op 18-10-2021 11:51 PM - laatst bewerkt op 21-10-2021 10:04 AM door MartijnK
Circa 2 weken geleden heb ik de Samsung Galaxy A52s gekocht, o.a. ook n.a.v. reviews van de Samsung Galaxy A52. De camera's van beide smartphones zijn identiek.
Over het fotograferen in donkere - en lichte omstandigheden ben ik zeer tevreden maar over de vertekening niet, enorme tonvorming en naar binnen trekken van lijnen bij bijvoorbeeld gebouwen. Ik kan voorbeelden (2 foto's, één heel dicht op het onderwerp gefotografeerd en de ander is een overzichtsfoto van een stedelijke omgeving) laten zien maar helaas niet hier. In het geval van de macro-opname kan ik me de vertekening nog wel enigszins voorstellen maar in het geval van de stedelijke opname niet. Doe ik iets verkeerd (moet ik bijvoorbeeld aangeven met welke camera er gefotografeerd moet worden en kan deze nu verkeerd ingesteld staan of moet ik mijn camera anders hanteren om wel nagenoeg rechte verticale – en horizontale lijnen te krijgen) of klopt mijn constatering en is er sprake van iets anders?
op 19-10-2021 10:55 PM
op 19-10-2021 11:16 PM
op 22-10-2021 03:21 PM
op 25-10-2021 01:14 PM
Hey @Edwinn, goedemiddag.
Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven we ons bezig houden met het verbeteren van de gebruikerservaring, regelmatig brengen we ook een update uit.
Daarnaast kun je via de Samsung Members-app ook een foutrapport, suggestie of andere feedback indienen. Je telefoon zal dan een log naar onze R&D afdeling sturen om dit verder te bekijken.
Groeten,
Martijn
op 26-10-2021 10:15 AM
op 26-10-2021 10:31 AM
Wanneer je een suggestie of foutrapport indient ontvang je hier ook een reactie op. Wij hebben hier verder geen contact over met onze R&D afdeling en hebben daarmee ook geen inzicht in de rapporten of suggesties die gedaan zijn.
Uiteraard zullen er updates uitkomen welke ook invloed hebben op de camera prestaties.
Groeten,
Martijn
op 25-07-2022 12:02 PM
Mijn oude toestel was aan vervanging toe en gekozen voor een A52S op basis van de goede reviews. Eén van de pluspunten die wordt genoemd is de kwaliteit van de camera. Maar wat valt dat tegen... Mijn motorola van 5 jaar oud doet dit nog bijna beter.
- Beelden vervormen, voornamelijk bij de 16:9 modus, maar je ziet het ook bij de 3:4 (volgens mij de gewone camera)
- Beelden lijken helder, maar bij iets uitvergroten blijkt dat ze niet scherp zijn, er zit ontzettend veel ruis in
- Oververzadigde kleuren, hoewel dat dan misschien weer een smaakkwestie is.
Ik zag van een andere gebruiker ook een dergelijke review, maar die is verwezen naar een samsung service center en er is geen vervolg meer op gekomen.
Iemand suggesties? Ik heb geen standaard instellingen gewijzigd van de camera app, en het toestel draait op android 12.
op 25-07-2022 02:30 PM
Is hier nog wat uitgekomen Edwinn? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
op 25-07-2022 02:41 PM
op 25-07-2022 04:47 PM
Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor meer informatie over de Veilige Modus: Hoe kan ik mijn toestel starten in veilige modus? | Samsung Nederland