Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe kan ik zakelijke en privé contacten scheiden op mijn telefoon?

(Onderwerp aangemaakt op: 05-05-2022 03:43 PM)
1861 Weergaven
poohbear1
Explorer
Opties

Ik heb een zakelijke Samsung Galaxy A52 (4G) die ik ook privé mag gebruiken. Met een zakelijke en een privé-simkaart en 2 keer WhatsApp voor zakelijk en privé. Dat werkt allemaal prima. 

Maar het liefst zou ik ook 2 contactenlijsten hebben voor zakelijk en privé. Ik ben in Samsung ingelogd met mijn privé-Samsung-account die gekoppeld is aan mijn privé gmail-account [achteraf gezien misschien de meest handige actie, maar ja]. Het oranje poppetje is voor de Samsung contacten en het blauwe poppetje voor de Gmail contacten. 

Nu had ik bedacht om Samsung te gaan gebruiken voor de zakelijke contacten. En gmail voor de privé contacten. Maar misschien is dat niet zo handig, want ik kan in mijn Samsung account op de pc helemaal geen contacten zien, alleen dat en hoeveel ik er heb gesynchroniseerd. [Als je telefoon ermee ophoudt, dan is het handig als je direct op de pc al je zakelijke contacten kunt zien, zodat je collega's kunt bellen.]

Is er misschien een andere oplossing? Zou ik een bijvoorbeeld een tweede gmail-account aan kunnen maken voor mijn zakelijke contacten? En kan dat wel, 2 verschillende accounts op 1 telefoon?

Of heeft iemand een briljant idee om dat anders te regelen?

Alvast hartelijk dank. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Je zou eigenlijk een werkprofiel moeten aanmaken. Dan heb je 2 profielen op je telefoon, 1 werk en 1 prive.

https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/tips/android-werkprofiel/%3famp

Misschien heb je wat aan deze link, ik zou het ook zeker even navragen bij je werkgever.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Je zou eigenlijk een werkprofiel moeten aanmaken. Dan heb je 2 profielen op je telefoon, 1 werk en 1 prive.

https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/tips/android-werkprofiel/%3famp

Misschien heb je wat aan deze link, ik zou het ook zeker even navragen bij je werkgever.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
poohbear1
Explorer
Opties

Hartelijk dank hiervoor. Ik ga kijken of ik hier uitkom.