op 05-05-2022 10:21 PM
Hoi! Vlak voor de laatste software update had mijn telefoon al een aantal keer een 'freeze' op het opstartlogo van Samsung, maar verder werkte hij prima. Ik dacht dat de aanstaande update dit op ging lossen, maar er kwam iets anders voor terug.
Sinds de laatste update zijn al mijn apps verschrikkelijk traag. 9 van de 10 keer dat ik een app opstart (Whatsapp, Instagram, Google... zelfs de mail) lijkt hij heel erg vast te lopen op de nieuwe slide animatie. Het is lastig om op dingen te tikken en te typen, en natuurlijk scrollen gaat ook niet. Soms helpt het om de app zo'n 5 keer opnieuw op te starten.
Uiteraard heb ik de telefoon al opnieuw opgestart. Het helpt niet om apps opnieuw te installeren, en het probleem lijkt erger wanneer de app is geopend vanuit een notificatie.
Enig idee wat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen?
05-05-2022 11:34 PM - bewerkt 06-05-2022 12:53 AM
op 08-05-2022 12:01 PM
Na er een tijdje mee gewerkt te hebben gaat het toch een stuk verder dan animatie. Dit leek het probleem, omdat door bijvoorbeeld Whatsapp scrollen niet mogelijk was. Bij nader inzien lijkt de telefoon eerder een soort van hyperactief.
In de bankieren app kan ik vaak de pincode niet invullen omdat de pincode elke halve seconde wordt 'gereset'.
Snapchat kan snaps lastig openen en vaak niet sluiten door te tikken. Hetzelfde gebeurt met bijvoorbeeld Instagram, waar verhalen niet geopend kunnen worden.
Als de telefoon op standby staat en door een melding aan gaat, komt het ook vaak voor dat de telefoon niet meer standby kan zijn. Dan gaat de telefoon aan op het vergrendelscherm, en elke keer dat hij 'uit' gaat springt hij meteen weer aan. Dit is een oneindige loop die alleen te stoppen is door de telefoon te ontgrendelen, dan standby te laten gaan en hopen dat het probleem niet snel weer opkomt.
Nog een interessant puntje: voor Snapchat heb ik de locatie uitgezet, omdat het locatie logo elke second 3 keer verschijnt en verdwijnt. Nog een hint naar die 'hyperactiviteit' die nergens vandaan komt.
Buiten deze punten natuurlijk nog het scrollen en slechte sensitivity wanneer de app al traag is door bovenstaande redenen. Hopelijk geeft dit een beter beeld van het probleem.
09-05-2022 10:25 AM - bewerkt 09-05-2022 10:29 AM
Hoi @mar99, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Wat is het modelnummer van je telefoon? En om welke apps gaat het precies?
Wanneer je je telefoon gaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maak dan wel eerst een back-up en vergeet WhatsApp hierbij niet 😉 Zet deze alleen niet direct terug, maar stel je telefoon eerst in als nieuw.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 04-05-2024 09:25 PM
Problemen met apps na nieuwe update van april 2024. Apps werken niet meer. A54 4g.
Wil de oude patch terug. Hoe?
op 04-05-2024 09:29 PM
Goedenavond, Patrick, heb je ook andere oplossingen Patrick. ALS HET NIET DE SLIDE IS. Ik heb het probleem nu sinds de april update op ren A54. Mijn zusje ook, die heeft een S24.
op 04-05-2024 09:41 PM
Apps die niet werken meer na patch april 2024
TUI, NETFLIX, RABOBANK, HERE we Go, Wiz, Troostwijk, Digid, Albert Heijn, Picknick en Canva.
A54, 5g.
op 06-05-2024 10:28 AM
Hey @Zouje,
Heb je het toestel al eens herstart? Zo ja, controleer dan of de apps up to date zijn. Als dat het geval is, kun je ook de cache partition van het apparaat verwijderen. Hoe dat moet, kun je hier lezen: https://bit.ly/3TNAuPg
Hou je ons op de hoogte?
^Laurens