.
0 Likes
Zgurkogel
Explorer
Opties

Versie 12.1.12.2 en dit is de laatste versie volgens het onderschrift. 🤷🏼‍ ♂️

Screenshot_20221010-063753_Gallery.jpg

Master chocolate taster
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Dan is er dus inderdaad voor de A serie een andere versie. Misschien dat het ergens verstopt zit in de instellingen voor delen maar dat zou ik niet weten. Sorry.
Zgurkogel
Explorer
Opties
We zoeken verder. Bedankt voor het meedenken. 🙏🏼
Master chocolate taster